A3o in Bubble

• kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Ik ben een beetje aan het spelen met de ICM-Trainer en ik kom nu op de situatie:

200/400 No-Limit Holdem

SB: 3,570
      BB: 3,190
      CO: 3,510
      BTN: 2,630

CO fold en nu is de vraag of ik al dan niet shove. Ik heb dus A3o vast en ik fold.
      ICM zegt dat dat een goede beslissing is, maar bij de range waarmee ik all-in zou mogen gaan staat:

Offsuited: A8o+ A5o

Waarom zit die A5o daar wel tussen? En waarom is dat dan beter dan bv A4-A2, want als je die kaarten omwille van straatwaarde wil spelen dan zijn die even sterk. En als je wil kijken naar een kicker, dan vind ik 5 niet veel beter dan een 3 kicker.

Iemand een verklaring?

Thnx
  • 9 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      vreemd dat ICM-trainer dit zegt. Ik zou any ace pushen op de btn met nog maar 7 a 8 bb over.
    • PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      Staat er nog iets bij dat SB of BB erg loose is ofzo?
      Ik vind 'm verder ook vreemd hoor, voor mij is dit een shove zonder nadenken.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kennethjeu
      Ik ben een beetje aan het spelen met de ICM-Trainer en ik kom nu op de situatie:

200/400 No-Limit Holdem

SB: 3,570
      BB: 3,190
      CO: 3,510
      BTN: 2,630

CO fold en nu is de vraag of ik al dan niet shove. Ik heb dus A3o vast en ik fold.
      ICM zegt dat dat een goede beslissing is, maar bij de range waarmee ik all-in zou mogen gaan staat:

Offsuited: A8o+ A5o

Waarom zit die A5o daar wel tussen? En waarom is dat dan beter dan bv A4-A2, want als je die kaarten omwille van straatwaarde wil spelen dan zijn die even sterk. En als je wil kijken naar een kicker, dan vind ik 5 niet veel beter dan een 3 kicker.

Iemand een verklaring?

Thnx
      wat icm trainer ook zegt, dit is een push
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Staat er nog iets bij dat SB of BB erg loose is ofzo?
      Ik vind 'm verder ook vreemd hoor, voor mij is dit een shove zonder nadenken.

Het zou juist goed zijn als sb of bb erg loose zijn aangezien je dan nog calls kan krijgen van kx en qx enzo.
    • PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      Ik ga liever niet coinflippen met zo'n waardeloze kicker, maar dat is misschien een persoonlijk dingetje :)
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door PhantomR32
      Ik ga liever niet coinflippen met zo'n waardeloze kicker, maar dat is misschien een persoonlijk dingetje :)
      inderdaad:D
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Ik ga liever niet coinflippen met zo'n waardeloze kicker, maar dat is misschien een persoonlijk dingetje

Ik denk niet dat je de luxe hebt om met 6-7 bb op een ace met een betere kicker te wachten. Niet te vergeten dat je bij een fold van sb en bb je stack met 25% procent uitbreidt.
    • PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      Ik was het ook alleen oneens met je opmerking dat het goed zou zijn als ze met Kx of Qx callen. Liever zie ik gewoon helemaal geen call omdat je met A3o maar tegen weinig handen voorstaat. Maar linksom of rechtsom het blijft een push alleen hoop je dat je een walk krijgt met deze hand. :f_eek:
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Ik was het ook alleen oneens met je opmerking dat het goed zou zijn als ze met Kx of Qx callen. Liever zie ik gewoon helemaal geen call omdat je met A3o maar tegen weinig handen voorstaat. Maar linksom of rechtsom het blijft een push alleen hoop je dat je een walk krijgt met deze hand.

Ah k sry had het verkeerd begrepen dan. We willen hier meestal idd geen call nee ;)