NL100 Float goed?

• Ruleza
      Ruleza
      Gold
      Entraction - €1 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: €122.17
      Hero (BTN): €196.00
      SB: €103.74
      BB: €114.38
      UTG: €51.04
      MP: €100.38

SB posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

Pre Flop: (€1.50) Hero has J:spade: T:heart:

fold, fold, CO raises to €2.87, Hero calls €2.87, fold, fold

Flop: (€7.24, 2 players) 7:club: 8:diamond: 3:club:
      CO bets €5.43, Hero calls €5.43

Turn: (€18.10, 2 players) 6:diamond:
      CO checks, Hero bets €12.00, CO calls €12.00

River: (€42.10, 2 players) A:spade:
      CO checks, Hero bets €32.00

Vs LAG. Heb van hem deze sessie 1 stack gewonnen met geriverde trips waar hij herocallde in 3b pot.
  • 6 antwoorden
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Je kunt zeker verder spelen op deze flop maar ik raise liever op de flop. Reden is dat jij redelijk licht kan callen maar wanneer je raist ziet je er echt uit als of sterke draws of sterke made hands (niet vaak random bluffs). Op die manier kun je bepaalde turns (clubs, 6) goed representen en het zet veel meer druk op de tegenstander. Je laat namelijk zien dat je mogelijk wilt spelen voor stacks.

As played rep je gewoon een vrij marginale hand die geen gratis kaart wilt geven o.i.d. dus hij gaat gewoon vrij breed callen. Ook vind ik de kleine betsizing echt heel slecht. Hij gaat hier zo licht nog callen omdat hij simpelweg heel goede odds krijgt. Ik zou daar minimaal €15 betten. River zou ik vervolgens niet doorbarrelen want een A zit nooit in jouw range en heel sterke handen vaak ook niet dus het enige wat jij hier valuebet is iets als 67, 9T heel misschien maar dat zou je ook vaak raisen op de flop dus na de turnbarrel zou ik gewoon opgeven.

Maar flopraise prefereer ik dus.
    • Ruleza
      Ruleza
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door Twisted1984
      Je kunt zeker verder spelen op deze flop maar ik raise liever op de flop. Reden is dat jij redelijk licht kan callen maar wanneer je raist ziet je er echt uit als of sterke draws of sterke made hands (niet vaak random bluffs). Op die manier kun je bepaalde turns (clubs, 6) goed representen en het zet veel meer druk op de tegenstander. Je laat namelijk zien dat je mogelijk wilt spelen voor stacks.

As played rep je gewoon een vrij marginale hand die geen gratis kaart wilt geven o.i.d. dus hij gaat gewoon vrij breed callen. Ook vind ik de kleine betsizing echt heel slecht. Hij gaat hier zo licht nog callen omdat hij simpelweg heel goede odds krijgt. Ik zou daar minimaal €15 betten. River zou ik vervolgens niet doorbarrelen want een A zit nooit in jouw range en heel sterke handen vaak ook niet dus het enige wat jij hier valuebet is iets als 67, 9T heel misschien maar dat zou je ook vaak raisen op de flop dus na de turnbarrel zou ik gewoon opgeven.

Maar flopraise prefereer ik dus.
      Probeer het wat te balanceren en vaak zal ik hier flop ook raisen.
      Turn bet size kan idd hoger
      Ben echter niet helemaal akkoord met je redenering dat er geen A in men range zit. Ik heb namelijk een heleboel Axdd waarmee ik flop float, A8, Axcc . ik kan ook 54 hebben.

Wat is jou calling range als je villain bent? Hoe licht?
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Nutflushdraws heb je niet in je perceived range want iedere villain gaat er vanuit dat je die gewoon raist op de flop, AXdd is vergezocht en is een miniem deel van jouw range dus je hebt hier bijna nooit een A. A8o zal je al niet vaak flatten preflop waardoor er 3 combo's A8s overblijven. Verder zijn er nog wat A7s handen maar wederom; zeer klein deel van jouw range. En 45? Ook vergezocht en maar een heel klein deel van jouw range.

Je kunt hier wel een A hebben, maar het is vergezocht en het zal bijna nooit voorkomen en dus overrepresent je je range en zitten er teveel bluffs in met deze line.

Calling range als villain zijnde 89+, 99+ I guess.
    • Ruleza
      Ruleza
      Gold
      Ok das duidelijker . Thanks
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Waar callde hij mee? :P
    • Ruleza
      Ruleza
      Gold
      99