0.50 45mans QKo in SB met 5BB , COshortie pusht

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 0.5 Tournament, 100/200 Blinds (7 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP1 (t1415)
      MP2 (t6645)
      CO (t766)
      Button (t1765)
      Hero (SB) (t945)
      BB (t7710)
      UTG (t820)

Hero's M: 3.15

Preflop: Hero is SB with Q, K
      3 folds, CO bets t766 (All-In), 1 fold, Hero raises to t945 (All-In), 1 fold

Flop: (t1732) 2, A, 6 (2 players, 2 all-in)

Turn: (t1732) J (2 players, 2 all-in)

River: (t1732) 9 (2 players, 2 all-in)

Total pot: t1732

Welke range overpushen jullie hier?
  • 5 antwoorden
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      vraag is niet wa je over pushed vraag is wat de CO speler daar pushed.
      neem dat de CO speler daar het volgende pushed:
      22+,A2s+,K7s+,Q8s+,J9s+,T9s,98s,A2o+,K9o+,QTo+,JTo

dan doe je het er met je KQo hand maar 48% van de tijd goed tegen. Dus kan je hier beter folden.
      volgens sng wizzerd kan je daar 55+;A9+;A7s+;KQs pushen.
      maar het is op het randje als hij daar iets meer pushed is het een call als hij daar minder pushed is het een fold.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi Turbohenk,

Je zit nog redelijk ver van de bubble, dus op zich is dat niet iets om direct rekening mee te houden.

Dit soort handen wil ik altijd heel rekenkundig bekijken, maar omdat er een speler achter je zit is dat wat lastiger. Omdat bb de enige speler achter je is, kan ik echter het hele verhaal redelijk gemakkelijk in de sng wizard stoppen. 1 voorbeeldje van redelijk realistische ranges zou dan genoeg moeten zijn om aan te geven wat de beste actie is hier (push natuurlijk, oh, oops, ben niet meer helemaal objectief :D , ach, geeft niks):

Dit is de breakeven spot in een cEV situatie. Op zich vind ik de overcall range van BB wel redelijk realistisch (beetje wijd, maar jij hebt dan ook maar 5bb's). De range van CO is natuurlijk veel te tight hier, niet eens elke aas zit erin. Ik heb hier natuurlijk wel ICM weggehaalt, maar je zit volgens mij nog tamelijk ver van het geld af (30 spelers over denk ik?) en de impact van ICM zal zeker niet groter zijn dan het verschil tussen villain's range in mijn sngwiz plaatje en zijn werkelijk range. Goede push dus, nh.
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      mag ik vragen waarom je in sng wizard een edg van 1 in stelt?
      en is dit nu een cal/ re push? of toch een fold?
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Goede push dus, nh.
      Het is dus een push en over die edge vraag ik me ook af
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door nvdbpoker
      mag ik vragen waarom je in sng wizard een edg van 1 in stelt?
      en is dit nu een cal/ re push? of toch een fold?
      1 = ~0 Ik stel 1 in omdat 0 niet ging. Als ik de handrange 1 tikje tighter maak, dan werd hij gelijk -zoveel.

Het gaat hier dus om niets anders dan het breakevenpunt. De vraag die het plaatje beantwoord is niet "moeten we hier pushen", want hij staat ook op cEV ingesteld, dus dat kan niet. Het is een easy push, want ik heb de tegenstander voor ons behoorlijk tight ingesteld, en ik verwacht tegen een veel ruimere range te zitten dan 15%.