vs a fish with AKo

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Cassava Poker $0.10/$0.20 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1489920
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP1: $40.73
      MP2: $20.60
      CO: $20.00
      BTN: $10.00
      SB: $19.19
      BB: $25.44
      Hero (UTG): $24.51
      UTG+1: $20.10
      UTG+2: $20.00

Pre Flop: ($0.30) Hero is UTG with A :diamond: K :heart:
      Hero raises to $0.80, 6 folds, SB calls $0.70, 1 fold

Flop: ($1.80) 9 :spade: T :heart: 6 :heart: (2 players)
      SB bets $0.90, Hero raises to $2.75, SB calls $1.85

Turn: ($7.30) J :heart: (2 players)
      SB bets $3.65, Hero calls $3.65

River: ($14.60) 5 :club: (2 players)
      SB bets $8.99, Hero folds

Villain is een fish die 40/8 speelt. Klein sample en geen andere reads.
      Als iemand donkt is dat meestal een draw of 2nd pair ofzoiets maar half pot donk heb k nog nooit tegengekomen denk ik :D .
      Dus wat doe ik dan best? Ik raise hier omdat het er zwak uitziet en ik nog wel equity heb met 2over en bdfd.
      Op de turn donkt hij weer en ik denk dat ik hem hier niet kan semibluffen gezien de actie op de flop. dus ik call.

Fine? Geen idee ^^
  • 4 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Das een lastige hoor. Zonder enige reads denk ik dat ik vaak de flop gewoon fold. Je hebt overcards, maar het is maar de vraag of die nog goed zijn (two pair, straat, set...). Daarnaast heb je een backdoor FD, maar als die aankomt zal je ook geen grote pot meer winnen, eerdere een grote verliezen als hij actie geeft.

Pas als ik reads heb dat deze speler donkt met matige handen of met draws, dan ga ik denken aan raisen (en ook als ik weet dat hij die matige handen kan folden!!!).
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Das een lastige hoor. Zonder enige reads denk ik dat ik vaak de flop gewoon fold. Je hebt overcards, maar het is maar de vraag of die nog goed zijn (two pair, straat, set...). Daarnaast heb je een backdoor FD, maar als die aankomt zal je ook geen grote pot meer winnen, eerdere een grote verliezen als hij actie geeft.

Pas als ik reads heb dat deze speler donkt met matige handen of met draws, dan ga ik denken aan raisen (en ook als ik weet dat hij die matige handen kan folden!!!).
      Oke ty! En as played fine?
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      As played...nou ja, de flopraise zou ik niet zonder reads maken en de turncall zou ik ook wel maken, dus dat lijkt me wel fine :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Raisen op de flop is spewerdespewspewslecht :D
      Daarbij is je sizing nog beroerd ook :P
      Je kan beter dan dit ;)
      Denk es eff na , tis een happy calling fish , zoals je zelf zegt heeft ie draws en pairs.
      En wat van die range denk je te doen folden ? niks , dus tis geen bluf
      En hoe doet je equity het tegen zijn range? kut , dus tis geen value :D

Gewoon folden , op zo een drawy board raisen op een donkbet met overcards is echt niet goed:)