Olram6 - Learning PLO !!

• olram6
      olram6
      Bronze
      Hallo,

Ik ga maar weer eens beginnen met een blog bij te houden, omdat ik al een tijdje aan het aanmodderen ben. En wil wel weer eens uit het dal klimmen, zodoende heb ik een nieuwe spelvariant gekozen om weer veel plezier terug te krijgen en me nieuwsgierigheid te wekken. Ik kwam uit op Pot-Limit Omaha, ik vind het een bijzonder leuk spel, in de eerste plaats omdat er veel meer actie is met '4 kaarten' in de hand en omdat er erg weinig artikelen hierover te vinden zijn, zodat je echt je eigen verstand moet gebruiken. Ten 3de is het overigens ook erg fishy en win je veel gemakkelijker dan met No-Limit Holdem.

Het 'doelstellingen verhaal' kennen we inmiddels wel en ga gewoon heel veel handjes hier in posten en eigen geschreven artikels. Verder wil ik ook veel bezig houden met 'outs and odds' en 'equity' omdat omaha eigenlijk een drawy game is.

Ik heb nu 30 buy-ins voor PLO25 en ga upmoven bij 30 buy-ins voor PLO50.
  • 192 antwoorden
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Veel succes! :D
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Sessie 27 Oktober

Hand 1

Party Poker Hand Converter Tool from CardsChat.com

SB Hero: $38.02
      BB: $8.43
      UTG: $25
      CO: $103.29
      BTN: $33.41

Pre-flop: ($0.37) Hero is SB and dealt :10s: :9s: :6c: :8s:
      2 folds, BTN raises to $0.87, Hero calls $0.75, BB folds

Flop: ($1.99) :3h: :8d: :6d: (2 players)
      Hero checks, BTN bets $1.99, Hero raises to $7.96, BTN raises to $25.87, Hero raises to $37.15 (All-in), BTN calls $6.67 (All-in)

Turn: ($71.68) :3h: :8d: :6d: :2d: (2 players)

River: ($71.68) :3h: :8d: :6d: :2d: :5d: (2 players)

------------------------------------------------------------------------------------------------
      Uitleg

Preflop
      Ik besluit een fish (72/13/1,9 over 64 handen) te callen met een one-gapper, one suited hand. Ik verwacht dat hij opent met elke AAxx, KKxx, rundownhanden, BBBB handen, naja het is een fish dus daar is niet echt een conclusie over te geven. In ieder geval denk ik met mijn hand opzich goede flops kan hitten tegen hem.

Flop
      De flop geeft mij de hoogste 2 pair + een gutshot. Heb verder geen backdoorflushdraws. Hij bet de pot en nu is de vraag, sta ik voor op zijn range? Op de flop verslaat elk setje mij en ben ik bijna drawing dead door 88xx. Maar er zijn genoeg handen waar ik op voor lig. Denk maar aan overpairs, flushdraws etc. En omdat er genoeg turns zijn die ik liever niet wil zien, denk maar aan nog een ruiten etc, besluit ik hem te pot-raisen. Hierop besluit hij het erin te gooien en rest mij alleen nog de call.

Een nutflushdraw heeft ong. 40 % equity tegen mijn 60 %. Dus daarop lig ik voor. Ik lig alleen achter als die naast zijn nutflushdraw ook nog een open-ended-straightdraw heeft. Ik denk al met al, dat de allin goed is tegen de range van deze fish omdat hij sowieso met alleen al de nutflushdraw allin gaat en ik daar op voor lig. Ook denk dat hij wel met een overpaar zoals AAxx en KKxx allin was gegaan.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 6MaxGrinder
      Veel succes! :D
      Thanks!
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Sessie Vrijdag 28 Oktober

Ging vandaag erg wisselvallig. Kreeg het geld er wel super goed erin, alleen had ongelovelijk veel bad luck at rivers. Ben 60 dollar down maar moet eigenlijk 50 dollar up zijn. Jammer, maar ja dat is omaha!

Hand 1

Pacific $25.00 Pot Limit Omaha Hi - 4 players
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

SB: $43.55
      Hero (BB): $68.99
      CO: $13.89
      BTN: $28.08

Pre Flop: ($0.37) Hero is BB with J:club: A:spade: 5:club: A:heart:
      CO calls $0.25, 1 fold, SB calls $0.13, Hero raises to $1, 1 fold, SB calls $0.75

Flop: ($2.25) T:club: 3:heart: T:diamond: (2 players)
      SB checks, Hero checks

Turn: ($2.25) T:spade: (2 players)
      SB bets $2.25, Hero raises to $7.75, SB raises to $25.50, Hero raises to $67.99, SB calls $17.05 all in

River: ($87.35) 3:spade: (2 players - 1 is all in)

Uitleg
      Deze hand speel ik tegen een ultra grote fish en verwacht nooit dat hij hier de T vast houdt maar een slechtere pair. Vandaar de call met AA. Mijn vraag moet ik hier folden of callen ?

------------------------------------------------------------------------------------------------
      Hand 2

Pacific $25.00 Pot Limit Omaha Hi - 6 players

BB: $66.45
      UTG: $28.11
      Hero (MP): $25.00
      CO: $43.32
      BTN: $35.99
      SB: $29.67

Pre Flop: ($0.37) Hero is MP with J:spade: 9:diamond: K:club: A:club:
      UTG calls $0.25, Hero calls $0.25, 2 folds, SB calls $0.13, BB raises to $1.25, UTG calls $1, Hero calls $1, SB calls $1

Flop: ($5.00) 2:spade: J:club: J:heart: (4 players)
      SB checks, BB bets $0.25, UTG calls $0.25, Hero raises to $3.50, SB folds, BB folds, UTG raises to $15.75, Hero raises to $23.75, UTG calls $8

Turn: ($52.75) 8:spade: (2 players)

River: ($52.75) K:spade: (2 players)

Uitleg
      Heb hier trips met de beste kicker. Tegenstander is wel een tighte speler, dus verwacht eveneens een J of al een fullhouse te hebben. Hij weet wel van mij, dat ik weet dat hij tight speelt. Dus hij zou misschien andere playes kunnen maken. Uiteindelijk is het gewoon suckout voor mij geweest.

Hand 3

MP: $30.97
      Hero (CO): $41.38
      BTN: $16.77
      SB: $20.94
      BB: $25.00
      UTG: $51.24

Pre Flop: ($0.37) Hero is CO with Q:diamond: A:diamond: 8:heart: Q:club:
      2 folds, Hero raises to $0.75, 2 folds, BB raises to $2.37, Hero calls $1.62

Flop: ($4.86) Q:spade: 9:diamond: A:club: (2 players)
      BB bets $4.86, Hero calls $4.86

Turn: ($14.58) 2:spade: (2 players)
      BB bets $14.58, Hero raises to $34.15, BB calls $3.19 all in

River: ($50.12) 4:club: (2 players - 1 is all in)

Uitleg
      Ik heb hier op de flop 'the 2nd nuts' tegen een fish. Hij kan hier natuurlijk AAxx hebben maar die kans is wel klein omdat ik zelf ook een A hebt. Fold beter geweest omdat hij niet vaak blufft in deze spot.

Hand 4

CO: $34.36
      Hero (BTN): $25.00
      SB: $38.83
      BB: $56.77
      UTG: $25.34
      MP: $10.00

MP posts a big blind ($0.25)

Pre Flop: ($0.62) Hero is BTN with 2:spade: Q:spade: Q:diamond: K:spade:
      1 fold, MP checks, CO calls $0.25, Hero calls $0.25, SB raises to $0.50, BB calls $0.25, MP calls $0.25, CO calls $0.25, Hero calls $0.25

Flop: ($2.50) 2:diamond: 6:club: Q:heart: (5 players)
      SB checks, BB checks, MP checks, CO checks, Hero bets $1.75, SB calls $1.75, BB folds, MP folds, CO folds

Turn: ($6.00) 4:heart: (2 players)
      SB checks, Hero bets $3.25, SB raises to $6.50, Hero raises to $22.75, SB calls $16.25

River: ($51.50) 7:club: (2 players)

Uitleg
      Weer een hand tegen een fish. Op de turn besluit ik het maar in te gooien tegen hem omdat ik verwacht dat hij mindere setjes ook besluit allin te raisen en de enige hand die mij verslaat 35 is. Alhoewel de fish die ook vaak genoeg kan hebben.

Hand 5

Pacific $25.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players

SB: $124.38
      Hero (BB): $25.00
      UTG: $53.47
      CO: $11.93
      BTN: $37.11

Pre Flop: ($0.37) Hero is BB with 3:club: 6:spade: 3:diamond: 2:heart:
      UTG calls $0.25, CO calls $0.25, BTN calls $0.25, SB calls $0.13, Hero checks

Flop: ($1.25) 4:club: 5:club: 6:heart: (5 players)
      SB checks, Hero checks, UTG bets $1.25, CO folds, BTN calls $1.25, SB folds, Hero calls $1.25

Turn: ($5.00) 5:diamond: (3 players)
      Hero checks, UTG bets $5.00, BTN folds, Hero calls $5

River: ($15.00) 3:spade: (2 players)
      Hero checks, UTG bets $15.00, Hero raises to $18.50, UTG calls $3.50

Uitleg
      Ik denk een slecht gespeelde hand van mij. Ik heb een straat tegen een fish. Er zijn genoeg handen die mij verslaan. Maar toch heb ik het gevoel voor te staan tegen hem op de turn omdat hij erg agressief is en ook trips kan hebben.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hand 6

BB: $14.75
      UTG: $10.28
      Hero (MP): $37.04
      CO: $27.31
      BTN: $22.21
      SB: $34.45

Pre Flop: ($0.37) Hero is MP with Q:club: T:diamond: J:club: 8:heart:
      UTG calls $0.25, Hero calls $0.25, 1 fold, BTN raises to $1.37, 2 folds, UTG calls $1.12, Hero calls $1.12

Flop: ($4.48) K:heart: Q:diamond: 9:spade: (3 players)
      UTG checks, Hero checks, BTN bets $4.48, UTG folds, Hero raises to $10.50, BTN raises to $20.84, Hero calls $10.34

Turn: ($46.16) K:club: (2 players)

River: ($46.16) 9:club: (2 players)

Uitleg
      Dit is gewoon een suckout. Gooi het erin met de nuts op de flop. Enige verschil is wel dat ik achter sta tegen een zelfde hand met een flushdraw.
    • najtreg12
      najtreg12
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik ben maar een omaha noob hoor....

Maar waarom speel je turn en river niet gewoon check/call?

De handen die ik hem hier zie spelen zijn eigenlijk alleen 10xxx en AAxx
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door najtreg12
      Ik ben maar een omaha noob hoor....

Maar waarom speel je turn en river niet gewoon check/call?

De handen die ik hem hier zie spelen zijn eigenlijk alleen 10xxx en AAxx
      In de eerste plaats omdat het een ultra grote fish was. En ik zie hem ook wel deze move maken met KKxx en QQxx. Ik heb zelf AAxx, dus de kans is kleiner dat die dat ook heeft en anders had die dat preflop wel erin gegooid.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      He Olram, zou wel op PLO5 of max PLO10 spelen, PLO25 is niet vergelijkbaar met 20NL, heb ik zelf gemerkt :(
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      He Olram, zou wel op PLO5 of max PLO10 spelen, PLO25 is niet vergelijkbaar met 20NL, heb ik zelf gemerkt :(
      Oh? Mijn bankroll kan het aan als ik werk met 25 buy-ins. Plus ik heb zeker een edge. Merendeel is alleen maar fish, en sommige zijn juist weaktight. Dus ik zie het probleem niet!
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      tbh zou ik de helft van de handen echt anders hebben gespeeld( weak AA niet raisen pre gezien t huilen is oop, 789T 3betten pre, niet je stack eringooien met aa op TTT in een kleine pot gezien t huge overplay van je hand is enzo(ik call turn en maybe call maybe raise river, bet when checked to iig), en fold QQ wss pre of stack gewoon af op deze flop idd. 3632 looks like a lot of button clicking to me (ik fold turn 100% en de river is iig nooit een ship denk ik).

anyway, succes met PLO :) hardstikke leuk spel wel
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      tbh zou ik de helft van de handen echt anders hebben gespeeld( weak AA niet raisen pre gezien t huilen is oop, 789T 3betten pre, niet je stack eringooien met aa op TTT in een kleine pot gezien t huge overplay van je hand is enzo(ik call turn en maybe call maybe raise river, bet when checked to iig), en fold QQ wss pre of stack gewoon af op deze flop idd. 3632 looks like a lot of button clicking to me (ik fold turn 100% en de river is iig nooit een ship denk ik).

anyway, succes met PLO :) hardstikke leuk spel wel
      Thanks voor het commentaar. Ja klopt weak AA raise ik ook niet meer, heb met propokertools gekeken wat voor equity had en hoeveel flops ik zou gaan missen. Ook moet rundownhanden gaan 3-betten. Wat bedoel je met button clicking? Ja klopt, ik dacht dat ik tegen deze fish nog voor stond.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door olram6
      Oh? Mijn bankroll kan het aan als ik werk met 25 buy-ins. Plus ik heb zeker een edge. Merendeel is alleen maar fish, en sommige zijn juist weaktight. Dus ik zie het probleem niet!
      Ze raden 50BI aan he op PLO, dit omdat de variance een stuk groter is.
      Ben zelf op PLO10 binnen 5.000 handen van 6BI up naar 5BI down gegaan.

Ik ga je blog zeker volgen!!!
    • olram6
      olram6
      Bronze
      En hoppa ik ben Platinum !
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Sick!! Congrats mate!!!
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Sick!! Congrats mate!!!
      Thanks!
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Bij hand 4 verlies je ook van een draw naar 58 of probeert ie een FH te maken met Top 2, dat een fish zon draw heeft als ie AI gaat, omdat hij met 35 miss bang is voor het hogere eind van de straat.

Dat is waar ik nu mee probeer te verdienen met PLO: vissen die teveel betalen voor draws lekker opzoeken en laten afbetalen en de regs ontwijken.

Op stars lopen er veel meer tafels, dus kun je ook beter tafels selecteren, op 888 merk ik zelf vaak dat er bijv maar 4 tot 6 PLO10 tafels draaien en dan zit er ook af en toe een reg tussen.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Bij hand 4 verlies je ook van een draw naar 58 of probeert ie een FH te maken met Top 2, dat een fish zon draw heeft als ie AI gaat, omdat hij met 35 miss bang is voor het hogere eind van de straat.

Dat is waar ik nu mee probeer te verdienen met PLO: vissen die teveel betalen voor draws lekker opzoeken en laten afbetalen en de regs ontwijken.

Op stars lopen er veel meer tafels, dus kun je ook beter tafels selecteren, op 888 merk ik zelf vaak dat er bijv maar 4 tot 6 PLO10 tafels draaien en dan zit er ook af en toe een reg tussen.
      Ja klopt. Veel betalen voor draws is geen schande natuurlijk. Ligt er aan met welke draws je callt natuurlijk. Wat ze vooral doen is slechtere flushdraws opzoeken en met slechtere made hands af betalen. Bottomset, geen nutstraight enz.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Woensdag 2 November

Na 2 dagen thuis klussen, vandaag ook maar had klein beetje tijd, kon ik eindelijk weer een beetje spelen. Waren aardig wat fishes online, dus kon weer voldoende geld afpakken! Pakte wel wat badbeats maar alsnog up!

387 handen gespeeld en $64,66 up!

Nog geen volume kunnen draaien, maar daar komt morgen verandering in!
      Zal morgen ook nog wat discutabele handen posten!

En deze wou ik jullie niet laten ontgaan!

• rrrood
      rrrood
      Bronze
      Hand 1: call ik down..

Hand 2: prima, hoe heeft hij hier op de flop ooit een fullhouse ? ?(

Hand 3: ook prima, je hebt, zoals je zelf al aangeeft, een blocker.

hand 4: wederom prima, met de range die je aangeeft en je hebt geen redraw naar een flush.

hand 5: fold turn. Je hebt no way the nuts, geen redraw naar de nuts en het board paired.

hand 6: en die flushdraw hit niet, dus splitpot? Wel ok gespeeld.

Good luck en veel plezier :)
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door olram6
      Variantie. is. huge.

bankrollmanagement