0.50 45mans 5-handed FT AQs in BU, UTG BS pusht

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 0.5 Tournament, 800/1600 Blinds 75 Ante (5 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG (t12497)
      MP (t29504)
      Hero (Button) (t13532)
      SB (t4655)
      BB (t7312)

Hero's M: 4.88

Preflop: Hero is Button with A, Q
      UTG bets t12422 (All-In), 4 folds

Total pot: t4375

M'n fold was hier goed right? En welke range overpushen jullie hier, iets van TT+ AKs?
  • 5 antwoorden
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      de overpush is niet van toepassing alle spelers na jou hebben minder dan de UTG PUSH.

maar fold is hier inderdaad beter daar de kans dat je 3de wordt als je fold vrij groot is en dit nog steeds beter is dan 5de. ondanks je daar zeker niet slecht doet. ik denk dat je hier kan callen met KK+
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Oops je hebt gelijk , 't is inderdaad geen overpush maar call.

KK+ lijkt me sterk overdreven om mee te callen , neig zelf meer naar JJ/QQ+ AKs
    • nvdbpoker
      nvdbpoker
      Bronze
      is inderdaad wel overdreven maar als je geen info hebt over de speler wordt het lastig als hij maar 5% van de tijd opent is de range veel kleiner dan wanneer hij dat daar 100% van de tijd doet. Dus een range opstellen is echt wel moeilijk zonder deze info.
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Goede fold.

Zelf call ik hier met alle pockets vanaf TT en AK.

Je hebt een goede stack om top 3 te kunnen halen en je wilt hier dus niet coinflippen of tegen AK lopen, het kan idd zijn dat hij een zwakkere aas heeft maar dat scenario zal minder voorvallen dan het eerstgenoemde.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi TurboHenk,

Dit is erg lastig, omdat villain maar 7.5bb's pushed. De call is echter alleen maar profitabel als villain ~35% van zijn handen pushed, en dat lijkt me niet erg realistisch hier, vooral omdat sb niet makkelijk kan folden, omdat hij zulke goede odds krijgt.

Het is lastig, want met zo'n stack zou ik erg geneigd zijn te callen, ondanks dat het dus niet goed is. De short stacks verpesten deze hand, op cEV is dit natuurlijk een heel easy call, maar omdat je de 2e stack in het spel hebt is folden omwille van de bubble toch beter.