Uitbetalingsstrategie?

• 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Ik wil even een punt neerleggen bij jullie, waar ik al een tijd mee zit.

Ik speel poker omdat ik het leuk vind, maar ook omdat ik er af en toe eens wat aan wil verdienen, een groot probleem bij mij is tilt, maar daar werk ik volop aan, dat moet ook wel aangezien mijn main game HU-SNG is. Nu het volgende, ik wil binnenkort weer opnieuw beginnen op de $1.50 HU-SNG. Ik wil alleen op de een of andere manier upmoven en uitcashen tegelijk.

Ik heb in het verleden al eens geprobeerd om verplicht 1.000 games per limiet te spelen, en dan per 100 games uit te cashen, alleen dit was niet erg geslaagd. Ik kan natuurlijk die 1.000, verlagen naar 300 games, die 300 games zijn haalbaar om te spelen in 2 weken. Hierdoor blijf ik niet te lang op 1 limiet hangen.

Een andere optie is om de 1e 10BI die ik win op de nieuwe limiet volledig uit te laten betalen.

Ik begin met 20BI op de $1.50, en elk niveau dat ik omhoog ga komen er 5BI bij.

Is optie 1 of optie 2 beter? Hebben jullie nog meerdere ideeen gooi ze in de groep! :D
  • 22 antwoorden
    • Last2Act
      Last2Act
      Bronze
      je kan om je roll toch te laten meegroeien bijv elke maand x% van je winnings uitcashen.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Last2Act
      je kan om je roll toch te laten meegroeien bijv elke maand x% van je winnings uitcashen.
      En dan wel gewoon continu upmoven? Dus stel ik maak $100 winst in de 1e maand, boven de roll van $30.00 ( Startroll ), is mijn roll $3.50 speel ik dus al de $3.50, en dan daar 25% vanaf halen, of wat voor percentage dan ook?
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Google eens op Jennifear en Bankroll Management. Zij stelt een cashout strategie voor die zuiver gebaseerd is op je gespeelde games en de totale BI, en niet op je winst.
      Je kan bvb per game 3% uitcashen. Als je dan geen 3% ROI haalt, zal je BR ook zakken en je verplicht moeten downmoven.
      Dit vereist uiteraard wel een beetje boekhouding, maar kan vrij eenvoudig bijgehouden worden in bvb Excel.
    • Last2Act
      Last2Act
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 6MaxGrinder
      Oorspronkelijk gepost door Last2Act
      En dan wel gewoon continu upmoven? Dus stel ik maak $100 winst in de 1e maand, boven de roll van $30.00 ( Startroll ), is mijn roll $3.50 speel ik dus al de $3.50, en dan daar 25% vanaf halen, of wat voor percentage dan ook?
      ik zou in jou geval bv 40% van de winst uitcashen en met de rest je roll vergroten. Vervolgens kun je via BRM gewoon upmoven als het zover is.
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Het beste is om niet uit te cashen. (Tot je plots op de 1000$ HU SnG's zit en je wat geld nodig hebt om van te leven :P ) Als je een winnend speler bent gaat dat je op de lange termijn altijd meer opbrengen.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door caroline29632
      Het beste is om niet uit te cashen. (Tot je plots op de 1000$ HU SnG's zit en je wat geld nodig hebt om van te leven :P ) Als je een winnend speler bent gaat dat je op de lange termijn altijd meer opbrengen.
      ², je houd jezelf tegen om je hourly zsm te maxen
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Google eens op Jennifear en Bankroll Management. Zij stelt een cashout strategie voor die zuiver gebaseerd is op je gespeelde games en de totale BI, en niet op je winst.
      Je kan bvb per game 3% uitcashen. Als je dan geen 3% ROI haalt, zal je BR ook zakken en je verplicht moeten downmoven.
      Dit vereist uiteraard wel een beetje boekhouding, maar kan vrij eenvoudig bijgehouden worden in bvb Excel.
      Dit vind ik niks, maar bedankt voor het advies!
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Wat vinden jullie van de opties die ik voorleg in de beginpost?
    • drdavy
      drdavy
      Bronze
      Waarom uitcahen als je op 1/10$ zit? Upmoven zo snel mogelijk.
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Waarom zou je eigenlijk steeds willen uitcashen?
      Heb je het geld nodig? Dan zou ik er in de eerste plaats niet mee spelen. (Mss vandaar de tilt?) Heb je het geld niet dringend nodig, dan is uitcashen gwn niet echt slim.
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Wat verdien je dan zoal dat je in die lage limieten én wilt uitcashen én wilt upmoven...

Ik snap niet dat je zou willen uitcashen om je brm onder controle te houden of iets dergelijks. Ik bedoel, dat kan je of dat kan je niet. Dat is toch een deeltje discipline en karakter? Of je dat nu uitcasht of op je account laat staan.

Persoonlijk heb ik een deel van mijn winnings uitgecasht, maar baal er ook wat van in de zin dat ik nu nog steeds lage buy-in mtt's moet spelen waar ik anders al veel hoger had kunnen gaan spelen!

Soit, succes met je strategie!
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Ik zou gewoon als ik jou was superhard aan je game werken op de micros en met aggro BRM ASAP upmoven naar hogere stakes waar je af en toe wel eens iets kan uitcashen.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Het uitcashen is vooral een motivatiebron.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 6MaxGrinder
      Het uitcashen is vooral een motivatiebron.
      met uitcashen doe je imo ook niks aan je probleem.
      Een van de belangrijkste dingen die je in poker moet leren is het continu evalueren van je eigen mindset en de status van je game.
      Dus zoals velen zeggen , qua moneyvalue is je huidige situatie niet echt relevant gezien het gewoon om absoluut gezien weinig gaat.
      Daarom zou ik vooral zoveel mogelijk leren iets doen aan dat tiltprobleem , want dat gaat je zowieso in de toekomst nog verhinderen om echt iets te winnen :)
      Verder kan je je op meerdere clients van games boven de x$ uitsluiten , dus das mss een aanrader?
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      niet uitcashen totdat je om echt geld speelt, verder speel met een aggro-BRM en probeer ook veel te studeren om beter te worden (tegen betere spelers op hogere limieten word je sneller beter).

Ga pas nádenken over uitcashen als je 1. het geld écht nodig hebt, of 2. je zoveel geld verdient met poker dat het niet uitmaakt of je wat uitcasht of niet.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Ik zal er de komende tijd nog eens over na denken wat ik precies ga doen, en wat voor MIJ het beste is, dat is namelijk toch het belangrijkste.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      mijn post is trouwens bedoeld voor als je ook de ambitie hebt om beter te worden. Als je het prima vind zoals het is, en je lekker op deze limiet wilt blijven, dan kun je uitcashen zodra je genoeg hebt om uit te cashen, zonder hierdoor een limiet omlaag te moeten gaan.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
      mijn post is trouwens bedoeld voor als je ook de ambitie hebt om beter te worden. Als je het prima vind zoals het is, en je lekker op deze limiet wilt blijven, dan kun je uitcashen zodra je genoeg hebt om uit te cashen, zonder hierdoor een limiet omlaag te moeten gaan.
      Ik wil me ook omhoog werken en bij leren, maar dat wil ik dan heel rustig aan doen.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      dan zou ik dus toch adviseren om niet uit te cashen. Al helemaal als je je langzaam omhoog wilt werken. Je hebt gewoon al het geld nodig om de variance op te vangen zodra je besluit een limiet omhoog te gaan. Als je tussentijds uitcasht duurt het alleen maar nóg langer.
    • 1
    • 2