To 3bet or not to3bet

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Cassava Poker $0.10/$0.20 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1489627
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP1: $20.00
      MP2: $20.00
      CO: $22.84
      Hero (BTN): $34.66
      SB: $30.85
      BB: $21.88
      UTG: $22.33
      UTG+1: $28.02

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with T :heart: T :spade:
      4 folds, CO raises to $0.70, Hero raises to $2, 2 folds, CO calls $1.30

Flop: ($4.30) 6 :heart: Q :spade: 4 :heart: (2 players)
      CO checks, Hero bets $2.40, CO folds

Zulke spots vind ik echt moeilijk om te 3betten of niet.
      Hopelijk krijg ik hier een duidelijk antwoord op :D .

Villain opent op de CO 13% en heeft een foldto3bet van 58% op 700 handen.
  • 6 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk dat ik hier IP vaak 3bet tegen deze speler aangezien hij ook met slechtere handen zal callen én je hebt initiatief.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Ik 3B hier niet aangezien een range van 13% nog best tight is. Zonde ook om je hand te moeten weggooien als ie 4B. Je hebt positie en kan postflop nog wat moves uithalen, je kan bv. floaten indien ie een hoog cbet% heeft. Ik blaas de pot hier liever niet op met een kwetsbare hand tegen een tight open.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik ga mijn mening ook herzien...om de één of andere reden dacht ik dat die speler shortstack was...maar dat is niet zo. Dus ik call hier idd ook gewoon :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      easy call imo?
      Hij is tight qua openingsrange , en de range die voortspeelt zijn overcards en overpairs op je hand , dus gewoon callen is prima
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      easy call imo?
      Hij is tight qua openingsrange , en de range die voortspeelt zijn overcards en overpairs op je hand , dus gewoon callen is prima
      Ja dat besef ik wel maar ik vind het kut om geen initiatief te hebben als er overcards vallen op de flop wat veel gebeurd... Daarom moet ik bijna elk board eens floaten?
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik snap je redenering ook niet helemaal, yoshiwa. Ja, de openrange is vrij tight, maar tegen zijn 13% doe je het 55 - 45. Zeker als hij 58% (meer dan de helft dus) foldt, kun je hier toch profitabel 3betten?

En ja, idd, mocht hij 4betten, dan heb je een snapfold. Als hij wel callt heb je postflop positie en initiatief. De vraag is dan inderdaad of hij met slechter zal callen, maar het zal dan volledig van het board afhangen of je verder nog interesse in de hand hebt.

Als je wel zou callen, zou je dat alleen doen voor setvalue. Op lage boards kun je misschien nog doorspelen dan, maar zoals farma zegt: meestal zul je overkaarten treffen, en verreweg het grootste gedeelte van villain's handcombo's bevat overkaarten ten opzichte van hero's TT. Je speelt dan dus wel in positie, maar zonder initiatief, en dan is bijna geen board waarop villain cbet geschikt om nog te floaten.