64s BB

• ElwinvW
      ElwinvW
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (7 handed)

Preflop: Hero is BB with 6, 4.
      MP1 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, BU raises, SB folds, Hero calls, MP2 calls, CO calls.

Flop: (8.5 SB) 6, K, 3 (4 players)
      Hero checks, MP2 checks, CO bets, BU calls, Hero raises, MP2 calls, CO calls, BU calls.

Turn: (8.25 BB) 5 (4 players)
      Hero bets, MP2 calls, CO calls, BU folds.

River: (11.25 BB) 2 (3 players)
      Hero bets, MP2 folds, CO calls.

Final Pot: 13.25 BB.

Results follow:

CO shows a pair of kings(Kc Tc).
      Hero shows a flush, king high(6h 4h).

Hero wins with a flush, king high(6h 4h).

Hoe is de lijn (buiten de loose call PF)?
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik kan het kort maken prima lijn die je standaard moet nemen met een FD.

Zoals je al zegt pre callen is randje maar er zaten al 2 limpers in de pot die erg vaak ook de raise weer gaan callen dus de odds waren prima. Je zit uit positie tegen iemand die raised en dan is de standaard speelwijze met FD checken en vervolgens raisen om vervolgens turn vaak weer te betten. En nu de flush aankomt moet je dit zeker doen.

River maakt straat compleet wat op zich niet slecht voor je is aangezien mensen dan toch vaker zullen callen.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Preflop call is prima hoor. Dit is een hand die multiway postflop goed speelt, dus vanuit de BB kan je hier prima de raise callen. De limpers callen meestal ook alleen nog.

Flop ok. Let wel op dat CO, niet de preflop raiser, bet en daarmee vaak de K gaat hebben. BU called echter en 3-way of 4-way heb je hier een prima equity (je hebt maar liefst 14 outs om te verbeteren naar two pair of beter), dus kan je zeker c/r-en. Als BU zou folden had ik denk ik liever gecalled om dan een c/r te kunnen uitvoeren als je hand verbetert.

Een alternatief is echter om de flop te donken, wat ik zelf vaak zou doen hier. Dit vind ik zelf toch een iets betere lijn in dit geval. Het voordeel van donken is dat je, als genoeg man mee gaat, ook nog kan 3-betten voor value vanwege je vele outs. Daarnaast voorkom je ook dat het op de flop eventueel tot een checkbehind komt. Dit gebeurt 4-way nog wel eens op zulke flops, zeker als BU de preflop agressor is.

Turn en river makkelijke valuebets natuurlijk.