NL10 freeplay flush... kan ik ergens een fold vinden?

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($18.65)
      Hero ($11.01)
      UTG ($10.88)
      UTG+1 ($6.19)
      UTG+2 ($12.67)
      MP1 ($10.04)
      CO ($8.97)
      BTN ($23.79)

CO posts $0.10
      CO posts $0.05

Dealt to Hero 2:spade: 8:spade:

fold, fold, fold, MP1 calls $0.10, CO checks, BTN calls $0.10, fold, Hero checks

FLOP ($0.50) 8:diamond: K:spade: 3:spade:

Hero checks, MP1 bets $0.25, CO folds, BTN folds, Hero calls $0.25

TURN ($1) 8:diamond: K:spade: 3:spade: 5:spade:

Hero bets $0.75, MP1 raises to $1.50, Hero calls $0.75

RIVER ($4) 8:diamond: K:spade: 3:spade: 5:spade: A:club:

Hero checks, MP1 bets $4, Hero calls $4

Moet ik hier de river opgeven? Had ik iets anders moeten doen met zijn turn minraise?

Villain is een 12/7 over 1.2k handen
      AF = 2.2
      WTSD = 24%
      W$SD = 60%
  • 10 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou idd tegen zo een speler overwegen om de river te folden. Ik zie hem niet bluffen, en blijkbaar is hij ook niet bang voor de flush...ik zie eigenlijk geen slechtere handen hier betten. Ik denk dat een set wel een mogelijkheid is, maar zou een redelijk passieve speler die zo doorbetten op de river...hm...
    • krisaci
      krisaci
      Bronze
      Ik weet het niet zijn stats vertellen dat het een redelijke solide speler is.
      60% dollar won on sd

Toch denk ik dat deze een set heeft en geen flush.
      Ik zie mezelf niet folden. zou zeggen KK of AA.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Als hij een set heeft dan kan het alleen maar 88 of 33 zijn. Dat zou best kunnen.
      AA en KK sowieso niet want die gaat hij niet openlimpen. Hij is tight, maar niet zo tight.

En ik denk dat zelfs een set (zeker bij zo een tighte speler) angst heeft voor een flush. Die zal dan ws eerder lager betten op de river, aangezien hij met een potbet bijna alles laat folden.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik zou hier eigenlijk gewoon raisen op de flop met je middle pair + flush draw, niet?
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Folden op de river zou ik as played overigens niet eens overwegen. Je pot odds zijn 2 tegen 1, dus als je meer dan 1 keer op 3 wint, is een call +EV...
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ja zowiezo de flop donken of check raisen plz.

As played hangt het echt weer af van reads op hem en tegen een unknown passive/nitty speler is het echt moeilijk. Ik denk toch dat hij vooral sets heeft omdat spelers PP's vaak limpen. Misschien kent hij wel niks van odds of van protecten.. Daarom vraag ik me af of je het op de turn niet in wilt?
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Misschien kent hij wel niks van odds of van protecten.. Daarom vraag ik me af of je het op de turn niet in wilt?
      Villain is een 12/7 over 1.2k handen
      dit zegt toch een hoop over villain hier. Heb hem ook geen gekke plays zien maken of zo.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hem raisen op de turn heeft als voordeel dat sets nog callen omdat je nog kan hopen dat de board paired. Daarom zou ik het hier as played eigenlijk ook wel doen.

Voordeel van raise op de flop is dat je geen moeilijke beslissing op de turn hebt :)
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Als ik naar de hand en de stats van villain kijk, denk ik dat de river een fold is. Villain is vrij tight en niet overmatig agressief. Juist daarom zie ik hem eerder een betere flush hebben dan een set o.i.d.

Helemaal als je dan op de river ineens een potbet ziet, terwijl hij op de flop een halve pot bet en op de turn minraiset (nutsline!), dan denk ik dat je hier tegen de nuts of de bijna-nuts zit. Ik zet hem, zeker op de river, op een betere flush en daarom moet je de river folden.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      As played moet je river folden denk ik , maar ik zou al beginnen met de flop te check raisen :)
      nog vreemder vind ik het dat je de flop ch-callt , en dan wel de turn gaat leaden :)