TT na raise op flop

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Denk dat ik flop nog wel mag callen op zich kan hij een J hebben maar om dan zo makkelijk op te geven hij kan dit denk ik net zo makkelijk doen met een FD of zelfs eeen SD.

Maar wat te doen op turn (de flush lijkt opeens totaal niet meer logisch); checken voor een gratis kaart of betten omdat dit toch wel een zwakke move is na zijn raise op flop?

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($4.44)
      BB ($8.21)
      UTG ($2.70)
      UTG+1 ($3.38)
      UTG+2 ($174)
      MP1 ($5.07)
      Hero ($4.08)
      BTN ($1.70)

Dealt to Hero T:heart: T:spade:

fold, fold, UTG+2 raises to $0.20, MP1 calls $0.20, Hero raises to $0.30, fold, fold, fold, UTG+2 calls $0.10, MP1 calls $0.10

FLOP ($1.05) 7:spade: 5:club: J:club:

UTG+2 checks, MP1 checks, Hero bets $0.10, UTG+2 raises to $0.20, MP1 folds, Hero calls $0.10

TURN ($1.45) 7:spade: 5:club: J:club: Q:club:

UTG+2 checks, Hero checks

RIVER ($1.45) 7:spade: 5:club: J:club: Q:club: 4:club:

UTG+2 bets $0.20, Hero calls $0.20
  • 1 antwoord
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Flop meteen opgeven zou inderdaad te zwak zijn. SD zit normaal niet in zijn range, maar FD wel.

De Q turn is een slechte kaart en normaal ga ik daar altijd folden als hij had gebet. Hij checked echter, wat vrij raar is, maar niet compleet omdat de Q voor hem ook een slechte kaart is als hij er niets aan heeft. Eigenlijk is zijn range daarmee vrij beperkt tot iets als KJ/AJ/88/99, als hij een tighte speler is althans. Tegen loosere spelers zitten er meer slechtere handen in zijn range.

Tegen passief loose spelers plaats ik op de turn wel een bet voor value. Die zie ik vaak genoeg een slechtere pair hebben dan. Je kan dan op een river ook prima folden als ze donken.

Tegen agressief loose spelers ga ik voor een checkbehind, omdat ik geen c/r wil zien. Ik call dan alle rivers en goede rivers bet ik ook als hij weer checked.

Tegen standaard TAGs denk ik dat ik ook voor een checkbehind ga en dan op goede rivers call of een bet plaats als hij checked. Tegen een bet op een river zou ik dan opgeven omdat ik denk dat hij dan te vaak wel een gaat hebben en anders nog steeds te vaak Jx.