AJs ISD

• ElwinvW
      ElwinvW
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is MP3 with A, J.
      UTG folds, UTG1 calls, UTG2 calls, MP1 raises, MP2 calls, Hero calls, 2 folds, SB 3-Bets, BB calls, UTG1 calls, UTG2 calls, MP1 calls, MP2 calls, Hero calls.

Flop: (21 SB) K, 7, Q (7 players)
      SB checks, BB checks, UTG1 checks, UTG2 checks, MP1 bets, MP2 folds, Hero calls, SB calls, BB calls, UTG1 folds, UTG2 calls.

Turn: (13 BB) A (5 players)
      SB bets, BB folds, UTG2 raises, MP1 calls, Hero calls, SB calls.

River: (21 BB) T (4 players)
      SB checks, UTG2 checks, MP1 checks, Hero bets, SB calls, UTG2 calls, MP1 calls.

Final Pot: 25 BB.
      Is call op turn nog ok? Op flop call ik voor 4 outs, pot groot genoeg! Turn kan ik eigenlijk niet meer callen voor de 10, maar aangezien ik top pair hit kon ik hem moeilijker wegleggen. AQ AK met pf actie was wel waarschijnlijk, echter dit gebeurde redelijk vaak met deze spelers.
  • 3 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik zou zeggen pak de odds & outs tabel er eens bij uit de bronze artikelen.

Je hebt 6 outs; 4x T en 2x een A waarvan er 2 de A :spade: en T :spade: niet clean zijn. Is hier lastig in te schatten of mensen ook echt een FD hebben aangezien je tegen 3 spelers zit en de kans dus zeker aanwezig is. In hoeverre kun jij hier inschatten of mensen een FD zo kunnen spelen, zaten er mensen tussen die je vaker draws zo hebt zien downcallen?

Ik ga dus om het veilig te houden uit van 4 outs. Daarvoor zou je pot odds moeten krijgen van 11 : 1. Er zitten na de raise van UTG2 16BB in pot en jij moet 2BB callen oftewel de pot odds zijn 8:1 dus in principe te laag.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Met 7 man op de flop, een 3-bet preflop en een bet+raise op de turn is het eigenlijk niet zo waarschijnlijk dat je hier de beste hand hebt. Eigenlijk is een A op de river ook niet helemaal een out omdat je al verslagen kan zijn door AQ/AK en ook JT of een set zijn niet onmogelijk. De A en T zijn niet clean. In het slechtste geval heb je dus 3 outs of minder zelfs. Op het moment dat je moet callen is de pot 18 BB en je kan er wel vanuit gaan dat SB ook nog called, dus krijg je 2/21 om te callen. Daarnaast moet je niet vergeten dat als je hit, je op de river meestal ook nog wel 1-2 bets kan vangen.

Het grootste gevaar is echter dat SB nog kan 3-betten en UTG2 dan nog kan cappen. Als je called, moet je die dan ook callen voor je outs, maar je gaat dan uiteindelijk wel veel te veel betalen. Om deze reden zou ik normaal een fold aanraden hier.

Je zegt "AQ AK met pf actie was wel waarschijnlijk, echter dit gebeurde redelijk vaak met deze spelers.", bedoelde je hiermee dat ze preflop vrij vaak raiseden en daarmee dus vaak genoeg bv een slechtere Ax hand kunnen hebben? In dat geval plaats ik toch een call op de turn en call ik blanke rivers ook nog voor 1 bet, omdat ik je dan nog wel vaak genoeg zie winnen.
    • ElwinvW
      ElwinvW
      Bronze
      Ja ze raisde zeer loose in dit geval was SB echt een maniac, een paar handen eerder was hij elke straat aan het cappen met 73o! Hij was dus niet echt aan het pokeren. Daarom dat we ook met zoveel in de hand zaten. Iedereen wist dat zijn range 100% was.
      Daarom ook mijn loose call op de turn. Ik wist dat de raiser wrs niets had en daarom was ieders range groot. Echter dit is meer een zeldzame belachelijke situatie, niet echt relevant. Op elke andere tafel had dit een fold geweest.