$5.50 KQo op de BB

• Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Toernooi: $5.50 ($15k Guarenteed)
      Villian speelde VPIP: 14 PFR: 10.
      Had van hem vana UTG toch wel een PP verwacht of een A met een hoge kicker.

Met deze flop kan ik vrijwel niets anders doen dan hem allin zetten toch?
      Toppair + second best kicker en second NUTflush draw erbij.

Maar waar zetten julie de villian hier op?

Poker Stars $5.00+$0.50 No Limit Hold'em Tournament - t125/t250 Blinds + t25 - 8 players

Hero (BB): t14686 M = 25.54
      UTG: t2725 M = 4.74
      UTG+1: t1725 M = 3
      MP1: t4840 M = 8.42
      MP2: t2555 M = 4.44
      CO: t2265 M = 3.94
      BTN: t9406 M = 16.36
      SB: t12290 M = 21.37

Pre Flop: (t575) Hero is BB with K:heart: Q:spade:
      UTG raises to t500, 6 folds, Hero calls t250

Flop: (t1325) 5:heart: 3:heart: Q:heart: (2 players)
      Hero checks, UTG bets t500, Hero raises to t2500, UTG calls t1700 all in

Turn: (t5725) 8:spade: (2 players - 1 is all in)

River: (t5725) 4:club: (2 players - 1 is all in)

Final Pot: t5725
      Hero shows K:heart: Q:spade: (a pair of Queens)
      UTG shows 2:heart: A:heart: (a flush, Ace high)
      UTG wins t5725
  • 10 antwoorden
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Hoi toxicgod.

Kijk even naar stacksize van villain?
      Die is 11bb.
      Dat wil zeggen dat ik hier preflop niet ga callen als ik postflop niet broke wil gaan.
      Zeker met een hand als KQo die hier altijd overcard zal hebben.

Ik zou hem denkik altijd shoven.
      Ik denk namelijk dat je of wel wat fold equity hebt, of dat je gewoon redelijk wat equity hebt tegen zn range. Gooi daar wat dood geld bij en het is wel profitable.

Als je natuurlijk denkt dat hij vrij tight opent en niet meer gaat folden op een shove kun je beter gewoon folden.
      Callen zou ik nooit doen.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
      Hoi toxicgod.

Kijk even naar stacksize van villain?
      Die is 11bb.
      Dat wil zeggen dat ik hier preflop niet ga callen als ik postflop niet broke wil gaan.
      Zeker met een hand als KQo die hier altijd overcard zal hebben.

Ik zou hem denkik altijd shoven.
      Ik denk namelijk dat je of wel wat fold equity hebt, of dat je gewoon redelijk wat equity hebt tegen zn range. Gooi daar wat dood geld bij en het is wel profitable.

Als je natuurlijk denkt dat hij vrij tight opent en niet meer gaat folden op een shove kun je beter gewoon folden.
      Callen zou ik nooit doen.
      met read kun je pre indd nog folden, zonder vrij vaak een push
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ik zou deze folden.

Villain raist 10% van z'n handen. Onze equity met KQo is 39% tegen die range. En wellicht opent ie tighter UTG, dan daalt onze equity. Dus je moet behoorlijk zeker zijn dat ie handen kan folden om het profitable te laten zijn. En ik zie dat niet gebeuren met zijn stacksize.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Niet helemaal mee eens Billgates, als hij met die stacksize A2 gaat minraisen vanuit UTG geeft dat al wel aan wat voor type speler het is.
      En je zult je nog verbazen hoe vaak ze nog gerust raise/fold spelen met die stacksizes. Maar lijkt me obv dat je niet kan uitgaan van heel veel FE.

Villain raist 10% van zijn handen vind ik ook wat kort door de bocht van je, je leest nergens over wat voor sample het is, en of hij hiervoor nog shorter of meer stack had, waardoor zijn stats totaal anders kunnen zijn.
      Stel hij is al een geruime tijd erg short, zal zijn PFR stuk lager zijn, dan als hij hiervoor net een dikke pot heeft verloren, en hij dus hele tijd deepstacked was, in dat geval is het gewoon een nit, in 1e geval zegt het niet veel.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Niet helemaal mee eens Billgates, als hij met die stacksize A2 gaat minraisen vanuit UTG geeft dat al wel aan wat voor type speler het is.
      En je zult je nog verbazen hoe vaak ze nog gerust raise/fold spelen met die stacksizes. Maar lijkt me obv dat je niet kan uitgaan van heel veel FE.

Villain raist 10% van zijn handen vind ik ook wat kort door de bocht van je, je leest nergens over wat voor sample het is, en of hij hiervoor nog shorter of meer stack had, waardoor zijn stats totaal anders kunnen zijn.
      Stel hij is al een geruime tijd erg short, zal zijn PFR stuk lager zijn, dan als hij hiervoor net een dikke pot heeft verloren, en hij dus hele tijd deepstacked was, in dat geval is het gewoon een nit, in 1e geval zegt het niet veel.
      is een a2 minraise daar per definitie fout dan? Imo niet
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa

Lijkt me wel.
      Met zon stacksize is het toch bijna altijd beter om te shoven en voor fold equity te gaan, zeker met zon hand.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas

Lijkt me wel.
      Met zon stacksize is het toch bijna altijd beter om te shoven en voor fold equity te gaan, zeker met zon hand.
      als ik op een sterke tafel voor goede regs zit wil ik hier vaak best minraisen omdat je zoveel meer fe hebt dan omdat ze toch nooit flatten en ze je op een sicke range zetten
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Ja, zou kunnen Bay, maar laten we ff eerlijk zijn, de situatie die jij nu schetst is in dit geval totaal niet aan de orde. Dit is een 5$ MTT vol donks, er is geen enkele reden aan te nemen dat zijn tafel hier vol regs zit.

Lijkt me vrij duidelijk dat in algemeen (zonder de diepere jij dacht dat ik dacht dat jij dacht enz enz) een shove hier altijd beter is.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Ja, zou kunnen Bay, maar laten we ff eerlijk zijn, de situatie die jij nu schetst is in dit geval totaal niet aan de orde. Dit is een 5$ MTT vol donks, er is geen enkele reden aan te nemen dat zijn tafel hier vol regs zit.

Lijkt me vrij duidelijk dat in algemeen (zonder de diepere jij dacht dat ik dacht dat jij dacht enz enz) een shove hier altijd beter is.
      vaak wel hoor, maar ik reageer alleen op jouw aanname dat dat wel aangeeft wat voor type speler het is. Dat was wat ik bedoelde, je hebt ook regs die ook 5 dollars spelen zoals bijvoorbeeld pessagno die pre wat rare lijnen aannemen maar dat is niet per definitie slecht
    • bobm78
      bobm78
      Bronze

vaak wel hoor, maar ik reageer alleen op jouw aanname dat dat wel aangeeft wat voor type speler het is. Dat was wat ik bedoelde, je hebt ook regs die ook 5 dollars spelen zoals bijvoorbeeld pessagno die pre wat rare lijnen aannemen maar dat is niet per definitie slecht
      Ah ja, oke, maakte die aanname mss iets te snel en kort door de bocht, al zal ik 9 van de 10 x juist zijn hier :D