bots - wat zal ik doen

• vanPollum
      vanPollum
      Bronze
      Edit 27-11-2011:
      **** Disclaimer: alle informatie in deze thread zijn mijn bevindingen, het is niet mijn bedoeling spelers of rooms in discrediet te brengen. Overal waar je 'feiten' leest zijn dit mijn eigen interpretaties van de werkelijkheid en ik kan het natuurlijk fout hebben. Ik uit dus geen beschuldigingen maar (sterke) vermoedens. Al mijn uitingen en bevindingen kan je opvatten als vorm van vrije meningsuiting ****

Na het FT debacle ben ik op een nieuwe room gaan spelen.
      Ik ben er achter gekomen dat gemiddeld 20%! van de spelers (lees: bezette plaatsen aan tafel) op deze room op mijn stake bestaat uit bots. 24/7 gem. 5000 handjes per dag.

Ik ben hier achter gekomen omdat het (kennelijk) een goed bewaard geheim is in de pokerwereld (wat ik dus nu deels openbaar). De uigebreide lijst is al door verschillende spelers naar de pokerroom (en de toezichthouder, rofl) gestuurd (met genoeg aanwijzingen) maar daar komt alleen standaard antwoord op (ook een bot lol). Terwijl deze bots dus al meer dan anderhalf jaar 24/7 spelen.

Nu heb ik na uitgebreid onderzoek een lijst van zo'n 30 bots op deze room (nl25-100) en ik ga geen discussie aan of het idd bots zijn of niet; dit is overduidelijk. Kom ook niet met het verhaal dat de bots erg makkelijk te beaten zijn want het zijn geen bijzonder goede spelers maar zeker geen slechte !

Enkele aanwijzingen:
      -Dit zijn winst-spelende bots (1,5bb/100) - en let wel, gemiddeld betaal je 11bb/100 rake dus deze bots halen 12,5bb/100 bruto!!
      -Ze spelen een soort van MSS (kopen in voor 40bb)
      -Ze colluden volgens mij niet (zitten met meedere aan tafel en spelen gewoon tegen elkaar, of dit is een goede dekmantel....)
      -Het lijkt wel alsof deze bots gebruik maken van 'opponent modelling'. Ik had snel één serieuze leak gevonden in de BTN/blind battles maar het leek dat deze bots zich razendsnel aanpassen. (Echter nog geen groot genoege sample helaas). Als ze id zich erg snel aanpassen wordt het moeilijk ze consequent op een leak te exploiten....

Nu heb ik al:
      -Meer dan 500.000 handjes van deze gezamelijke bots (inc genoeg showdown hands)
      -Meer dan 50.0000 notecaddy notes (en natuurlijk zo specifieke notes bij te maken)
      -Al hun ranges preflop/alle posities.
      Van de handjes en notes kan ik makkelijk het tienvoudige krijgen.
      -Ik ben nu hun postflopspel aan het analyseren maar is niet eenvoudig en kost veel tijd.

Na het FT debacle (en Absolute, en UB, en Isuldur1 setup, en chineze botfarms op PS DoNs, en pro's met meedere accounts etc.) raak ik steeds teleurgestelder in online poker en nu vraag ik mij af:
      1. Zal ik maar ophouden met online poker
      2. Zal ik alle details hier posten en een kruistocht beginnen tegen deze bots zodat de room ze aanpakt.
      3. Zal ik een grondige reverse-engineering toepassen om de leaks te vinden en ze te exploiten 'as hell'.

1. Vind ik een flauwe optie
      2. Zonde van de tijd ?
      3. Samen met een aantal spelers (van ps.com bv) deze bots grondig onderzoeken en ze leegmelken? hun verdiende loon. Of dit solo doen ?

Zijn er ervaren spelers (met goede analyse capaciteiten) die er iets voor voelen gezamelijk punt 3. aan te pakken ? (stakes nl25 tot nl100 FR)

Ik heb zeer veel gegevens, namen, handjes, details e.d. die ik op zich graag deel.

Ben benieuwd....
  • 174 antwoorden
    • Champi888
      Champi888
      Silver
      Als je denkt dat je ze kan beaten, wat let je dan?
    • vanPollum
      vanPollum
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vanPollum
      Kom ook niet met het verhaal dat de bots erg makkelijk te beaten zijn want het zijn geen bijzonder goede spelers maar zeker geen slechte !
      Nou, zo heel gemakkelijk zijn ze niet te beaten, en beaten met een paar bb/100 winst vind ik niet interessant want op de gemiddelde playerpool haal ik wss een hogere winrate (ze spelen ook capped BI hè). Verder weet ik niet f ik in mijn eentje slim genoeg ben... en het kost veel tijd te analyseren. (Wat overigens wel errug goed is voor mijn eigen game!)

Enne, als ze idd oppnonent modelling toepassen is het in je eentje erg lasteig

Leegmelken met zijn allen, dat is de optie....
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Wat is dit nou voor onzin?
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Ik ben er achter gekomen dat gemiddeld 20%! van de spelers (lees: bezette plaatsen aan tafel) op deze room op mijn stake bestaat uit bots. 24/7 gem. 5000 handjes per dag.

Ik ben hier achter gekomen omdat het (kennelijk) een goed bewaard geheim is in de pokerwereld (wat ik dus nu deels openbaar). De uigebreide lijst is al door verschillende spelers naar de pokerroom (en de toezichthouder, rofl) gestuurd (met genoeg aanwijzingen) maar daar komt alleen standaard antwoord op (ook een bot lol). Terwijl deze bots dus al meer dan anderhalf jaar 24/7 spelen.

Nu heb ik na uitgebreid onderzoek een lijst van zo'n 30 bots op deze room (nl25-100) en ik ga geen discussie aan of het idd bots zijn of niet; dit is overduidelijk. Kom ook niet met het verhaal dat de bots erg makkelijk te beaten zijn want het zijn geen bijzonder goede spelers maar zeker geen slechte !
      Hoeveel bots zijn er nu? 30 of 20% van de playerspool?

En eerst is het een goedbewaard geheim en daarna verklaar je dat er reeds een uitgebreide lijst (door verschillende spelers) gestuurd is naar een toezichthouder.
    • vanPollum
      vanPollum
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door djpj1111
      Wat is dit nou voor onzin?
      Hoezo? Is serieus hoor...
    • vanPollum
      vanPollum
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door edwardwelsh

Hoeveel bots zijn er nu? 30 of 20% van de playerspool?

En eerst is het een goedbewaard geheim en daarna verklaar je dat er reeds een uitgebreide lijst (door verschillende spelers) gestuurd is naar een toezichthouder.
      30 bots, spelen 2-4 tafels, 20% van alle bezette plaatsen.

Bewaard geheim omdat de lijst rondcirculeert maar er kennelijk geen serieuse actie of ruchtbaarheid aan gegeven wordt.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      welk netwerk?
    • beukie1
      beukie1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      welk netwerk?
      +1
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      De bots op everest reageerden allemaal erg goed op min-3bets.
      Ze bleven folden....
      Dit is al weer een jaar geleden ofzo, dus weet niet of het nog steeds werkt.

Bijkomend voordeel is dat de rest van de spelers naar jouw 3bet% kijkt en denkt dat je helemaal losgeslagen bent.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze

Enkele aanwijzingen:
      -Dit zijn winst-spelende bots (1,5bb/100) - en let wel, gemiddeld betaal je 11bb/100 rake dus deze bots halen 12,5bb/100 bruto!!
      -Ze spelen een soort van MSS (kopen in voor 40bb)
      -Ze colluden volgens mij niet (zitten met meedere aan tafel en spelen gewoon tegen elkaar, of dit is een goede dekmantel....)
      -Het lijkt wel alsof deze bots gebruik maken van 'opponent modelling'. Ik had snel één serieuze leak gevonden in de BTN/blind battles maar het leek dat deze bots zich razendsnel aanpassen. (Echter nog geen groot genoege sample helaas). Als ze id zich erg snel aanpassen wordt het moeilijk ze consequent op een leak te exploiten....

Nu heb ik al:
      -Meer dan 500.000 handjes van deze gezamelijke bots (inc genoeg showdown hands)
      -Meer dan 50.0000 notecaddy notes (en natuurlijk zo specifieke notes bij te maken)
      -Al hun ranges preflop/alle posities.
      Van de handjes en notes kan ik makkelijk het tienvoudige krijgen.
      -Ik ben nu hun postflopspel aan het analyseren maar is niet eenvoudig en kost veel tijd.

Na het FT debacle (en Absolute, en UB, en Isuldur1 setup, en chineze botfarms op PS DoNs, en pro's met meedere accounts etc.) raak ik steeds teleurgestelder in online poker en nu vraag ik mij af:
      1. Zal ik maar ophouden met online poker
      2. Zal ik alle details hier posten en een kruistocht beginnen tegen deze bots zodat de room ze aanpakt.
      3. Zal ik een grondige reverse-engineering toepassen om de leaks te vinden en ze te exploiten 'as hell'.

1. Vind ik een flauwe optie
      2. Zonde van de tijd ?
      3. Samen met een aantal spelers (van ps.com bv) deze bots grondig onderzoeken en ze leegmelken? hun verdiende loon. Of dit solo doen ?

Zijn er ervaren spelers (met goede analyse capaciteiten) die er iets voor voelen gezamelijk punt 3. aan te pakken ? (stakes nl25 tot nl100 FR)

Ik heb zeer veel gegevens, namen, handjes, details e.d. die ik op zich graag deel.

Ben benieuwd....
      paddo's?
    • vanPollum
      vanPollum
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door zazizo
      De bots op everest reageerden allemaal erg goed op min-3bets.
      Ze bleven folden....
      Dit is al weer een jaar geleden ofzo, dus weet niet of het nog steeds werkt.

Bijkomend voordeel is dat de rest van de spelers naar jouw 3bet% kijkt en denkt dat je helemaal losgeslagen bent.
      Dat is idd de leak die ik snel vond, maar ik werd na 2 keer al met shoves geconfronteerd. Vandaar mijn vermoeden van opponent modelling.p
    • vanPollum
      vanPollum
      Bronze
      Paddo's...
      Wat bedoel je? Is srieus hoor!
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Laat de trollen maar.
      Zij geloven dat de pokersites zoiets nooit zouden laten gebeuren.
      Van dit geloof breng je ze ook niet zomaar af.
      Dus laat ze maar lachen.
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Paddo's...
      Want 5000 handen zijn onmogelijk? Je moet wel met echt bewijs komen, niet met dit soort aannames.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      stuur mij een graph dat je over 500k+ handen een limiet van nl100+ beat en ik wil je gaan geloven
    • vanPollum
      vanPollum
      Bronze
      Laat de trollen maar.
      Dus laat ze maar lachen.
      +1. :O
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Laat de trollen maar.
      Dus laat ze maar lachen.
      dat zeg ik niet. Maar op deze manier gebeurt het niet
    • vanPollum
      vanPollum
      Bronze
      Paddo's...
      Want 5000 handen zijn onmogelijk? Je moet wel met echt bewijs komen, niet met dit soort aannames.
      Ik ben de discussie niet gestart voor een welles/nietes. (zie openingspost)
      Er zijn aanwijzingen genoeg, zeker niet de 5k handen per dag.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Paddo's...
      Ik ben de discussie niet gestart voor een welles/nietes. (zie openingspost)
      Er zijn aanwijzingen genoeg, zeker niet de 5k handen per dag.
      en welke site was dit wel niet.Lol je bent echt een fool