0.50 45mans Q6o , vanaf welke Q?

• 2 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi turboHenk,

Je hebt maar 4bb's dus in feite kun je hier wel any two pushen, maar omdat je nog 2 kansen krijgt hoef dat natuurlijk niet per se. Ik vind het moeilijk te bepalen wat ik precies zou pushen, dat kan immers nog af hangen van hoe je tegenstanders (met name BB) spelen, want als zij any two callen wil je natuurlijk tighter spelen dan als zij echt een hand nodig hebben om te kunnen callen.

Het is wederom een hand waarbij ICM erg lastig ligt, dus dat maakt dit al een moeilijke hand natuurlijk. Gezien het feit dat je echter nog maar 2 handen te gaan hebt, tot je fe weg is, en je hier wel met maar 3 spelers achter je zit, zou ik hier sowieso wel pushen. Het zal min of meer breakeven zijn, maar de spots die je kunt verwachten zullen over het algemeen niet veel beter zijn.

Ik zou echter niet veel meer pushen dan Q6o (Q4o zou ik bijvoorbeeld zeker wel folden) omdat de gemiddelde hand Q6o is, en je dus komende 2 handen normaal gesproken wel 1 betere spot zult krijgen, zeker gemiddeld.
    • broodjkaas
      broodjkaas
      Bronze
      Ik zou hier any2 pushen. Je bent op een moment beland waar je blinds MOET gaan verzamelen, en hoe langer je wacht, hoe groter de kans is dat je uitgeblind raakt en geen fold equity meer hebt. Stel je wacht net als Helemaalnicks op een betere hand in de volgende 2 rondes en je vind niks, dan zal je UTG met crap moeten pushen, en dit doe je natuurlijk liever vanaf de CO, of je fold en je zal de ronde daarna vanaf de bb all in moeten gaan, en dan heb je natuurlijk helemaal geen fold equity meer.