NL25, JJ flop set multiway

• ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hey, Ik had graag jullie kritiek over deze hand.

Preflop 3bet ik niet, ik wou geen 4bet van de utg-raiser krijgen (16/11). en tegen 4 spelers wil ik wel een set minen.
      Op de flop hit ik top set, ik check, want verwacht een bet van UTG of de BU. Button = (17/16, AF=4.9, 300 handen)
      Achteraf vond ik mijn checkraise op de flop te laag, dus gaf ik iedereen met fd of oesd zeer goede odds om te callen, (Ik geef ze 2,4 / 1 odds) Mijn bet op de turn lijkt me dan veel te hoog. Niemand kan dat nog callen tenzij een set 8.
      Thx!

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP3:
      $13.65
      CO:
      $19.14
      BU:
      $28.32
      SB:
      $30.82
      BB (Hero):
      $25.70
      UTG2:
      $31.69
      MP1:
      $42.71
      MP2:
      $25.25

Preflop: Hero is BB with J, J.
      UTG2 raises to $0.75, 3 folds, CO calls $0.75, BU calls $0.75, SB folds, Hero calls $0.50.

Flop: ($3.1) 2, 8, J (4 players)
      Hero checks, UTG2 checks, CO checks, BU bets $1.96, Hero raises to $5.00, UTG2 folds, CO folds, BU calls $3.04.

Turn: ($13.1) 6 (2 players)
      Hero bets $11.25, BU folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $13.1.
  • 3 antwoorden
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Preflop zou je een squeeze kunnen overwegen om de fish te isoleren, ik ga er even vanuit dat CO een fish is gezien zijn stacksize.
      De pot oppakken is natuurlijk ook niet erg en gezien je anders met JJ 4-way OOP komt te zitten moet je zonder set heel vaak op gaan geven. Afhankelijk van hoe wijd UTG2 vanuit die positie opent denk ik dat een squeeze hier profitabeler zal zijn.

As played zou ik op deze flop donkbetten omdat deze redelijk drawy is en er niet vaak gecbet gaat worden. Als je check/raise speelt zoals nu zou je het inderdaad wat groter moeten maken.

Op de turn zou ik dan minstens $10 betten, je gaat helaas vaak folds zien maar je hebt op dit board weinig keuze. Aangezien je flopraise 4-way was komt deze erg sterk over en als je checked zal hij zijn draws heel vaak behind gaan checken voor de freecard. Heb je goede reads dat hij hier toch gaat betten dan zou je voor de check/raise kunnen gaan.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Thanks sjengfred. UTG2 heeft wel over 100BB. ('t is maar NL25) Ik kon nog moeilijk zeggen hoe fishy hij was. Ik had maar 50 handen over hem en wist ook niets over zijn UTG range.

't Is waar dat een donkbet de sterkte van mijn hand minder toont. Spijtig genoeg beheers ik deze move niet goed. Ik weet meestal zelf niet hoe en wanneer ik zou moeten donkbetten. Ik vind het moeilijk om te balancen en te weten wanneer ik kan donkbetter als bluff, semi-bluff, met medium strenght hands en met nuts. Zal nog eens de artikels hierover opzoeken.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Om het even kort te proberen uit te leggen: Donkbets komen het meest van pas in multiway potten op drawy boards. Hier wordt niet zo vaak op gecbet en je wilt geen gratis kaarten weggeven, je doet dus met sterke handen voor value of sterke draws als semibluf. Je hoeft hier geen pure blufs in te mixen.

Toen ik het had over fishy had ik het niet over UTG2, hij zal met zijn stats van 16/11 wel een regular zijn. Ik bedoelde eigenlijk dat je met een squeeze de openraiser (UTG2) wil laten folden en het liefste heads up tegen de fish komt (de CO). Als je de pot preflop oppakt is dat ook een prima resultaat, als UTG2 echter 4bet zul je moeten folden zondere verdere info.