AQ early

• kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      UTG1:
      4700
      Hero:
      4770
      UTG3:
      5270
      MP1:
      3970
      MP2:
      10200
      MP3:
      3390
      CO:
      8970
      BU:
      4750
      SB:
      3790
      BB:
      5190

SnG-MTT $ 6,00 (471 Spelers)
      20/40 No-Limit Hold'em (10 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is UTG2 met A :spade: , Q :diamond:
      UTG1 foldt,
      Hero raiset met 80 naar 120, 4 folds, CO callt, BU callt, SB callt, BB callt

Flop: (600) Q :heart: , 5 :club: , 3 :diamond: (5 Spelers)
      SB checkt, BB checkt,
      Hero bet 600, CO foldt, BU callt, 2 folds

Turn: (1800) 5 :spade: (2 Spelers)
      Hero bet 1800,
      BU raiset met 2230 naar 4030 ((AI)), Hero .....
  • 18 antwoorden
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ok. Het klinkt misschien wat raar, maar ik zou de flop checken.
      Eigenlijk kan je bijna poker wel bijna altijd betten met een strong made hand op de flop maar hier...

Probleem is dat je hier vs 3 spelers zit en ik denk dat wanneer ja All In komt je gewoon heel vaak beat zal zijn.

Ik denk dat flop checken de pot zal controleren en ik denk dat je op latere straten makkelijker value zal halen uit mindere handen.

Ik denk dat turn en river bluffen dan wel ok is. Eventueel kan je zelfs folden dan tegen een check/raise omdat ik niet verwacht dat ze dat ooit met mindere handen doen.
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Hoi EliasVeritas,

bedankt voor de reactie.

Dit soort situaties kom ik vaak tegen en even vaak loop ik in de val nadat het board paired op turn of river.
      Meestal is het heel lastig om tegenstanders op een range te zetten, simpelweg omdat ze met elke soort made hand blijven callen.

In onderstaand geval kan BU makkelijk een 5 hebben (A5, K5, Q5, 85, 75, 65 enz.)
      Daarbij komt dat die gasten zich zelden afvragen of ze de odds hebben om te callen. Vandaar mijn flopbet ter grootte van de pot.

Een checkraise op de flop heb ik overwogen doch ik was er allerminst zeker van dat een van de tegenstanders deze flop zou betten, ook daarom bette ik de flop.

In het vervolg zal ik dit soort situaties eens aanpakken zoals jij voorstelt, omdat ik me realiseer dat ik aan de ene kant m´n toernooi leven niet op het spel wil zetten wanneer er weer ´s een villain callt en zich zodoende enkel en alleen afhankelijk maakt van de geluksfactor in poker.

De laatste tijd merk ik dat ik veel slimmer moet worden in het spel postflop al is het lastig om de juiste lijnen te vinden hierin. Maar ach, al doende leert men.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Ok. Het klinkt misschien wat raar, maar ik zou de flop checken.
      Eigenlijk kan je bijna poker wel bijna altijd betten met een strong made hand op de flop maar hier...

Probleem is dat je hier vs 3 spelers zit en ik denk dat wanneer ja All In komt je gewoon heel vaak beat zal zijn.

Ik denk dat flop checken de pot zal controleren en ik denk dat je op latere straten makkelijker value zal halen uit mindere handen.

Ik denk dat turn en river bluffen dan wel ok is. Eventueel kan je zelfs folden dan tegen een check/raise omdat ik niet verwacht dat ze dat ooit met mindere handen doen.
      In principe ben ik akkoord, al bet ik vaak half pot en ga ik daarna over op checkcall of checkfold, echter weet ik niet op welke limiet dit is maar onder de 5$ kun je hier imo het beste stampen omdat ze zoveel minder afcallen
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Is flop bet niet te hoog? Kzou zelf tussen de 300-400 betten. En op turn nog eens pot betten?

Kben het hier niet eens met Elias, checken op flop met TPTK, terwijl er nog 4 villains zijn? Dan moet je er al bijna van uitgaan dat er nog iemand gaat betten op de flop? Anders geef je toch aan 4 man een free card?
      Je wil toch je TPTK laten afbetalen. Kdenk dat hier nog veel mensen met qx,5x,42,A2,A4,A5,A3 meegaan met een raise op de flop. En das toch wat je wil,geld inzetten als je voor staat?
      Ask AQ tegen 5x,3x,A2,A3,A4,A5,42, heb ik 75%

Kbegrijp wel dat als je checked, dat villains denken dat je geen q hebt. Maar kdenk dat als je de hand zou winnen, en er iemand is met een 'net' iets mindere hand als jouw je met de volgende lijn nog meer geld kunt opbrengen, zonder dat er 4 mensen een extra freecard krijgen.

Lijn: betten op flop, checken op turn => zorgt ervoor dat villain denkt dat je gecbet hebt met AK,AJ, JJ- achtige hand. En als hij Q heeft zal hij hier dan vaak shoven of een potsize bet doen.

Kweet dat lijn misschien niet zo 'pokerstrategy' minded is maar heeft mij al veel opgebracht.

Hierbij ga ik uit van situatie dat er geen scared cards vallen.

vb Elias lijn: pot op flop:600, pot op turn 600 (hier bet bv iemand met q7 400), Als je hier dan reraised, loop je vaak op fold. Als je reraise, win je min pot van 1000.Als je hier called, wat doe je dan op de river? Je zit ook nog niet in positie, dus denk ik check/call, of bet/call, bet/fold ? (kdenk ni betten, want gaat hier nog iemand met minder je callen?)Dus stel check/call en hij bet 700, jij callt. Maw, je wint max 2400.(zonder all in)

My line: pot op flop 600, stel 1caller op mijn 400 bet. Pot op turn 1400.
      Hij bet na mijn check 1000(80 tot 90% van gevallen), omdat hij denkt dak gecbet heb met niks, jij zwakte toont door te checken. Stel ik reraise all in +> Je wint min 3400. Stel je called, en bet op river nog 1400, villain called nog eens => wint max 6200. (zonder all in)

Wel 1 nadeel van mijn lijn, als je beat bent(tegen setje oploot), ga je broke.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik wil hier best op doorgaan wcgrutto maar je berekening is niet echt volledig.
      Zon berekeningen zijn namelijk veel ingewikkelder.
      Er zijn zoveel scenarios mogelijk en dat vs handen die jij beat of die jou beaten etc...

Ik denk nog steeds dat mijn line wel ok is.
      Dat je door een bet op de flop gemiddeld meer geld in de pot krijgt vs any hand lijkt me logisch.

Bovendien vind ik het vrij slecht om de turn te gaan check/raisen. Je overrept bijna je hand op die manier en ik denk echt niet dat je value haalt uit minder.
      Als ik de flop bet, bet ik waarschijnlijk gewoon door, turn en river. Denk niet dat je makkelijk 3 straten value haalt though. Daarom check ik dus ook de flop.
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Ik ga met Elias mee wat betreft check/raisen op de turn.
      Want wat doe je als je de turn checkt en villain pushed?
      Callen en uit het toernooi gegooid worden?
      Folden terwijl je de beste hand hebt?

Overigens, het laatste toernooi heb ik meer flops gecheck/raised en dan wordt er direkt gefold.
      Dat biedt ongekende mogelijkheden om te check/bluffen wanneer je de flop niet hit terwijl je wel degelijk een gemaakte hand kunt representeren.

Bijvoorbeeld in het bovenstaande voorbeeld wanneer je AK of AJ hebt en de flop komt Q53.
      Gegarandeerd dat 90-95% van de villains fold na een check/raise en doen ze dat niet, dan weet je zeker dat je beat bent en kun je de hand wegleggen zonder uit het toernooi geknikkerd te worden.

Dus, nogmaals bedankt voor de antwoorden, ik ben weer een eindje verder.
    • Last2Act
      Last2Act
      Bronze
      ben ik de enige die deze hand in deze positie preflop fold :(
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Last2Act
      ben ik de enige die deze hand in deze positie preflop fold :(
      ja :P
    • Rafke01
      Rafke01
      Bronze
      nee je bent niet de enige die AQ op die positie fold
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      "ben ik de enige die deze hand in deze positie preflop fold?"

Nee, ik fold ze ook in veel gevallen.

Voor mezelf houd ik de volgende regel aan:

T/m de blind levels 75/150, dus de blind levels zonder antes, speel ik AQo op elke positie zolang mijn stack > 20M (50x BB).
      Daarna speel ik AQo vanuit early pos. alleen nog wanneer: én de tafel tight speelt én mijn stack > 20M én er geen shortstacks achter mij zitten.

In bovenstaande hand waren de blinds nog klein, wat maakte dat ik in de hand stapte.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kastanje57
      "ben ik de enige die deze hand in deze positie preflop fold?"

Nee, ik fold ze ook in veel gevallen.

Voor mezelf houd ik de volgende regel aan:

T/m de blind levels 75/150, dus de blind levels zonder antes, speel ik AQo op elke positie zolang mijn stack > 20M (50x BB).
      Daarna speel ik AQo vanuit early pos. alleen nog wanneer: én de tafel tight speelt én mijn stack > 20M én er geen shortstacks achter mij zitten.

In bovenstaande hand waren de blinds nog klein, wat maakte dat ik in de hand stapte.
      gooi dat van boord en denk andersom, hoe shorter je wordt, hoe meer je moet gaan spelen
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Folden preflop is zeker wel ok.
      Ik denk dat het close is en dus daarom beide wel kan.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      hier aq folden op 5$ stakes :facepalm:
    • Markenator
      Markenator
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      hier aq folden op 5$ stakes :facepalm:
      +1
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Ik snap niet helemaal wat de $5,- stakes ermee te maken hebben?
      Een poker toernooi is een poker toernooi ongeacht de buy-in die je er wenst voor te betalen.

Een pokertoernooi goed en slim spelen is mijn voornaamste doel, het geld is onbelangrijk omdat ik geen enkele ambitie heb om een pro speler te worden.

Poker is voor mij een hobby, een hobby die ik zo goed mogelijk wil uitvoeren en waar ik het afgelopen jaar veel tijd in heb gestoken om telkens beter te worden.

Natuurlijk is het leuk om in de prijzen te vallen maar dat geldt voor elke wedstrijdvorm op elk denkbaar gebied.
      De een voetbalt, de ander schaakt, een volgende klaverjast. Ze spelen allemaal wedstrijden en willen allemaal winnen. Daarvoor is kennis en ervaring nodig, vele uurtjes vrije tijd dus om beter en beter te worden. Geld speelt hierbij een volledig ondergeschikte rol, mijns inziens.

"gooi dat van boord en denk andersom, hoe shorter je wordt, hoe meer je moet gaan spelen"
      Dat is zeker waar echter; Bijvoorbeeld met zo´n 17-25 BB en één of meer echte shortstacks achter je is het volgens mij onzinnig om AQo early te raisen. Na een push heb je in het beste geval een coinflip. Volgens mij kun je in dergelijke gevallen beter een gunstiger gelegenheid afwachten, je stack heeft dan nog wat speelruimte.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kastanje57
      Ik snap niet helemaal wat de $5,- stakes ermee te maken hebben?
      Een poker toernooi is een poker toernooi ongeacht de buy-in die je er wenst voor te betalen.

Een pokertoernooi goed en slim spelen is mijn voornaamste doel, het geld is onbelangrijk omdat ik geen enkele ambitie heb om een pro speler te worden.

Poker is voor mij een hobby, een hobby die ik zo goed mogelijk wil uitvoeren en waar ik het afgelopen jaar veel tijd in heb gestoken om telkens beter te worden.

Natuurlijk is het leuk om in de prijzen te vallen maar dat geldt voor elke wedstrijdvorm op elk denkbaar gebied.
      De een voetbalt, de ander schaakt, een volgende klaverjast. Ze spelen allemaal wedstrijden en willen allemaal winnen. Daarvoor is kennis en ervaring nodig, vele uurtjes vrije tijd dus om beter en beter te worden. Geld speelt hierbij een volledig ondergeschikte rol, mijns inziens.

"gooi dat van boord en denk andersom, hoe shorter je wordt, hoe meer je moet gaan spelen"
      Dat is zeker waar echter; Bijvoorbeeld met zo´n 17-25 BB en één of meer echte shortstacks achter je is het volgens mij onzinnig om AQo early te raisen. Na een push heb je in het beste geval een coinflip. Volgens mij kun je in dergelijke gevallen beter een gunstiger gelegenheid afwachten, je stack heeft dan nog wat speelruimte.

Als je zo argumenteerd heb je gelijk. Maar als je er wel geld mee wilt verdienen moet je op de low stakes zeker geen aq hier folden
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Waarom hebben stakes hier niets mee te maken?
      Lijkt me toch vrij duidelijk dat op bv een 1$ tafel, ze veel makkelijker jouw UTG raise callen met allerlei crap handen, en je veel makkelijker value kunt halen.
      Terwijl op de iets hogere stakes ze sneller zullen inzien dat je UTG raist, en dus hun callrange veel tighter maken.
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Dat is natuurlijk helemaal waar wat betreft die1 dollar toernooitjes.
      En juist vanwege het feit dat ze met van alles en nog wat blijven callen maakt dat ik wegblijf uit deze dingen.
      Verder kan ik onmogelijk zeggen dat er op een hoog nivo wordt gespeeld op de 6 dollar deepstacks of 11 dollar rebuy´s doch in ieder geval wel een stuk degelijker.
      Dat maakt dat ik deze toer´s een stuk leuker vind om te spelen.
      Met de hogere limieten van 20 dollar en hoger heb ik geen ervaring omdat m´n bankroll dat niet toestaat.