Ik haat fishy moves.

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Cassava Poker $0.10/$0.20 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1489782
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

SB: $40.98
      BB: $28.06
      UTG: $35.17
      UTG+1: $21.01
      UTG+2: $18.42
      MP1: $23.70
      MP2: $19.39
      CO: $28.03
      Hero (BTN): $20.89

Pre Flop: ($0.30) Hero is BTN with T :spade: Q :diamond:
      4 folds, MP2 calls $0.20, 1 fold, Hero raises to $1, 2 folds, MP2 calls $0.80

Flop: ($2.30) K :diamond: J :club: Q :heart: (2 players)
      MP2 bets $2.30, Hero folds

Wat moet ik doen in zo een situatie? Het is tegen een 53/13 fish en hij heeft al 5 kansen gehad om te donken en heeft het 3 keer gedaan.
  • 7 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik fold pf, speel liever geen marginale hands tegen fishes. As played call ik flop omdat je toch een paar hebt, dus je verslaat blufs, en je hebt nog een oesd in het geval hij niet blufte...
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Ik fold pf, speel liever geen marginale hands tegen fishes. As played call ik flop omdat je toch een paar hebt, dus je verslaat blufs, en je hebt nog een oesd in het geval hij niet blufte...
      Ik heb hier niet zoveel ervaring in. Potbets van fishes oop zijn dat meestal bluffs in jouw ervaring dan?
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vind de isolation zeker kunnen, maar, als je de ervaring hebt dat hij vaak uitdonkt of zeer agressief is...dan ga ik mijn range wel wat tighter maken.

Maar hier tegen een 53/12 fish zou ik ook isoleren hoor.

De flop zou ik callen aangezien hij blijkbaar vaker donkbet en je hebt nog genoeg outs. De turn zou ik dan opnieuw evalueren.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Bwa, buiten dat de meeste fishes een hoge VPIP hebben, zijn er weinig algemene uitspraken te doen denk ik. Je moet gewoon opletten of het eerder calling stations dan wel "betting stations" zijn.

Dit weet je al, maar leg het toch uit om duidelijk te maken waarom ik zou callen op de flop: als hij 53% van de handen speelt, zit er veel junk tussen. Je hebt maar 1 kans op 3 om te hitten met een niet-paar als starthand. Hij speelt veel junk, dus als hij hit, is het dikwijls niet top pair, of zelfs niet middle pair. Je verwacht dus dat hij maar pakweg 1 keer op de 5 "terecht" donkbet met top pair of beter (exacte cijfer maakt niet uit, je snapt waar ik naartoe wil).

Conclusie: als hij op een weliswaar beperkte sample van 5 handen, al 3 keer donkbet, is dat zeer veel. Dit lijkt erop te wijzen dat hij dikwijls bluft.

Weet wel niet of je uit de sizing kan zien of het een bluf is, heb niet speciaal de ervaring dat fishes dikwijls potbet bluffen, denk niet dat hier een algemeen patroon voor alle fishes in zit...

Zelfs als het geen bluf is hier, geeft een A en een 9 je de kans om zijn hele stack te winnen. Hij heeft zeer wss niet Q-Q, K-K of J-J, dus een 2e Q op de board is close to the nuts voor jou. Hij heeft nog een stack van 16 dollar, dus je kan nog genoeg van hem winnen als je je draw hit en hij niet aan het bluffen is. Denk daarom dat een call +EV is.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Maar hier tegen een 53/12 fish zou ik ook isoleren hoor.

Zelfs met Q-10? Op wat voor flop hoop je dan? Wat is het plan dan op de turn en river als je pakweg top pair hit?
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik isoleer meestal met 22+, 98s+, Ax en K7s+ en alle broadways. . Je hoeft ook niet altijd wat te floppen om de pot op te kunnen pikken.

Fishes zijn slechte spelers en als je ze isoleert kan je dus heads-up met ze spelen. Daarnaast zit je ook in positie dus je kan de grootte van de pot controleren. Je kan betten voor value als je hit en je kan betten als bluf als hij vaak foldt tegen c-bets.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Goeie isolate , zowieso call flop , evaluate turn
      Hij kan prima handen als TJ en random air donken voor FE.
      Je hebt daarbij een OESD en zit ip , no way dat je hier ooit fold.
      Daarbij komt , alsie echt een nutty type hand heeft is het vaak 2P-ish , en dan kan je super implieds hebbe als je je straight binkt :)