QK, wat op river?

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Cassava Poker $0.10/$0.20 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1488077
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG+2: $37.64
      MP1: $9.30
      Hero (MP2): $20.00
      CO: $20.00
      BTN: $20.38
      SB: $26.88
      BB: $21.13
      UTG: $14.35
      UTG+1: $25.94

Pre Flop: ($0.30) Hero is MP2 with Q :diamond: K :club:
      2 folds, UTG+2 calls $0.20, 1 fold, Hero raises to $1, 1 fold, BTN calls $1, 3 folds

Flop: ($2.50) 3 :club: K :heart: 5 :club: (2 players)
      Hero bets $1.50, BTN calls $1.50

Turn: ($5.50) T :heart: (2 players)
      Hero bets $4, BTN calls $4

River: ($13.50) 9 :diamond: (2 players)
      Hero bets $2, BTN calls $2

Dit is tegen een huge fish 53/2 ofzoiets.. 2.7AF.
      Wat doe ik op de river?
  • 10 antwoorden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Op zich ben je op de river enkel nog aan het valuebetten tegen KJ, misschien heeft hij gewoon een Kx had, dat kan ook.

Ik zou op de river 4.5 -5 betten. Die bet van 2 ziet er zo zwak uit....en als hij 2 callt, zal hij 4.5-5 ook wel callen. Als hij raist ben je beat.

Ik zou trouwens op de turn gewoon potbetten tegen een fish. hij heeft daar wel iets en hij callt toch wel (ik veronderstel dat hij een hoge wtsd heeft)
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik zou c/c spelen aangezien hij redelijk wat draws in zijn range kan hebben. Verder zou ik hier op timing tells letten. Instacallen is meestal een indicatie voor een draw/weak made hand.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik zou flop hoger betten, en river ook. Met zo'n fishes heb je altijd de neiging om niet genoeg door te betten. Je moet altijd in het achterhoofd houden dat voor hen middle pair of zelfs A high genoeg is om te blijven callen. Gisteren heb ik nog zo'n fish gehad die ik re raise op de turn en potbet op de river, hij called beide bets en laat AJ zien, was geen A of J op board, zelfs geen mogelijke draw! Het zou mij echt niet verbazen als hij hier K-7 of zelfs A-10 laat zien. River bet ik wel maar 40 procent pot of lager, want dit type speler denkt meer in absolute getallen dan relatief tov de pot, dus als je te hoog bet, called hij niet meer. As played bet ik zo'n 4 a 5, en zie net dat darko dezelfde range aanraadt :)

Wel interessant om te zien wat de handjudges zeggen, ik twijfel eigenlijk ook vaak of ik wel moet doorbetten tegen een fish, hoewel ik het mij achteraf dikwijls beklaag als ik zie welke kaarten ze hadden...
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Dus als hij daar op de river 11$ bet, dan call je?? Hij is wel een fish, maar hij is niet agressief. Ik zie hem dus niet snel betten met slechtere handen of bluffen met gemiste draws. Ik zie hem wel nog callen met slechter.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hand judge was me voor, en zegt blijkbaar tegenovergestelde van mij, feel free to ignore my remark :)
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Dus als hij daar op de river 11$ bet, dan call je?? Hij is wel een fish, maar hij is niet agressief. Ik zie hem dus niet snel betten met slechtere handen of bluffen met gemiste draws. Ik zie hem wel nog callen met slechter.
      Ik denk dat je gelijk hebt in je eerdere post van het $5,- betten. Ik dacht dat je value range alleen KJ kan bevatten, maar tegen een 53 fish zit elke suited K en wss ook wel bijna elke K in zijn range waardoor een $5,- bet profitabel is.

Btw heb jij geen pokeravond vanavond ofzo :P ?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Bedankt iedereen

@ Darko reactie1: Ik denk gewoon dat ik hier geen value meer kan halen uit handen en daarom blockbet ik zuiver en alleen zodat hij me niet zou bluffen. Is dat fout?

@RicoW: Timingtells daar let ik echt heel veel op, maar deze hand was wel normaal qua timing.

@ moneystef: Op de flop bet ik 1.5 om de sizing te balancen, zoveel bet ik ook als ik cbetbluf. En op de turn denk ik vrij goed door te betten meer dan 2/3 pot is wel nice toch? Hij moet maar 1 kaart meer zien dus krijgt zowiezo slechte odds als hij drawt.

En bedankt @ laatste reactie. Dat wou ik nog even horen, waarom nog 5$ te betten :)

Hij had KJ.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Sizing balancen is op zich zeer goed, ik probeer het ook vaak te doen, maar niet tegen 50% VPIP-spelers. Ik denk dat zo'n spelers doorgaans niet weten wat een CB is, en ook niet gaan kijken of een bet nu 1/2, 2/3 pot of 90% pot is.

Ze redeneren eerder als volgt:
      Hit ik de flop op eender welke manier, of heb ik een draw, al is het maar A high? ==> call
      Mis ik de flop volledig en heb ik geen kans op verbetering? ==> fold

Als zijn stats laten blijken dat hij wel regelmatig fold op CBs, kan je eventueel aan de "camouflage" beginnen doen met de betsizing, maar zie er op basis van de info hier eigenlijk geen reden toe.

Heb jij andere ervaringen?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Sizing balancen is op zich zeer goed, ik probeer het ook vaak te doen, maar niet tegen 50% VPIP-spelers. Ik denk dat zo'n spelers doorgaans niet weten wat een CB is, en ook niet gaan kijken of een bet nu 1/2, 2/3 pot of 90% pot is.
      Heb jij andere ervaringen?
      True.
    • darko163
      darko163
      Bronze
      He Farma

dat snap ik, maar hij heeft een AF van 2.7 dus hij zal je daar niet supervaak bluffen, ook omdat je al op twee straten sterkte hebt getoond.

Ik snap je logica hoor, maar ik denk dat een speler veel sneller die 2$ als blockbet zal herkennen (en zal blufraisen) dan wanneer je 5$ bet. En zoals ik zei, hij callt dat bedrag met dezelfde range.