Nl 10 - J8

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      hoe speel in de river hier? check/call, check/fold of gewoon zelf bet/call?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10
      BB:
      $31,78
      MP1:
      $24,74
      BU:
      $19,02

0,05/0,1 No-Limit Hold'em - Ante: $0,02 (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with J:heart: , 8:heart:
      UTG2 folds, MP1 calls $0,10, 3 folds, BU calls $0,10, Hero calls $0,05, BB checks.

Flop: ($0,56) 8:spade: , 4:diamond: , 3:club: (4 players)
      Hero bets $0,3, BB calls $0,30, MP1 folds, BU calls $0,30.

Turn: ($1,46) 8:club: (3 players)
      Hero bets $0,9, BB calls $0,90, BU folds.

River: ($3,26) K:club: (2 players)
      Hero bets $2,3, BB raises to $4,60, Hero calls $2,30.

Final Pot: $12,46

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Jh 8h)
      BB shows een flush, koning high (6c 2c)

BB wins with een flush, koning high (6c 2c)
  • 6 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou hier wel groter betten op de flop. In een unraised pot bet ik toch al snel richting potsized. Zeker tegen fish zoals MP1 en de BU.

Op de turn zou ik het ook groter maken (ongeveer 1.20). En op de river....sja, daar maak ik het eigenlijk ook groter omdat hij toch redelijk vaak naar de SD gaat (over kleine sample weliswaar). De minraise call ik wel denk ik maar je bent heeeeel vaak beat omdat hij superpassief lijkt. Maar goed, je hebt kans dat hij een K heeft gehit en je krijgt dan ook weer extra info over de range waarmee hij dit doet.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      J8s uit positie speel ik echt niet graag. Ik fold preflop. Tegen die loose MP1 en BU heb je massa's andere meer profitable gelegenheden om in positie tegen hen te spelen.

De flop toont perfect waarom:
      Je hebt een lage top pair en 4th kicker tegen 3 spelers, waarvan twee heel loose. Die loose spelers kunnen limpen met Q8, K8, A8. Ze callen je flopbet ook met any 2 overcards en wat is je plan dan op de turn?

De turn is dan een mirakel voor jou. Daar bet je best wat meer, 2/3 pot.

Op de river zie ik echt niet waarmee hij je nog kan callen tenzij een slechtere 8. Ik denk dat ik check/call op de river. Hij kan nog een gemiste draw bluffen, hoewel hij zeer passief lijkt.
      Als je bet op de river, moet je folden op zijn minraise. Dat is nooit een bluff. Hij heeft een flush of fh.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vind dit wel een goede hand om te completen. Je zit OOP, das waar, maar je hoeft ook niet altijd af te stacken als je wat hit. De odds die je krijgt zijn prima, je zit tegen vissen die graag naar de showdown gaat...nou, daar wil ik best tegen spelen hoor.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      bij een limper meer ga ik wel completen , maar nu niet denk ik.
      De straight odds van J8 zijn echt miserabel , dus je zit eigenlijk gewoon op een Jhi flush te spelen want je J heeft ook al geen kicker.

Flop lead ik potsized , turn ook groter , river betcall prima.
      Nu geef je hem gewoon de odds om te chasen , en mensen chasen zowieso graag in freeplay pots omdat de pot absoluut gezien klein is
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      @ yoshiwa, waarom bet/Call op de river dan?

Ik ben het eigenlijk eens met ninja dat je bij die minraise altijd beat bent. Ik fold daar overigens ook niet omdat die odds er zoooo goed uitzien maar toch win je daar maar 5% vd gevallen denk ik.

Ik denk ook dat check/call beter is. Er is weinig kans dat hij een lagere 8 heeft dusja. Enkel uit een toevallig gehitte K krijg je nog value maar dat zit zowat niet in zijn range.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      om de odds
      -hij kan een random spazz bluf doen (niet zo likely met 1,5 af maar tis microstakes , random stuff happens
      -hij kan dit soms doen met een lagere 8x (want jij hebt toch bijna nooit een flush)