Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Nl 5 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      fold ik hier na de minraise en de shove van de bb pf? of kan ik hier de call wel maken (ondanks dat het een vrij grote variance move is)?

minraise van de BU vond ik hier eigenlijk niet zoveel zeggen. zie ik op nl5 mensen met aj+ 99+ wel vaker doen, en daar heb ik dus sowieso wel 50% tegen. bb is wel een lastig verhaal. als hij zich houdt aan de sss, zal hij hier vaak enkel ak / 1010+ shoven (en misschien nog wel een kleinere range, gezien de minraise). ik had op beide spelers nog niet echt heel veel reads, en besluit hier te callen (wat tegen een unknown hier misschien wel een fold had moeten zijn)..

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $2,04
      Hero:
      $5,16
      BU:
      $1,93

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:spade: , K:spade:
      4 folds, Hero raises to $0,20, BU raises to $0,40, SB folds, BB raises to $2,04 (All-In), Hero calls $1,84, BU calls $1,53 (All-In).

Flop: ($6,03) 8:club: , 5:diamond: , 4:spade:
      Turn: ($6,03) 8:diamond:
      River: ($6,03) J:spade: (3 players)

Final Pot: $6,03

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (As Ks)
      BU shows (Ah Kh)
      BB shows two pairs, vrouwen and achten (Qd Qc)

BB wins with two pairs, vrouwen and achten (Qd Qc)
  • 2 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Ik ga hier altijd all-in omdat ze alle twee short stack zijn. Je opent vanaf de cutoff dus je hand hoeft in hun ogen al zeker niet zo heel sterk te zijn. De BB kan hier met redelijk veel handen shoven: JJ+ AQ+. Tegen die range lig je lichtjes voor. Er ligt dan al dead money van de BU. Als de BU dan toch callt heb je maar 33% equity nodig. Je hebt nog niet veel stats maar ze zijn beiden aggressief preflop, nog een reden om te callen.
      Dit is wel high variance, maar volgens mij EV+.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Ik ga hier altijd all-in omdat ze alle twee short stack zijn. Je opent vanaf de cutoff dus je hand hoeft in hun ogen al zeker niet zo heel sterk te zijn. De BB kan hier met redelijk veel handen shoven: JJ+ AQ+. Tegen die range lig je lichtjes voor. Er ligt dan al dead money van de BU. Als de BU dan toch callt heb je maar 33% equity nodig. Je hebt nog niet veel stats maar ze zijn beiden aggressief preflop, nog een reden om te callen.
      Dit is wel high variance, maar volgens mij EV+.
      alles wat ninja zegt eigenlijk ;)