QQ oop met K op flop

• kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      MP2:
      $2.00
      MP3:
      $1.19
      CO:
      $3.16
      BU:
      $2.00
      SB:
      $2.81
      BB (Hero):
      $2.20
      MP1:
      $4.36

Preflop: Hero is BB with Q, Q.
      MP1 folds, MP2 raises to $0.08, 4 folds, Hero raises to $0.28, MP2 calls $0.20.

Flop: ($0.57) K, 7, 9 (2 players)
      Hero bets $0.41, MP2 raises to $1.33, Hero raises to $1.92, MP2 calls $0.39.

Turn: ($4.21) 6 (2 players)

River: ($4.21) K (2 players)

Final Pot: $4.21.
      Results follow:

Hero shows two pairs, kings and queens(Q Q).
      MP2 shows three of a kind, kings(K A).

MP2 wins with three of a kind, kings(K A).

Preflop standaard spel denk ik, correct me if i'm wrong.
      Na de flop natuurlijk pissed dat er een overcard valt. Dan weet ik niet wat ik moet doen... Ik dacht dat ik best kon betten, want als hij op die flop bet weet ik nog niet of hij al dan niet die K vast heeft. Betgrootte was wel wat groot nu ik het terug bekijk. Dan klein tillt moment met de AI, daar weet ik dat ik een grote fout maak, had daar gewoon men QQ moeten folden.

Enige raad over deze hand? Thnx!
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      PF is idd standard, ook goed dat je het OOP ietsje groter maakt zodat je de pot al wat opbouwt.

En standard cbet op de flop welke in een 3bet pot niet te groot hoeft te zijn dus ik zou het zeker niet groter dan 2/3 pot maken. Als villain dan raist is er nog weinig aan te doen en zou je gewoon moeten folden.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Preflop is idd standaard.

Maar...ik vind eigenlijk dat dit soort flop (na deze preflop actie) ook wel gecheckt kan worden. Het hangt natuurlijk ook af van het soort speler. Foldt hij vaak tegen c-bets of niet? Is het een fish of niet? (dat staat hier natuurlijk niet bij, maar dat is wel heel belangrijk).

Ik ga er even van uit dat dit een standaard TAG speler is en dat jij een standaard TAG image hebt (als je te loose 3bet zal hij je ook looser callen).

Met welke handen callt hij je dan? AA/Ak/AQ/KK/QQ/JJ/TT en misschien een lager PP. Als je hier c-bet...van welke handen krijg je dan nog value? Misschien JJ en TT, maar er zijn veel meer combinaties die hij heeft waartegen je achterligt.

M.a.w. ik denk dat ik hier soms ook c/c speel om zijn blufs erin te houden en vervolgens de turn opnieuw evalueer. Hij zal daar niet vaak doorbarrelen met een hand die jij nog beat, maar hij zal misschien de flop nog wel behind checken met TT/JJ en een bet plaatsen op de turn. Of hij zal wel betten met AQ en het opgeven na een call.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Wat darko zegt :)
      je hoeft niet altijd te cbetten.
      Waarom cbet je is ofwel voor value ofwel als bluf.
      Nu , als bluf kan niet want no way dat ie betere hand fold.
      Voor value kan , maar de vraag is , of er geen betere valueline is.
      Want tegen 1pair/PP hands kan je toch nooit 3 straten betten , en als je de flop checkt is je percieved range zwakker en ga je sneller gecalled worden.
      Verder kan ie dan random blufs gaan inzetten.
      Ben dus wel fine met check flop , enige wat dan moeilijk wordt is het guessing game op de river.
      Want de turn ga je zowieso callen , en als ie dan de river bet moet je gaan denken .
      Ik vermoed eigenlijk dat ie blufs opgeeft als je turn ch-call speelt , dus als hij bet het altijd voor value zal zijn.
      Reden dat je hier zo passief kan doen op de flop is obv ook dat je niet hoeft te protecten , want met Ax type hands heeft ie een 3 outer om te improven , dus protectie hoeft niet echt :)