NL10 55 facing donkbet

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($29.69)
      BB ($3.24)
      UTG ($20)
      UTG+1 ($53.96)
      Hero ($23.13)
      MP1 ($42.21)
      CO ($10)
      BTN ($20)

Dealt to Hero 5:heart: 5:diamond:

fold, fold, Hero raises to $0.80, fold, fold, fold, SB calls $0.70, BB calls $0.60

FLOP ($2.40) 2:diamond: J:spade: Q:club:

SB bets $0.80, BB folds, Hero ?

villain is 32/12 over 40 handjes en heeft van de 4 flops 50% gedonkt.

Is dit een goede plek om te floaten? Of moet ik mijn hand in een bluf veranderen en zijn kleine raise negeren en raisen?
      Had hier wat discussie over met mijn sweater. What would you do?
  • 2 antwoorden
    • Nuk3F4rt
      Nuk3F4rt
      Gold
      Ik zou hem raisen om te zien waar je staat, niet floaten iig want elke ongeveer elke kaart op de turn is slecht voor je en misschien loop je al achter...
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Heeee...deze is nog steeds niet beoordeeld....

Ik vind dit ook altijd lastige spot, de ene fish is ook de andere fish niet.

Als we even de opties op een rijtje zetten:
      - fold: je wordt exploitable en de kans is groot dat je tegen deze speler nog steeds de beste hand hebt.

- call: je weet nog niet waar je staat en er zullen veel turns komen die het verderspelen alleen maar lastiger zullen maken. Het is wel zo dat je de blufs van Villain erin houdt.

- raise: je raist voor value of als bluff. Je kan hier imo niet raisen voor value aangezien je amper of niet gecalled zal worden door een slechtere hand (heel misschien een OESD). Als je hier raist als bluff dan is het de vraag welke betere handen hij zal folden. Zal hij hier 66/77/88/99 folden? Ik denk het wel.

Wat is de beste optie?
      Ik kies in deze situatie ook voor een raise. Als je gecalled wordt zal je wel vaak een second barrel moeten afvuren om hem zijn jx handen te laten folden waarmee hij misschien nog called. Op elke A/K kan je perfect barrelen.

@Nuk3F4rt: raisen om te zien waar je staat is niet altijd een goed idee (eigenlijk meestal niet). Als je callt en hij bet de turn door, dan weet je ook al ongeveer waar je staat en het kost je minder geld.