NL 10: AKs

• elderwon
      elderwon
      Bronze
      Met villain heb ik maar 100 handen history maar zijn stats zijn vrij ok Tag-ish. 18/16/3

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($18.63)
      BB ($13.90)
      UTG ($3.69)
      UTG+1 ($9.53)
      Hero ($11.32)
      BTN ($3.46)

Dealt to Hero K:diamond: A:diamond:

fold, fold, Hero raises to $0.40, fold, fold, BB raises to $1.25, Hero calls $0.85

Ik call zijn 3bet omdat ik denk dat ik me anders tegen beter isoleer in dit geval.

FLOP ($2.55) 5:club: A:club: T:heart:

BB bets $1.65, Hero calls $1.65

Hier is de vraag: waarmee heeft hij ge-3-bet? AA zijn slecht 2 combo's meer, KK, QQ en JJ heb ik beat als ook AQ. AK split natuurlijk. Enkel nog TT en 55 liggen hier voor? Denk dat ik AT wel mag vergeten in dit geval en ik zie hem niet dadelijk 3betten met 55. Ik call hier maar is een raise niet beter of isoleer ik me dan weer tegen beter?

TURN ($5.85) 5:club: A:club: T:heart: 9:diamond:

BB bets $3.90, Hero ??

De turn barrelt hij door? Wat doe ik hier? Is callen hier nog een optie? Denk van niet omdat ik sowieso committed ben. Dus of fold of schuiven denk ik.
      Wat jullie?
  • 4 antwoorden
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Preflop zou ik 4betten aangezien je wel nog een soort van defend kan verwachten vanuit de BB. Als je called, wil je afbetaald worden in case je hit. AA KK hebben je preflop beat, en QQ JJ 1010 wat preflop wel 3bet gaat je nooit afbetalen als er een K of A board komt. Hier ga ik gewoon snel all in denk ik, en mijn idee as played is ook dit. Als je hier gaat zijn 3bet callen, dan undeplay je je hand en hoop je op een soort van bluff van zijn kant als hij missed. Anders kon je het er zowel preflop insmijten. Dus dan kan je niet gaan beginnen raisen en hopen dat hij met QQ JJ of iets dergelijks verder gaat! 1010 zit hier idd in zijn range, 55 niet, AA ofc maar aangezien jij ook een A hebt is dit minder likely. Als villain hier ietwat bluffy overgekomen is in vorige handen call ik hier denk ik gewoon af in een soort van way ahead way behind situatie...
      Maar dus, perflop speel ik dit anders denk ik...

Xeno
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Elderwon,

Ik denk dat als je pre AKs flat, je postlfop+Turn in ieder geval moet doorspelen. Zijn turnbet range is AK,AQ,TT en misschien 99. Als je bijv. denkt dat ie soms nog AJs kan hebben is dit een calldown of schuif op de Turn.

Het ligt er ook aan hoevaak je al hebt gestealed sinds dynamiccs obvious een rol speelt in wat zijn range is (depolarized/polarized) maar als je pre AKs called en je hit dan moet je nooit gaan twijfelen of je ergens kan folden op zo'n board

Mvg,
      Gerv
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Ok, dankje.
      Ik had de turn geschoven, hij had TT.
      Note gemaakt en jammer voor de rest. :)
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Ik vind zijn flopbet wel (veel te) klein aangezien dit board behoorlijk drawheavy is en er aardig wat Ax in jouw range zit waar je toch wel mee gaat callen..