0.50 45mans 62o

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 0.5 Tournament, 200/400 Blinds 25 Ante (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG (t5168)
      MP (t3823)
      Hero (CO) (t1255)
      Button (t7851)
      SB (t7215)
      BB (t4943)

Hero's M: 1.67

Preflop: Hero is CO with 6, 2
      2 folds, Hero bets t1230 (All-In), 3 folds

Total pot: t1150

Merk dat ik dit soort situaties nog ´t lastigst vindt minder dan 5BB left ongv en dan met dit soort handen, is het handiger om gewoon de twee volgende gratis handjes te kijken en vervolgens sowieso te shoven uit UTG?
  • 4 antwoorden
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Wat je nu gedaan hebt kan zeker. Maar zoals je zegt er komen nog 2 andere spots en daar krijg je normaal wel een iets betere hand dan deze.

Maar dit was zeker ook niet slecht.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TurboHenk
      PokerStars No-Limit Hold'em, 0.5 Tournament, 200/400 Blinds 25 Ante (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG (t5168)
      MP (t3823)
      Hero (CO) (t1255)
      Button (t7851)
      SB (t7215)
      BB (t4943)

Hero's M: 1.67

Preflop: Hero is CO with 6, 2
      2 folds, Hero bets t1230 (All-In), 3 folds

Total pot: t1150

Merk dat ik dit soort situaties nog ´t lastigst vindt minder dan 5BB left ongv en dan met dit soort handen, is het handiger om gewoon de twee volgende gratis handjes te kijken en vervolgens sowieso te shoven uit UTG?
      denk dat je beter 1 van de volgende 2 spots kan pakken aangezien 62 wel echt crap is en je praktisch geen fe meer hebt. Wat prob nog belangrijker is is de vraag hoe je in deze spot gekomen bent dat je je fe verloren hebt. Te tight vlak voor de bubble?
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Opzich is dit nog redelijk van de bubble vandaan, maar moet daar zeker is naar kijken, als ik het me kan herinneren kreeg ik lading handjes als J4 , J2 en J7o en met 6 BBs push ik die nog niet in UTG/MP.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi TurboHenk,

Het is werkelijk ongelooflijk dat de bb nog fold hier, hij krijgt echt gruwelijke odds. 800 to call voor een pot van 2000, hij moet dus eigenlijk gewoon any two callen, zeker met zijn grote stack. Ik zou dan ook uitgaan van minimale folding equity hier.

en vervolgens sowieso te shoven uit UTG?

Dit past dus ook niet helemaal, met 3bb´s kun je niet echt meer rekenen op fe, dus kun je op utg gewoon folden als je 62o hebt, om vervolgens op de bb met any two alsnog all in te gaan. Als je geen fold equity hebt maakt het vrij weinig uit waar je precies all in gaat.

Hoe ik de hand die je gepost hebt beoordeel is dan ook voorspelbaar. Ik zou zeker folden, omdat je gewoonweg moet wachten op de beste hand/spot die je normaal gesproken met je 3bb stack nog gaat krijgen. Hoewel de CO natuurlijk beter is dan MP3, omdat er minder spelers achter je zitten die een monster kunnen krijgen op de CO, is een gemiddelde hand op MP3 pushen (Q5o ofzo, of J7o) toch nog stukken beter dan zo'n slechte hand op de CO te pushen, je hebt toch geen folding equity, dus wat het belangrijkst is is hoe je hand het doet tegen een random range.

Ik zou dus gewoon wachten, en er geen probleem mee hebben om de komende 2 handen ook 8 high te folden, ik verwacht namelijk met 3bb geen folding equity meer. Als op deze limiet die constatering (het niet-hebben van fe) niet klopt, dan hoor ik het wel graag, dat zou immers behoorlijk extreem zijn, en veel extra edge kunnen genereren.