NL10: KK vs maniac

• elderwon
      elderwon
      Bronze
      Villain hier is een manieac waarop ik eigenlijk nog maar enkele handen op heb. Enkele handen tevoren heb ik hem met 64 enorm zien bluffen op 3 straten.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      Hero ($18.53)
      BB ($10)
      UTG ($10.57)
      UTG+1 ($9.79)
      CO ($22.66)
      BTN ($23.67)

Dealt to Hero K:diamond: K:spade:

fold, fold, fold, BTN raises to $0.35, Hero raises to $1.30, fold, BTN calls $0.95

Villain callt hier zoals verwacht, die kerel ziet geen foldknop (VPIP rond de 90 zo blijkt later)

FLOP ($2.70) T:heart: K:club: J:diamond:

Hero bets $2.20, BTN calls $2.20

Flop is wat wet dus doorbetten is de boodschap, zeker tegen dit heerschap.

TURN ($7.10) T:heart: K:club: J:diamond: A:diamond:

Hero checks, BTN checks

Klote turnkaart, elke Q heeft bij beat en dat kan hij perfect hebben naast alle andere troep. Ik check hier voor potcontrol, we zitten beide diep.

RIVER ($7.10) T:heart: K:club: J:diamond: A:diamond: 3:heart:

Hero bets $2, BTN raises to $4, Hero ???

De river blankt (gelukkig) zijn check op de turn vond ik wat vreemd, normaal vlamt hij gewoon verder met potbets. In eerste instantie denk ik daarom dat hij geen Q heeft. Ik plaats een lage valuebet, hij minraist hier.
      Wat doe ik?
      Aan de ene kant verwacht ik van hem een veel hogere bet als hij een Q heeft. Anderzijds is zo'n minraise welk tamelijk value-achtig...
  • 14 antwoorden
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Best goed gespeeld, je kan deze river het beste (block)bet/fold spelen omdat je nog een call kan krijgen van bijv. AK, AJ, AT, KJ en misschien nog wat Ax. Als je de river checkt gaan al deze handen wss behind checken, als je check/call gaat spelen op deze river ben je bijna altijd beat omdat hij alle handen zonder Q behind gaat checken, dus met check/call loop je alleen maar tegen Qx aan. De river is een 100% fold omdat hij daar nooit gaat minraisen zonder Q. Je krijgt natuurlijk een fantasrische prijs, je moet hier ongeveer 1 van de 6,5 goed zitten. Maar denk je dat iemand dit 1 van de 6,5 keer zonder Q gaat doen? Zo ja, met welke handen?

:s_love:
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Wel in dit geval denk ik dat deze gast dat zelfs met air wil doen en al zeker met andere gehitte handen (non-Q).
      Elke indruk van zwakte gebruikte hij om het initiatief over te nemen en de andere tot folden proberen te dwingen.
      Zou deze kerel niet pushen als hij een Q had? Of zou hij dat dan juist NIET doen? :D
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Ik snap iets niet hier; de Turn lijkt mij de beste spot voor HEM om te bluffen. Hij checked terug dus dit kan je uit zijn range halen en wellicht ook wat Jx,Tx

Vraag is of ie bets gaat callen op de River. Persoonlijk ga ik nu af op je read en dat ie vrolijk Kx, Jx kan betten wanneer je weer checked naar hem. Obvious depends het op zijn timing & raising size

Mvg,
      Gerv
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Gerv, kan je even verduidelijken wat zijn timing and raise-size jou vertelt?
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Qx zit nog wel in zijn hoor. Op NL10 gaan ze daar vaak genoeg een Q behind checken IP om nog een bet op de river uit te lokken en vervolgens shippen. De turn is inderdaad de beste spot om te bluffen, dit doet hij niet en raist de river, misschien een gekke line maar always Qx.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag
      Qx zit nog wel in zijn range hoor. Op NL10 gaan ze daar vaak genoeg een Q behind checken IP om nog een bet op de river uit te lokken en vervolgens shippen. De turn is inderdaad de beste spot om te bluffen, dit doet hij niet en raist de river, misschien een gekke line maar always Qx.
      Volgens mij had je gelezen dat ik de River toch bet maar dat zeg ik niet als ik zo mijn post teruglees
      Of is 1 kop koffie niet genoeg :P ?

Oorspronkelijk gepost door elderwon
      Gerv, kan je even verduidelijken wat zijn timing and raise-size jou vertelt?
      Sommige mensen hebben betsizing tells (groot = bluff , 1/2 nuts of andersom) en meestal moet je gewoon opletten wat er gebeurd in vorige handen om dit te herkennen. Kan dus niet veel erover zeggen behalve Trial&Error dmv observatie/ervaring
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Call jij de river hier Gerv? Ik fold hier altijd..
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag
      Call jij de river hier Gerv? Ik fold hier altijd..
      Ik check/call de River. Ik bet/fold de River als ik gebet heb
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      wel, ik heb de river gecalled. Ik vond die minraise niet stroken met zijn image dat ik van hem had, normaal pompt hij hier alles in.
      Hij had AT.
    • IOHTGNTN
      IOHTGNTN
      Basic
      Mooi resultaat...

Ben het met Gerv eens zowel speelwijze als over reads, alleen 1 opm/vraag: gezien zijn image wat weet je van zijn 3-bet's? Ondanks de structuur van de flop zou ik toch graag voor zijn hele stack gaan, als jouw reads juist zijn kan een grote overbet op de flop hem wel eens triggeren, zodat je er alles in krijgt voor de turn. En ja ik weet t je verliest ook wel eens
    • IOHTGNTN
      IOHTGNTN
      Basic
      Mooi resultaat...

Ben het met Gerv eens zowel speelwijze als over reads, alleen 1 opm/vraag: gezien zijn image wat weet je van zijn 3-bet's? Ondanks de structuur van de flop zou ik toch graag voor zijn hele stack gaan, als jouw reads juist zijn kan een grote overbet op de flop hem wel eens triggeren, zodat je er alles in krijgt voor de turn. En ja ik weet t je verliest ook wel eens
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door IOHTGNTN
      Mooi resultaat...

Ja dit, ik ben ook fan om tegen zo'n gasten soms eens 4$ te betten op zo'n flop met een dergelijke hand. Je ligt ALTIJD voor en hij gaat NOOIS iets folden no matter what sizing. Lijkt me super +EV om daar gewoon overpotsize te betten, maakt het veel makkelijker om dit soort calling stations te bespelen op drawy boards. (coz we all know, they make you tilt when hitting :p)

Xeno
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Bwoaa, overbetten dat weet ik nog zo niet.
      Over zijn 3-bet in het geheel weet ik weinig maar wel dat hij graag agressie tegen agressie plaatst. Echt zoals iets van een krachtmeting in elke hand.
      Nu, ik denk wel dat veel van zo'n gasten toch folden als je echt begint te overbetten. Zoiets wordt vaak als extreem gezien, iets wat buiten jou normale lijn ligt. Dan krijg je wel vaak folds heb ik de indruk, ook van zo'n crazy gasten.
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elderwon
      Bwoaa, overbetten dat weet ik nog zo niet.
      Over zijn 3-bet in het geheel weet ik weinig maar wel dat hij graag agressie tegen agressie plaatst. Echt zoals iets van een krachtmeting in elke hand.
      Nu, ik denk wel dat veel van zo'n gasten toch folden als je echt begint te overbetten. Zoiets wordt vaak als extreem gezien, iets wat buiten jou normale lijn ligt. Dan krijg je wel vaak folds heb ik de indruk, ook van zo'n crazy gasten.
      Maar een speler die geen foldknop weet staan, kijkt al zeker niet na sizing en lines die jij aanneemt. Die denkt 'Omg ik heb gehit, call', dat is mijn ervaring :p Nuja mijn mening is overigens ook niet dat het daar persee hoeft, maar het is wel één van de situaties waarin het kan imo. Nu weet ik niet wat te denken van die check op de turn. Er zijn veel argumenten voor te vinden, maar stel nu: villain bet daar uit en checkt niet behind, wat betekent dat dan?
      Is het niet beter te bet/folden op de turn? En dan river te herevalueren? Mss een kleine blockbet nog te maken?

Xeno