How to get max value - FH.

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Cassava Poker $0.15/$0.30 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1489155
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $53.52
      SB: $30.15
      Hero (BB): $31.90
      UTG: $35.62
      UTG+1: $37.61
      MP1: $40.33
      MP2: $12.09
      CO: $39.49

Pre Flop: ($0.45) Hero is BB with 8 :heart: 8 :diamond:
      2 folds, MP1 raises to $0.90, 1 fold, CO calls $0.90, 2 folds, Hero calls $0.60

Flop: ($2.85) 7 :heart: 3 :spade: 8 :club: (3 players)
      Hero checks, MP1 checks, CO bets $1.72, Hero calls $1.72, MP1 folds

Turn: ($6.29) 7 :club: (2 players)
      Hero checks, CO bets $3.14, Hero raises to $8.50, CO folds

Ik denk dat dit een vrij standard line is maar toch , als ik deze line neem vind ik het er zoooo sterk uitziet dat deze TAG villain zelfs overpairs fold.
      Is er een betere line of moet je hier gewoon geluk hebben dat hij een lagere set heeft?

(Deze hand bedoelde ik)
  • 9 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      OOP spelen is nooit makkelijk, zelfs niet met een set... Denk dat ik deze hand ook zo speel. Hij zal idd dikwijls overpairs folden, al heb ik toch ook al TAGs gezien die overpairs niet meer kunnen wegleggen na 2 bets.

Als je turn called en checked op de river is zelfs met een overpair het risico te groot dat hij behind checkt, dus dan moet je wel betten. Twijfel dus een beetje of je niet beter check call speelt op turn en dan 1/2 pot bet op river. Dat called hij wss toch veel meer met een overpair dan een re raise op de turn. Probleem is dat je dan tegen pocket 3s of een of andere 7 niet veel value haalt, hangt er een beetje vanaf of hij deze handen nog raised op de river of gewoon called...

Nog maar eens benieuwd wat de judges zeggen :)
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Het board is ook vrij drawy dus ik denk dat je nu wel geld uit draws wilt dus ik denk dat een raise op de turn daarom beter is.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      call turn.
      Reden is meerdelig:
      1) als ie een overpair heeft: hij callt wss je ch-raise , maar zal soms ook folden
      Op de river zal hij echter altijd folden als je bet , en zelf behind checken.
      Als je nu callt zal hij de river bijna altijd nogmaals valuebetten met een overpair , en zal ie ook nog eens sneller callen op een chraise(omdat hij dan de sd zeker ziet , als hi op de turn een ch-raise moet callen heeft ie nogsteeds geen zekerheid)
      2)het board is zo droog als wat tov zijn range. Hij heeft hier ong 2% een draw ofzo , voorderest pairs en overcards .
      3)als hij overcards barrelt geef je hem de kans er nog een te hitten / de river te bluffen (zie ik niet vaak gebeuren maar je weet maar nooit)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      @yoshiwa
      Gaat een degelijke speler hier echt river nogmaals betten met een overpair? Zou jij zelf river nogmaals betten als je villain was en een overpair had na 2 check-calls?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ty yoshiwa! Neem ik zeker mee :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      @yoshiwa
      Gaat een degelijke speler hier echt river nogmaals betten met een overpair? Zou jij zelf river nogmaals betten als je villain was en een overpair had na 2 check-calls?
      Jij niet dan? :D
      Board is zo droog als wat , ik kan prima 8x hebben , overpairs , ...
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Verplaatst naar correcte subforum.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Jij niet dan? Board is zo droog als wat , ik kan prima 8x hebben , overpairs , ...

Toch niet nee, ik bet tegen een degelijke tegenstander bijna nooit 3x met een overpair. 8x leg ik zelf ook altijd weg op de river na een 3e bet, en tegen een goede tegenstander ook alle overpairs buiten K-K en miss Q-Q...

Misschien dat ik dit dan maar moet aanpassen...
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ik denk dat als je dit board niet 3barrelt met je nutshanden:

1) je valuerange extreem dun is (basically bottomset+ only)
      2) je teveel (of totaal niet) blufft waarschijnlijk.

door hier niet te 3barrelen mis je gewoon value tegen andere overpairs, 8x enzo. basically kan je met je turnbet hier nog redelijk veel representen namelijk (backdoor clubs, 9T enzo)