FT 55t 6max

• bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      De volgende spot was op een ft van de 55turbo 6-max om half 12.
      Tafel was vol ( 6 spelers dus). Ante's waren gewoon 10% van de blinds ong.
      Utg - 20bb
      hijack- 30bb
      CO ( bayleysa) - 18bb
      Btn- 5bb
      SB - 60bb
      BB- 60bb

Zowel de sb als de bb waren goede regs. Er wordt naar mij toe gefold en krijg 66. Heb hier wat discussie over gehad. Usually is dit een snap push maar op de een of andere manier kwam er een icm kronkel in men hoofd dat ik moest folden. Tis probably een push maar toch benieuwd what u guys think!:)
  • 17 antwoorden
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      Hoe was button player dan?

Speelt hier ook een rol, Als we weten dat hij met een grote range gaat pushen, dan fold ik liever. Zodat we pay jump hebben. Afhankelijk hoe groot pay jumps waren. Lijkt me hier redelijk groot.

ik vind 18 bb wat te veel om te pushen tegen 2 big stacks die regs zijn, zij kunnen nog best wijd callen omdat het icm wise best weinig doet met hun stack. Maar omdat button so shallow is neig ik hier toch meer naar een fold. Denk dat als hij wat deeper zat ik hier wel push.

maar 66 is hier wel heeeeel close.
      Andere reden heeft te maken met je image:P die waarschijnlijk niet 'tight ' is :)
    • Wabbo
      Wabbo
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam

Speelt hier ook een rol, Als we weten dat hij met een grote range gaat pushen, dan fold ik liever. Zodat we pay jump hebben. Afhankelijk hoe groot pay jumps waren. Lijkt me hier redelijk groot.
      Dit vooral denk ik. Minraisecallen tegen shorty en minraisefolden tegen rest is ook niet echt optie, want SB of BB gaat sick veel, zo niet ATC, reshippen obv. In game zou ik waarschijnlijk shoven, maar zo objectief bekeken denk ik dat ik meer neig naar een fold.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam

ik vind 18 bb wat te veel om te pushen tegen 2 big stacks die regs zijn, zij kunnen nog best wijd callen omdat het icm wise best weinig doet met hun stack. Maar omdat button so shallow is neig ik hier toch meer naar een fold. Denk dat als hij wat deeper zat ik hier wel push.

maar 66 is hier wel heeeeel close.
      Andere reden heeft te maken met je image:P die waarschijnlijk niet 'tight ' is :)
      image was solid, cant really remember hoe button was. Maar tis opzich probably best aannemelijk dat ie fold als ik shove. En zelf fi prob niet alles ging pushen omdat ik dacht jymaster en bokkie erachter zaten
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Payouts?
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos
      Payouts?
      20%
      14.8%
      11%
      7.6%
      5.55%
      3.55%

van de totale pricepool
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Ik denk eerlijk gezegd dat het ook een beetje met image te maken heeft, als ze je super light afcallen (door een kut image) kun je een ICM beslissing maken om te folden maar TBH als je 66 FI op de CO niet meer pushed dan ben je wel super tight aan het pushen en bloed je denk ik wel dood, dus ik zal deze wel pushen
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Nash zegt hier 88+ AJo+ ATs+

Als BTN 8,8% callt, SB 5,9%, BB 6,8%

Weet niet of je denkt dat ze veel tighter zijn?
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze

btn 12%, sb en bb 10%

zoiets denk ik
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa

btn 12%, sb en bb 10%

zoiets denk ik
      sb probably tighter
    • kastanje57
      kastanje57
      Bronze
      Ik heb hier eens een tijdje over nagedacht omdat ik dergelijke spots ook vaak tegenkom.

Ik zou hier gefold hebben om (los van de wiskundige ICM benadering) de volgende redenen:

Waarom zou je met deze hand de shortstacked BU de kans geven te callen en hem zo weer in het zadel te helpen als hij de hand wint?

En waarom zou je hier het risico lopen light gecalled te worden door een van beide blinds?

In het beste geval heb je een coinflip. De druk ligt bij BU, laat hem eerst zichzelf maar elimineren voordat je verdere risico´s neemt.

Ik kan maar één geval bedenken waarom ik hier push en dat is wanneer ik zeker weet dat alle spelers na mij mijn raises voldoende respecteren.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kastanje57
      Ik heb hier eens een tijdje over nagedacht omdat ik dergelijke spots ook vaak tegenkom.

Ik zou hier gefold hebben om (los van de wiskundige ICM benadering) de volgende redenen:

Waarom zou je met deze hand de shortstacked BU de kans geven te callen en hem zo weer in het zadel te helpen als hij de hand wint?

En waarom zou je hier het risico lopen light gecalled te worden door een van beide blinds?

In het beste geval heb je een coinflip. De druk ligt bij BU, laat hem eerst zichzelf maar elimineren voordat je verdere risico´s neemt.

Ik kan maar één geval bedenken waarom ik hier push en dat is wanneer ik zeker weet dat alle spelers na mij mijn raises voldoende respecteren.
      Bedankt voor het nadenken hoor, en het maakt zeker wel sense wat je zegt, echter het Probleem hier is dat mijn edge op de ft klein is of niet bestaand, ik zal dus elke +ev spot moeten pakken
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Als ze werkelijk zo wijd callen als jij aangeeft is het een vrij snelle fold.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      DonBartos is een stuk beter in ICM dan ikzelf en daarom sluit ik me ook bij zijn oordeel aan.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Als ze werkelijk zo wijd callen als jij aangeeft is het een vrij snelle fold.
      Ye thnx, ik kan hier goed inkomen. Enige waar ik nog over nadenk dat je wel aan je future ev moet denken aangezien je niet je repush stack wilt verliezen. Maarja, wat daar dan weer de ev van is :D ?

Anyways thnx, en good to know dat het een -ev push is en dat ik dus goed gefold heb:)
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Mja wordt wel echt -EV dit als ze zo licht callen als jij aangeeft, dus dan zou ik het niet snel goed gaan praten met future EV.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Bart, waar voer jij dat in ? SNGwizard?
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Nash calculator of SNG Wiz

Dit keer Nash omdat het geen std prijzenpot is