NL50 SH evaluatie video

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      http://www.megaupload.com/nl/?d=ZP4VP52J
      Video duurt een kwartiertje, is 4 tafels NL50 SH
      af en toe een beetje wazige commentaar zoals bij AK rechtsboven rond 11 min en een foutje zoals folden door timeout rond 2min in het filmpje linksonder
      valuebet river linksonder 14min?
      wijs mij op ALLES dat je anders zou doen aub!

in de toekomst ga ik meer zon filmpjes maken dus zeg het ook als er iets audiovisueel niet goed is ofzo

groeten
  • 13 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      oke heb enorm last van het gezoem.

ik weet niet precies waar dat aan ligt.
      maar je moet hem erg hard zetten om je enigzins te kunnen verstaan. en dan is er een geluid wat er overheen stemt.

dus heb hem niet afgekeken.

misschien een andere keer.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ja ik weet het, maar bij mij was het niet zo super storend en ik weet ook niet hoe ik het voorkom :)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hey,

Goed van je dat je een vid heb gemaakt! Ik heb de vid bekeken en wat dingen genoteerd. Ik zeg er wel direct bij dat ik geen NL SH expert ben, maar wellicht kun je er iets mee. ;)

1.42 KTs linksonder

Een tighte speler raist, wordt gecalled en jij callt vanuit BB met KTs. KTs is een hand die ik niet vanuit de blinds zou spelen na een raise. Zeker niet tegen een tighte speler die vanuit MP2 raist. Sowieso speel ik in de binds erg tight en zal deze niet al te snel verdedigen. Ik zou met JJ-AA 3-betten vanuit de blinds en met elke pocket pair callen wanneer er vanuit MP wordt geraised. Wanneer er vanuit LP wordt geraise dan zou ik 3-betten met AA-TT, AK, AQ en soms light 3-betten met handen als 87s die postflop makkelijk zijn te spelen. Ik zou een LP raise callen met AJ, KQ, KJ en elke pocket pair.

8.40 97s rechts beneden

Raisen vind ik hier discutabel omdat de kans groot is dat je een call krijgt. Op zich niet erg, maar wees dan wel bereid om een contibet te maken. 97s is een speculatieve hand waarmee je niet vaak zult hitten, dus is een conti-bet de enige manier om die pot te pakken bij een niet gehitte flop. Alternatief was om preflop te callen en bij een niet gehitte flop check/fold te spelen.

9.34 QJo rechts boven

Ik vond deze call vrij zwak overkomen. Aangezien het niet echt een multi way pot is zou ik hier of folden of raisen. Eerder geneigd om te folden bij deze minraise.

12.39 43s rechts beneden

Dat je in het beginsel callt kan ik mee inkomen aangezien het een goedkope multiway pot is. Echter de raise zou ik hier niet meer callen. Wanneer je een flush hit heb je vaak het gevaar dat je tegen een hogere flush zit, hetzelfde geldt bij een straight. Persoonlijk denk ik niet dat dit een winstgevende play is.

13.15 JTo links boven

Ik denk dat je JTo makkelijk kunt raisen vanuit BTN. Juist op de BTN kun je met een grote range first in raisen. Ik vroeg me af met welke range jij hier opent.

13.56 KTs rechts beneden

Hier raise je preflop en krijg je 1 caller. Die flop was ideaal idd voor een conti-bet. Je wordt gecalled en vervolgens check je behind op de turn. Ik zat hier te denken aan een second barrel.

Reden: op de flop word je gecalled door elke pocket pair, lage A. Bij een second barrel zal deze pocket pair veelal folden, maar ook een A met zwakke kicker heeft hier een moeilijke beslissing. Zet jezelf maar eens in die positie: Je callt niet graag hoge bets met A8 bijv. Mocht je op de turn gecalled worden is het uiteraard folden of check behind op de river.

Nu speelde je checkbehind op de turn en een K verscheen op de river. Je bet op de river had ik niet gedaan. Elke lage A zou je callen en elke pocket pair die je flop bet heeft gecalled zou hier mijn inziens neerleggen. Kortom, ik zie geen slechtere hand callen hier.

edit: ik bedacht me net nog een extra argumentatie voor een second barrel. Handen als AK t/m AJ en AA - 66 worden vaak geraised vanuit de positie van villain. Dus wanneer hij een A heeft is de kans heel groot dat hij een A met lage kicker heeft. De pocket pairs had ik boven al behandeld.

Nog wat algemene tips:

Neem een prettige rustgevende lay-out voor jezelf. Deze komt vrij hectisch over en lijkt me niet echt rustgevend.

Schakel de optie 'mucked cards' in bij PokerTracker. Op die manier verschijnen automatisch de gefolde handen bij een showdown.

Conti-bets: Ik zou iedere keer dezelfde betsize gebruiken. Ik dacht te zien dat hier verschil tussen zat en wanneer je tegenstanders hierop letten hebben ze een grote tell.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      thanks ;)
      mijn cbets hangen van het board af: drawy=groter als droog :)
      ik snap echter niet wat je bedoelt met een hectische layout?

groeten
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Probeer DEZE eens. Dat is lay-out 3 onderaan DEZE pagina.

Geloof het of niet, maar een rustgevende lay-out qua kleuren kan wonderen doen voor je spel. ;)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Wat betreft C-bets: persoonlijk werkt bij mij +- 90% potsize erg goed. Op deze manier ondervang je tevens het verschil qua draws en heb je vaak ook wat meer fold equity.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      speel ondertussen al terug op pokerstars :)
      90% vind ik precies el heel veel :o
      groeten
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      speel ondertussen al terug op pokerstars :)
      90% vind ik precies el heel veel :o
      groeten

mee eens 90% is erg veel.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ja, idd iets nuanceren.. :D

Zeg tussen de 80 en 90%. Maar een relatief hoge C-bet werkt erg goed. ;)
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Dat gebrom komt volgens mij door je geluidskaart icm je Headset.

Welke headset heb je en wat voor geluidskaart hebje?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      heb zon headset die ik is op iBood heb gekocht,
      geluidskaart i dunno, std laptop :)

groeten
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Probeer wel de beste geluidscodec te gebruiken ;)

Hoe ziet je headset eruit?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      Ja, idd iets nuanceren.. :D

Zeg tussen de 80 en 90%. Maar een relatief hoge C-bet werkt erg goed. ;)

Het werkt misschien wel goed maar als je hem een keertje verliest benje ook weer een hoop kwijt.

Het werkt misschien wel goed maar je krijgt geen middlepairs meer mee alsjij een keertje toppair hebt.

Potcontroll is aan diegelen....

het hangt van potsize af voor mij. Is de pot 8 bb dan zet ik 5bb... is de pot 15 dan zet ik 8. is de pot 20 dan zet ik 10...