Topdag nooit gezien

• Woeliboeli
      Woeliboeli
      Bronze
      het is zover ik speel net nieuw zo een 10 dagen nu op pokerstars
      begon er met 237 dollar kwam van cakepoker af
      met een btje schommel kwam ik uit eindelijk op een redelijk winst met veel handen in korte tijd.

nu heb ik ik toch wat moois meegemaakt waar me mond nog steeds van openstaat 27 october

(neem een kijkje op http://www.pokertableratings.com/stars-player-sessions/Woeliboeli) daar staat een deel van me

allemaal rustig doorgespeeld en dacht nou het kan bijna niet erger maar toch blijkbaar wel de ene naar de andere aa vs a-k flopje all in komen er 2 koningen terwijl ik al 90 verlies sta, wordt er extra schepje bij gedaan
      en nadat ik met 9-9 een trip hit vs k-k op de flop en we all in gaan op de flop
      krijg ik een flush tegen me een backdoor uiteraard.
      nja ik sta onderhand 102 dollar verlies nu (waarvan 9 all ins verloren)
      en 2x 8 dollar gewonnen ( allemaal nog steeds 10 NL)
      leuk zo holdem manager met statistieke die er ook ff bij meld dat ik 62 dollar EV sta van dus de 102 toch best pijnlijk naast de heerlijke handen die ook ook heb gekregen

mocht iemand geinteresseerd zijn mijn sessie na te kijken 1100 handen wil ik dit graag delen
  • 13 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Solid first post :) .

Btw: 1100 handen is echt weinig, dit kan een kleine swing zijn. Als je over bepaalde handen twijfelt raad ik je aan ze te posten in het handjudge forum.
    • Woeliboeli
      Woeliboeli
      Bronze
      ik vind het een beste swing voor 10 NL :P

all vorige sessies btje -5 -8 -18 enzo en +10 +5 +20 +18 enzo

en dan in 1 dag een superlose van -100
      ik heb nu wel zoiets van hoe gaat ik dit terugspelen dan weet ik dat je zo niet moet denken van ik wil terug winnen maar toch
      het is een aardig diep gat enige tips?

moet lagere tafel opzoeke ?? nu ik van de 276 dollar naar de 175 ben geklapt??
    • Woeliboeli
      Woeliboeli
      Bronze
      blijkbaar me dag niet 115 verlies toch maar stoppen dan moet maar
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Hey Woeli,

Ik heb net je eerste 300 handen van die bewuste sessie eens gereviewed op PTR.
      Hoewel ik ontzettend misselijk ben van je spel ga ik je toch proberen op een constructieve manier iets duidelijk te maken.

Ik heb er twee situaties uit gekozen waarbij je volledig vermijdbaar 100BB afstacked.

:heart: Een min4bet (raise en reraise voor je) maken met JJ preflop en afstacken tegen een 5betshove voor 100BB = Fishplay. In het opperbeste geval flip je hier tegen AK alle andere handen die villian heeft crushen je hier.
      :heart: Je maakt een potsize cbet met 33 op een A42r board. Je sizing is hier dramatisch, veel te hoog. Als villian je hier vervolgens ch/raised maak je tot m'n verbazing nog de call ook! Je hebt dan fantastisch veel geluk om op de turn een 5 te krijgen die je een straat geeft. Op de river krijg je dan eigenlijk wat je verdiend want het board paired waarmee villian een Full house maakt. Opnieuw 100B weg gespewed.

Eigenlijk kan ik nog wel even doorgaan maar waar het eigenlijk op neerkomt is dat je gewoon héél veel moet studeren want momenteel maak je monsterfouten. Als ik je dus advies mag geven... :

:diamond: Start met NL5 Full ring ipv NL10 6max
      Waarom NL5? Omdat je anders binnen de maand broke gaat met dit spel.
      Waarom FR ipv 6max? Aangezien je nog heel veel werk hebt aan je basisspel raad ik je aan FR te spelen ipv 6max. 6max is veel complexer dan FR.

:diamond: Verdeel je tijd die je besteed aan poker goed. Het heeft geen nut als een gek 1100 handen te spelen zonder dat je aan je spel werkt. Je zal dus moeten Studeren adhv artikels, video's, Handjudging forum, coachings, sessiereviews.... Een verdeling van 50% - 50% study/spelen is als beginnende speler geen overbodige luxe.

:diamond: Stop met aandacht te besteden aan je bad beats. Als je preflop 100BB in de pot krijgt met AA tegen AK en je verliest kan je hier lang over zeuren maar je leert er niets door bij. Als je preflop 100BB in een 5bet pot duwt met JJ tegen QQ kan je wel iets bijleren.

:diamond: Review die sessie en haal er 5 handen uit waarvan je zelf weet dat je ze niet ok gespeeld hebt en post die in het handjudgingforum. Zoek uit hoe je die handen wel had moeten spelen en tracht er iets uit te leren.

Enerzijds hoop ik dus dat ik je hiermee wat op je tenen trap zodat je wakker word. Anderzijds hoop ik in de toekomst meer posts van je te lezen waaruit blijkt dat je idd aan je spel werkt en poker aanpakt met een goed plan! Hopelijk heb je hier wat aan.

Mvg,

w4lrusk4ne
    • Woeliboeli
      Woeliboeli
      Bronze
      nja heb het ff nagekeken op met mijn holdemmanager en ik sta nu dus

110 dollar totaal verlies met een EV van -17 niet verkeerd
    • lorenzoa
      lorenzoa
      Bronze
      Solid reaction, iemand probeert je op weg te helpen en het enige wat jij doet is je blind staren op je EV. :facepalm:
    • lorenzoa
      lorenzoa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Woeliboeli
      nja heb het ff nagekeken op met mijn holdemmanager en ik sta nu dus

110 dollar totaal verlies met een EV van -17 niet verkeerd
      http://forumserver.twoplustwo.com/69/micro-stakes-pl-nl/truth-about-ev-line-1085038/
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne
      Hey Woeli,

Ik heb net je eerste 300 handen van die bewuste sessie eens gereviewed op PTR.
      Hoewel ik ontzettend misselijk ben van je spel ga ik je toch proberen op een constructieve manier iets duidelijk te maken.

Ik heb er twee situaties uit gekozen waarbij je volledig vermijdbaar 100BB afstacked.

:heart: Een min4bet (raise en reraise voor je) maken met JJ preflop en afstacken tegen een 5betshove voor 100BB = Fishplay. In het opperbeste geval flip je hier tegen AK alle andere handen die villian heeft crushen je hier.
      :heart: Je maakt een potsize cbet met 33 op een A42r board. Je sizing is hier dramatisch, veel te hoog. Als villian je hier vervolgens ch/raised maak je tot m'n verbazing nog de call ook! Je hebt dan fantastisch veel geluk om op de turn een 5 te krijgen die je een straat geeft. Op de river krijg je dan eigenlijk wat je verdiend want het board paired waarmee villian een Full house maakt. Opnieuw 100B weg gespewed.

Eigenlijk kan ik nog wel even doorgaan maar waar het eigenlijk op neerkomt is dat je gewoon héél veel moet studeren want momenteel maak je monsterfouten. Als ik je dus advies mag geven... :

:diamond: Start met NL5 Full ring ipv NL10 6max
      Waarom NL5? Omdat je anders binnen de maand broke gaat met dit spel.
      Waarom FR ipv 6max? Aangezien je nog heel veel werk hebt aan je basisspel raad ik je aan FR te spelen ipv 6max. 6max is veel complexer dan FR.

:diamond: Verdeel je tijd die je besteed aan poker goed. Het heeft geen nut als een gek 1100 handen te spelen zonder dat je aan je spel werkt. Je zal dus moeten Studeren adhv artikels, video's, Handjudging forum, coachings, sessiereviews.... Een verdeling van 50% - 50% study/spelen is als beginnende speler geen overbodige luxe.

:diamond: Stop met aandacht te besteden aan je bad beats. Als je preflop 100BB in de pot krijgt met AA tegen AK en je verliest kan je hier lang over zeuren maar je leert er niets door bij. Als je preflop 100BB in een 5bet pot duwt met JJ tegen QQ kan je wel iets bijleren.

:diamond: Review die sessie en haal er 5 handen uit waarvan je zelf weet dat je ze niet ok gespeeld hebt en post die in het handjudgingforum. Zoek uit hoe je die handen wel had moeten spelen en tracht er iets uit te leren.

Enerzijds hoop ik dus dat ik je hiermee wat op je tenen trap zodat je wakker word. Anderzijds hoop ik in de toekomst meer posts van je te lezen waaruit blijkt dat je idd aan je spel werkt en poker aanpakt met een goed plan! Hopelijk heb je hier wat aan.

Mvg,

w4lrusk4ne
      klasse antwoord respect :]
    • Woeliboeli
      Woeliboeli
      Bronze
      pfff ff door klagen nog hoor ik blijf ze maar vangen onderhand op 128 dollar verlies met een EV van +47

doet best pijn

speel nu 5NL iig (veel te farmen als het meewerkt)
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door lorenzoa
      Solid reaction, iemand probeert je op weg te helpen en het enige wat jij doet is je blind staren op je EV. :facepalm:
      Om vervolgens dit te lezen:

Oorspronkelijk gepost door Woeliboeli
      pfff ff door klagen nog hoor ik blijf ze maar vangen onderhand op 128 dollar verlies met een EV van +47

doet best pijn

speel nu 5NL iig (veel te farmen als het meewerkt)
      Serieus...waarom posten als je de antwoorden niet eens leest. Stop eens met spelen. Trap op de rem en doe wat met de tips van W4lrusk4n.
    • Woeliboeli
      Woeliboeli
      Bronze
      speel op 5nl zeg ik maak geen fouten zeg alleen maar dat ik alle races blijf verliezen oftewel nog steeds in die down zit
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Ik begrijp wat je aan het doen bent. Waar wij (en met name W4lrusk4ne) je bewust van proberen te maken is dat je waarschinlijk niet in een downswing zit maar jezelf in de problemen aan het werken bent. Je bent wel down gemoved van NL10 naar NL5 maar dit is symptoombestrijding. Je pakt de oorzaak van het probleem niet aan.

W4lrusk4ne wijst je op een paar grote fouten in je spel. Daarnaast vermeld hij dat de gehele sessie vol leaks zit. Als je vervolgens stug door blijft spelen dan roep je het onheil over jezelf af. Doe wat met de infornatie die behulpzame mensen je bieden. We zeggen dit om jou en jouw bankroll voor erger te behoeden. Stop even met spelen. Lees de post van W4lrusk4ne rustig door. Review je eigen spel. Post eens wat twijfelachtige handen.

Als je 100% overtuigd bent van je eigen spel en zeker weet dat je, ondanks de grote verliezen, nog steeds je A-game speelt ga dan rustig door. In alle andere gevallen zou ik je echt willen adviseren om even een pauze in te lassen.
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      En hoe lukt het een beetje woeli?