lucky hit vanuit BB

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hier nog een hand waarbij ik met 4-3 in de BB zit. Folden jullie de flop? Vind zijn raise wat te laag om al op te geven. Zo'n speler die open limpt heeft toch wel wat pocket pairs in zijn range, dus eigenlijk zet ik hem vooral op K-K, A-A of lagere pocket pairs.

Maar mijn vraag gaat eigenlijk over de turn. Ineens heb ik een full house. Ik dacht: extra ruiten is een kaart waarop hij moet protecten als hij geen flush heeft en te value betten als hij wel een flush heeft. Zoals verwacht bet hij. Wat doe ik dan? Denk eigenlijk dat een flush weinig waarschijnlijk is. Misschien had ik beter gecalled en dan een lage value bet op de river, 1/3 pot of zo. Wat denken jullie?

Villain is 9-6, AF2.8.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($10.58)
      Hero ($11.50)
      UTG ($7.46)
      UTG+1 ($11.15)
      UTG+2 ($15.59)
      MP1 ($9.99)
      MP2 ($10.98)
      CO ($20.12)
      BTN ($10.43)

UTG posts $0.10

Dealt to Hero 3:spade: 4:heart:

UTG checks, fold, UTG+2 calls $0.10, MP1 calls $0.10, fold, fold, fold, fold, Hero checks

FLOP ($0.45) J:diamond: 4:club: 3:diamond:

Hero bets $0.33, UTG folds, UTG+2 raises to $0.70, MP1 folds, Hero calls $0.37

TURN ($1.85) J:diamond: 4:club: 3:diamond: 4:diamond:

Hero checks, UTG+2 bets $1.10, Hero raises to $3.95, UTG+2 folds

Hero shows 3:spade: 4:heart:

Hero wins $3.85
  • 7 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Op de flop heb je een sterke hand die snel kan zwakker worden.

Op zijn raise, 3bet ik op de flop. Indien hij bluftraisde, zal hij wel folden. Maar je moet protecten tegen flushdraws, OESD, (hij kan limpen met 56), Jx die kunnen improven,...
      Je haalt nog value uit een Jx die niet onmiddelijk foldt of een zeldzaam preflop gelimpte overpair: niet onmogelijk want een 9/6 die openlimpt vanuit EP is verdacht.
      Wordt je op de flop ge4bet, denk ik dat je moet shoven. Je hebt blokkers tegen 33 en 44, en JJ zal hij altijd raisen preflop. Hij zal dan eerder een flushdraw met overcards hebben of spewen met zijn overpair.
    • krisaci
      krisaci
      Bronze
      Ik begrijp niet waarom maar ik zou hier willen slowplayen.

Hij bet op flop, op turn.
      Na de river heb je waarschijnlijk nog de beste hand. Je geeft hem alleen wat meer touw om hem op te hangen.

Zou deze beslissing fout geweest zijn?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      JE wilt het er wel in op de flop hoor, zoals ninja zegt.

As played moet je echt gaan raisen op de turn zodat je die stack erin krijgt.
    • krisaci
      krisaci
      Bronze
      ik bedoel op river slowplayen.
      Ben het ermee eens dat op de flop een 3bet het een veilige beslissing is om uw hand te protecten
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Flop 3bet kan ik zeker inkomen, achteraf bekeken was dit wss verstandig geweest. Langs de andere kant denk ik dat jullie veel te veel nadruk leggen op de mogelijke flush draws. Gaat een 9-6 villain echt gaan limpen in relatieve early position met pakweg A-Ks of A-Qs? Lijkt me niet eigenlijk, zit bijna niet in zijn range. Protecten zou dus vooral moeten tegen overpairs die mogelijks een set hitten (2 outs), of een extra J op de board krijgen (3 outs). 6-5 zit gewoonweg niet in zijn range volgens mij, dan zou zijn VPIP veel hoger zijn als hij dat gaat spelen in early pos.

Kortom, ik denk dat protectie hier eigenlijk maar een kleine rol speelt. Punt is wel dat je meer geld in de pot kan krijgen door een overpair dat called. Al moet je er weer rekening mee houden dat een tighte villain niet snel in een multiway pot veel geld zal investeren met een overpair.

Denk zelfs dat alles er in de flop in proberen te krijgen gewoon fout is. Je hebt tegen deze villain toch niet superveel kans dat alles er in gaat op de flop tegen een overpair. Als hij dan toch eens de uitzonderlijke 4-4, 3-3 of J-J heeft, ben je wel 100% zeker dat alles er in gaat, probleem is natuurlijk dat deze handen mij wel beaten :) . Komt daar nog eens bij dat je tegen een overpair maar 75% van de keren wint, want als de board paired ben je gezien.

Qua slowplayen op de river: ik bet nooit 3x met een overpair tenzij de villain een fish is. Ik ga er dus ook vanuit dat een tighte villain dit ook niet tegen mij doet (tenzij hij een read van fish op mij heeft natuurlijk :) ). Daarom denk ik dat as played call turn, lage bet op de river het beste is.

Als jullie het niet met mijn analyse hierboven eens zijn, feel free to comment natuurlijk :)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Je vergeet dat - ook al hoef je niet te protecten - een 3e bijvoorbeeld een scarecard is voor villain waardoor hij minder snel geneigd zal zijn geld in de pot te stoppen.

Ik sluit me helemaal aan bij een bet/broke op de flop. 33 of 44 heb je blockers voor en JJ zal hij niet zo vaak limpen. Heeft hij die wel, dan is het een cooler. Maar villain kan hier Jx hebben (AJ, QJs ofzo) en regelmatig ook overpairs die hij probeert te limp/raisen pre-flop. Oftewel, je hebt hier heel vaak de beste hand, maar er zijn veel vervelende turnkaarten die óf jou óf je tegenstander afschrikken (een J, een ). Daarom moet je proberen het geld op de flop naar het midden te krijgen.

Een overbet op de flop is hier ook zeer geschikt trouwens, zodat er wat meer geld in de pot komt waardoor je all-in kan komen mocht villain je niet raisen. Op zo'n flop bet ik dan vaak $1,- omdat deze villain toch geen overpairs/Jx meteen zal folden.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Leg me neer bij de meerderheid :)

Toch blijf ik vinden dat A-J of Q-J hier gewoon niet realistisch is. Het enige wat je imo met een 9/6 villain in deze spot tegen kan hebben zijn sets of overpairs K-K+. Wel is het waar dat 3-3 en 4-4 ook niet heel waarschijnlijk zijn, want raar om dit te gaan limpen in early pos. J-J lijkt ook niet helemaal logisch, maar toch nog altijd veel waarschijnlijker dan pakweg A-J.

Villains maken op deze limieten idd wel wat fouten met overpairs, dus een re raise op de flop had zeker gemoeten, en all in op de flop kan ik ook wel inkomen. Al denk ik toch dat een 9-6 villain al veel minder fouten zal maken met overpairs tegen 2 spelers...

Bedankt voor alle comments!