Nl 5 - Aq

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ik besluit de turn te checken, om hem op de river nog een mogelijkheid te geven om te betten (imo vaak als bluf). de river is echter vrij lelijk, en villian bet vrij ruim uit. call ik hier, of is een fold beter?

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $5,84
      Hero:
      $5,02

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:club: , Q:spade:
      4 folds, SB raises to $0,20, Hero calls $0,15.

Flop: ($0,40) A:spade: , 8:diamond: , 5:club: (2 players)
      SB bets $0,28, Hero calls $0,28.

Turn: ($0,96) 8:club: (2 players)
      SB checks, Hero checks.

River: ($0,96) 7:club: (2 players)
      SB bets $0,7, Hero calls $0,70.

Final Pot: $2,36

Results follow (highlight to see):
      SB shows een flush, boer high (Jc Tc)
      Hero shows (Ac Qs)

SB wins with een flush, boer high (Jc Tc)
  • 5 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Waarom wil je bluff inducen tegen een 10/7 nit met AF slechts 0.9? Hij zal nooit bluffen en zijn AJ checkt hij op river. (behalve AcJc) Ik zou nog halfpot betten op de turn. River check behind of fold op een grote bet.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Inderaad, tegen zo een speler kan je niet bluffinducen...
      Preflop is fine omdat zijn range niet zo wijd is en omdat je je anders toch tegen beter isoleert. Hij zal hier vooral Ax openen waar je value van krijgt.

Op de flop is de sizing wel nice
      Op de turn bet ik zeker 65c ofzo voor value tegen Ax.

As played denk ik niet dat je kan callen op de river. Er zijn maar een paar handen waarmee hij dit doet, en deze sizing kiest. Met AJ ofzo bet hij wss nog kleiner.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      @ninja en farma : begrijp niet goed wat jullie redenering is.
      Je zou wel betten op de turn , maar niet check back turn , call river spelen?
      Dus volgens jullie is de range die hij callt op de turn zwakker dan de range die hij bet op de river?
      Dit zou betekenen dat hij veel draws in zijn range heeft wat mij niet lijkt van zo een nit?:)
      Imo blockbet hij hier elke A en heb je easy call , waar hij op de turn lage Ax vaak zal folden denk ik :)
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      @ninja en farma : begrijp niet goed wat jullie redenering is.
      Je zou wel betten op de turn , maar niet check back turn , call river spelen?
      Dus volgens jullie is de range die hij callt op de turn zwakker dan de range die hij bet op de river?
      Dit zou betekenen dat hij veel draws in zijn range heeft wat mij niet lijkt van zo een nit?:)
      Imo blockbet hij hier elke A en heb je easy call , waar hij op de turn lage Ax vaak zal folden denk ik :)
      Ik ben momenteel mijn kennis terug wat aan het bijschaven. Uit een filmpje (weet niet meer welk), hebben ze enkel leaks van spelers uitgelegd en een veelvoorkomende leak en kan ook vrij snel gevonden worden is het opgeven van een cbet op de turn.

De nit hier, denkt dat je hem als een goede speler beschouwt en ligt de A zeker in zijn range. Daarom cbet deze ook, echt op de turn checkt deze. Ik beschouw dit meestal als zwakte en zeker omdat je een sterke kicker hebt.

Als je op de turn bet gaat een nit nooit meer meegaan en als hij meegaat dan is de kans vrij klein dat hij zijn flush achterna jaagt.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze

Ja dat denk ik wel. 0.9AF is wel station... Dusja die gaat veel looser callen dan uitbetten.