AKo, 2 biggies

• Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Is een call hier terecht? Villain leek nogal agressief en daarom besloot ik hier te callen.
      Ranges opstellen is nog niet men beste punt. Dus SNGwiz vertrouw ik niet direct op.

Maar is deze spot niet bijna altijd slecht qua ICM?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $800(BB) Replayer
      SB ($2,995)
      Hero ($7,019)
      UTG ($2,049)
      CO ($5,525)
      BTN ($2,412)

CO antes $25
      Hero antes $25
      UTG antes $25
      SB antes $25
      BTN antes $25

Dealt to Hero K:club: A:heart:

fold, CO raises to $5,500 (AI), fold, fold, Hero calls $4,700
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi copymeistrr,

Ranges opstellen is nog niet men beste punt. Dus SNGwiz vertrouw ik niet direct op.

Hier zit een verborgen premisse die ik niet begrijp. Juist als je niet goed ranges op kan stellen is sng wizard het beste antwoord hier.

Zie maar:

Hier zoek ik voor villain niet naar een realistische range, slechts naar die range waarbij onze call netaan +ev$ wordt (ik zou voor break even gaan, maar dat lukte hier niet, +0.05 werd -0.039 als ik 1 tikje tighter ging).

11.9% (range van villain dus) is hier A9o+, A8s+, KQs, 44+. Jouw verhaal is echter dat villain nogal agressief leek, en dan zou je verwachten dat hij losser pushed. Easy call dus.

De call wordt wel zwaar geholpen door het feit dat jij een grotere stack hebt dan CO. Dit maakt dat je niet eruit kan vliegen door hier te verliezen, maar nog een kleine stack overhoudt, en dus nog kan winnen (met deze blinds krijg je redelijk veel chips als je met een 2-2.5bb's stack een hand wint).