Downswings

• djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Gvd, nadat ik net mijn skills en beetje heb opgebouwd met het startkapitaal speel ik nu op NL10, en dat ging goed, met de nadruk op ging...

Ik stond eerst ongeveer 50 dollar in de plus na 2 dagen, en dat vond ik echt fantastisch natuurlijk, want zulke bedragen kreeg je op NL2 natuurlijk nooit. :P Ook is me voor het eerst gelukt om 3 dagen achter elkaar een flinke winst te halen.
      Tot ik eens op een avond besloot mijn 16 dollar winst van die avond probeerde uit te bouwen naar iets van 30... want dat lukte de avond daarvoor ook.

Nou, dat heb ik geweten ook :facepalm: werkelijk alles wat er mis kon gaan, ging mis, ja dan ben je 1 BI kwijt en zit ik nog op 6 dollar, dat wil ik toch wel even naar 10 dollar hebben om de dag af te sluiten. Dan verlies je weer 1 BI en ga zo maar door.

Na die avond had ik dus 30 dollar verlies op die 50 dollar winst.

Inmiddels na nog wat avonden is mijn bankroll van 350 naar nog maar 240 gegaan. Ik ben tighter gaan spelen enzovoorts, maar het mocht niet baten. Dan krijg je een monster wordt je niet afbetaald, de rest hit je die flush maar niet, de laatste set die je gemaakt heb met pocket pairs is 10000 handen geleden :rage:

Hoelang duurt zo'n downswing nou? Wordt er gek van, en ben gewoon bang om te verliezen ook al heb ik de nuts. :facepalm:
  • 90 antwoorden
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      mijn laatste downswing iets van een 30k hands ofzo

en dan moet je maar eens bij Robin horen
    • topdammer
      topdammer
      Bronze
      hoe groter je edge is hoe korter zo'n downswing duurt dus kritisch naar je spel kijken is zeker aan te raden! (vraag je zelf ook serieus af of je het echt beat)
    • robinripper
      robinripper
      Black
      Oorspronkelijk gepost door noisecore
      mijn laatste downswing iets van een 30k hands ofzo

en dan moet je maar eens bij Robin horen

Jah denk dat ik de downswing van deze maand op 50K hands zet ongeveer...
      Langste downswing ooit was denk ik 100K hands...

Helaas niets wat je eraan kan doen behalve gewoon blijven spelen en wachten tot het voorbij is... Belangrijk is om handen te blijven reviewen en met mensen handen te blijven bespreken en dat soort dingen! :)
    • robinripper
      robinripper
      Black
      gelukkig jinx ik mezelf niet meteen superhard :/

• bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door djpj1111
      Gvd, nadat ik net mijn skills en beetje heb opgebouwd met het startkapitaal speel ik nu op NL10, en dat ging goed, met de nadruk op ging...

Ik stond eerst ongeveer 50 dollar in de plus na 2 dagen, en dat vond ik echt fantastisch natuurlijk, want zulke bedragen kreeg je op NL2 natuurlijk nooit. :P Ook is me voor het eerst gelukt om 3 dagen achter elkaar een flinke winst te halen.
      Tot ik eens op een avond besloot mijn 16 dollar winst van die avond probeerde uit te bouwen naar iets van 30... want dat lukte de avond daarvoor ook.

Nou, dat heb ik geweten ook :facepalm: werkelijk alles wat er mis kon gaan, ging mis, ja dan ben je 1 BI kwijt en zit ik nog op 6 dollar, dat wil ik toch wel even naar 10 dollar hebben om de dag af te sluiten. Dan verlies je weer 1 BI en ga zo maar door.

Inmiddels na nog wat avonden is mijn bankroll van 350 naar nog maar 240 gegaan. Ik ben tighter gaan spelen enzovoorts, maar het mocht niet baten. Dan krijg je een monster wordt je niet afbetaald, de rest hit je die flush maar niet, de laatste set die je gemaakt heb met pocket pairs is 10000 handen geleden :rage:

Hoelang duurt zo'n downswing nou? Wordt er gek van, en ben gewoon bang om te verliezen ook al heb ik de nuts. :facepalm:
      misschien had je eerst wel gewoon een upswing?
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door robinripper
      gelukkig jinx ik mezelf niet meteen superhard :/

Robin RB grinder 4 life :D
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Ik ben laatst tot de ontdekking gekomen dat downswings gewoon 'part of the game' zijn. Gisteravond ook weer binnen 45 minuten $30 down op NL10 (met $4 stacks). Als ik AK had hitte ik niet, had mijn tegenstander AK of een lager pocketpair dan hitte die wel. Ondanks dat ik niet tilt heb ik de computer uitgezet en ben de zoldertrap gaan schilderen. Even lekker 'dom' werk doen. Muziekje erbij en niet meer aan poker denken.

Zoals iemand anders al voorstelde kan het zijn dat je eerst een upswing gehad hebt. Blijf kritisch en blijf het onderscheid maken tussen pech en matig gespeelde handen. Poker gaat om kleine edges. Eén keer een BI verliezen met JJ of AK tegen een tegenstander waarvan je had kunnen weten dat hij/zij alleen maar 3bet met QQ+ kan aanvoelen als pech maar is dat natuurlijk niet.

Blijf nooit spelen puur en alleen om je geld weer terug te verdienen. Vaak ga je net iets looser spelen dan je stijl is en/of ben je net iets vermoeider dan je door hebt. Allemaal factoren die je winrate negatief beïnvloeden. Zie poker als één lange sessie en bekijk het niet per uur/dag/week (behalve wanneer je je spel reviewt natuurlijk).

Veel succes!
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa

misschien had je eerst wel gewoon een upswing?
      Ik maakte die winsten wel op zaterdagavond en zondag ja, dus dan zijn er gewoon slechtere spelers bij, maar ik speel gewoon hetzelfde als toen, en heb nu mijn game wat verbeterd zelfs, maar dit leidt helaas niet tot winst, maar eerder beperking van verlies wat ik krijg die dag.

Alleen de filmpjes van tuff_fish vrolijken mij op nu na het pokeren :coolface:
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Net quad aces gehad en hij werd niet gebeat, dus zal wel voorbij zijn :coolface:
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Ik heb net maar weer een pauze ingelast. Verlies de meest waardeloze handen. Bijvoorbeeld de volgende (villain raiset vrijwel elke hand met random x bb vandaar mijn AI reraise):

UTG: $10.00
      UTG+1: $9.90
      MP: $3.50
      MP+1: $7.96
      LP: $7.01
      CO: $4.70
      BTN: $14.66
      SB: $22.84
      Hero (BB): $4.00

SB posts SB $0.05, Hero posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has Q:heart: Q:diamond:

fold, fold, fold, fold, LP raises to $1.90, fold, fold, fold, Hero raises to $4.00 and is all-in, LP calls $2.10

Flop: ($8.05, 2 players) 8:heart: 5:spade: 9:diamond:

Turn: ($8.05, 2 players) J:heart:

River: ($8.05, 2 players) Q:club:

Hero shows Q:heart: Q:diamond: (Three of a Kind, Queens) (Pre 82%, Flop 5%, Turn 9%)
      LP shows 7:heart: 6:club: (Straight, Nine High) (Pre 18%, Flop 95%, Turn 91%)LP wins $7.65
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Godverdomme! Echt, dit is niet grappig meer. Eerst ging het lekker, en nu sta ik 3 BI in de min weer. mijn originele 300 bankroll is nu gezakt naar 210 en komt dus niet eens meer in de buurt van wat het eerst was.

Je flopt een monster, maar je tegenstander heeft telkens een net iets grotere monster. Ongelofelijk Mike!!!

En steeds dat partypoker netwerk wat er telkens uitvliegt ook...

Wat te doen?
    • topdammer
      topdammer
      Bronze
      Godverdomme! Echt, dit is niet grappig meer. Eerst ging het lekker, en nu sta ik 3 BI in de min weer. mijn originele 300 bankroll is nu gezakt naar 210 en komt dus niet eens meer in de buurt van wat het eerst was.

Je flopt een monster, maar je tegenstander heeft telkens een net iets grotere monster. Ongelofelijk Mike!!!

En steeds dat partypoker netwerk wat er telkens uitvliegt ook...

Wat te doen?
      een limiet omlaag is misschien geen slecht idee, speel daar een 100k handen en kijk of je het beat.
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Hey, ik ben vandaag eens 6max gaan spelen en dat bevalt mij een stuk beter. De vele actie zorgt ervoor dat je je nooit verveelt en er is veel meer vis.

Had eerst aan het begin geen idee wat ik aan het doen was, maar na (volgens mij het enige) shorthanded artikeltje gelezen te hebben hier is het erg goed gegaan.

Winst/verlies daalt en stijgt wel absurd veel vanwege de actie, maar dat was voor mij juist een voordeel. Je tegenstanders zijn ook een stuk makkelijker in te schatten IMO.

Als iemand een artikel heeft gevonden over welke hand je preflop all in kunt gaan bijvoorbeeld, of hoe je zelf op een 4 bet moet reageren enzovoorts, dan hoor ik het graag. Want ik ga nu wel met AQ all in tegen loose spelers enzo maar heb geen idee of dat wel verantwoord is (ben alleen FR gewend).
      Of bijvoorbeeld een openraise van een villain, moet je dan je 22 in positie callen of niet? dit soort dingen zijn (volgens mij) jammer genoeg niet besproken in het 6max artikel.

Hopelijk blijft het zo, vind het ook veel leuker dan 9handed, waar toch voornamelijk AK afwachters zitten :coolface:
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oke, vergeet maar wat ik hier boven heb gezegd... ook op 6max gaat het kut.

Iedere keer gaat het zo: ik speel goed, krijg een monster als KK en wordt gebeat door een fish die in eerste positie mijn 4bet callt met pocket 2.

Dan ben ik de hele dag bezig niet om winst te maken, maar blijven grinden om dat weer terug te krijgen. Nou dat lukt dan ook, maar dan probeer ik alsnog winst te maken en gebeurt er weer zoiets. Nouja dan ga ik stomme beslissingen maken enzo en speel als een fish en call eigenlijk alles. Dat is verkeerd natuurlijk.

Gewoon iedere keer als ik verliezende ben speel ik 10 keer slechter.

Van mijn NL10 bankroll is nog maar weinig over, en ga mijn heil zoeken op NL4. Gaat tot nu toe aardig, in elk geval staat de variance aan mijn kant dit keer.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      :coolface:
    • Orodin
      Orodin
      Bronze

Iedere keer gaat het zo: ik speel goed, krijg een monster als KK en wordt gebeat door een fish die in eerste positie mijn 4bet callt met pocket 2.

Dan ben ik de hele dag bezig niet om winst te maken, maar blijven grinden om dat weer terug te krijgen. Nou dat lukt dan ook, maar dan probeer ik alsnog winst te maken en gebeurt er weer zoiets. Nouja dan ga ik stomme beslissingen maken enzo en speel als een fish en call eigenlijk alles. Dat is verkeerd natuurlijk.

Van mijn NL10 bankroll is nog maar weinig over, en ga mijn heil zoeken op NL4. Gaat tot nu toe aardig, in elk geval staat de variance aan mijn kant dit keer.
      Dit is een erg bekend verschijnsel, waar velen (waaronder ikzelf) last hebben. Soft-tilt heet dat. Tilt komt in vele vormen, sommige makkelijker herkenbaar dan andere: als je een zieke beat om je oren krijgt en zo kwaad wordt dat je je muis door de kamer smijt, is dat een duidelijke vorm van tilt. Maar er zijn ook tilt-achtige verschijnselen waarbij je, (bijna) zonder dat je het zelf merkt, niet meer je A-game speelt. Dit heeft soft-tilt. Je kunt verschillende dingen doen om dit tegen te gaan, maar het beste inzicht hierover kun je krijgen door The Poker Mindset te lezen.

Ik geloof zelf, dat inzicht de eerste stap is richting de oplossing voor zulke dingen.

Just my 2 cents, misschien heb je er iets aan. Succes ermee! :)

EDIT: Respect trouwens, dat je besluit om een stapje terug te zetten in de limieten!!! Da's sterk van je! Keep it up, je komt er wel!
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin

Dit is een erg bekend verschijnsel, waar velen (waaronder ikzelf) last hebben. Soft-tilt heet dat. Tilt komt in vele vormen, sommige makkelijker herkenbaar dan andere: als je een zieke beat om je oren krijgt en zo kwaad wordt dat je je muis door de kamer smijt, is dat een duidelijke vorm van tilt. Maar er zijn ook tilt-achtige verschijnselen waarbij je, (bijna) zonder dat je het zelf merkt, niet meer je A-game speelt. Dit heeft soft-tilt. Je kunt verschillende dingen doen om dit tegen te gaan, maar het beste inzicht hierover kun je krijgen door The Poker Mindset te lezen.

Ik geloof zelf, dat inzicht de eerste stap is richting de oplossing voor zulke dingen.

Just my 2 cents, misschien heb je er iets aan. Succes ermee! :)

EDIT: Respect trouwens, dat je besluit om een stapje terug te zetten in de limieten!!! Da's sterk van je! Keep it up, je komt er wel!
      Nouja, zat er zelfs aan te denken om naar NL100 te gaan gisteravond :coolface: :D
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      het lijkt wel alsof ik vervloekt ben! ik word gvd constant tegengehouden om eens serieus winstgevend te gaan pokeren! Zelfs op NL4 heb ik inmiddels 4 buy ins verloren vanochtend :rage:

Known players:
      Position:
      Stack
      MP3:
      $7,55
      Hero:
      $4,26

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with Q:heart: , Q:diamond:
      MP2 folds, MP3 raises to $0,12, CO folds, Hero raises to $1,00, 2 folds, MP3 raises to $7,55 (All-In), Hero calls $3,26 (All-In).

Flop: ($11,87) A:heart: , T:club: , 8:club:
      Turn: ($11,87) 2:club:
      River: ($11,87) 3:heart: (2 players)

Final Pot: $11,87

Results follow (highlight to see):
      MP3 shows three of a kind, achten (8h 8s)
      Hero shows (Qh Qd)

MP3 wins with three of a kind, achten (8h 8s)

^^normale push hand op NL4 :rage:

Krijg ik AA, iedereen foldt. Krijg ik KK, hetzelfde. Heb ik een royal flush draw, krijg ik gewoon niet eens de flush. :rage:
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Waarom 8x je het?