Premiums flatten oop

• bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Tis normaal niet zo mijn ding maar vraag me toch af hoe jullie erover denken. Kwam erop doordat portlypig ( probably in de top 5 van beste 180s grinders op stars) mijn utg raise van 15bb effectief op de bb callt met kk en vervolgens een c/c lijn aanhoudt t/m de river..

Meestal ship ik gewoon voor 15bb effectief ook om men game een beetje te balancen maar prob is dit wel beter, any1?
  • 5 antwoorden
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Ligt beetje eraan hoeveel iemand opent en hoeveel hij vervolgens callt. Als jij je gehele range vanuit UTG puur voor value opent met die stack, kan hij het beste gewoon jammen. Als je een groot deel raise-fold omdat je weet dat een goede reg niet licht af gaat stacken, is een flat wel fine.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      Volgens mij had ik dit in 1 van zijn live 180man games video gezien.
      Als ik me goed herrinner zei hij dit.

Er zitten niet veel handen in een goede regs range die met 14-16 big blinds gaat raise-callen. Meestal pushen ze een 15bb stack.
      En de handen die wel raise-callen die gaan meestal post flop ook ermee broke of ieder geval een cbet.
      Zo houdt hij de raise-fold handen er nog in en krijgt hij daar nog value van.
      Ook weet hij dat als hij pushed zijn range gewoon super sterk is. Omdat hij dat hier bijna nooit doet als een bluf.

Ik zal die video even opzoeken op pocarr. kijken of ik die nog kan vinden
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Maar welke handen gaan mensen met 15bb UTG raise-folden?
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      -
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      met welke handen gaan ze raise-callen.
      Veel handen worden gepusht omdat ze niet geflat wil worden.

maar dat is dus wat hij zei. wat ik gehoord heb in zijn videos. Portlypig was namelijk 1 vam mijn coaches. Ik ben zelf niet echt een 180 man persoon. Maar ik weet wel dat hij een sick 180 grinder is. Als het om / turbo / push fold gaat. Weet hij het als de beste. Zoals bayleysa al zei hij is echt 1 van top 5 beste spelers.
      Ik ga mijn mening ook hier niet plaatsen :) omdat ik zelf niet zon 180 man fan ben.
      maar zoals jij ook al zei. 'als je een groot deel raise-fold omdat je weet dat een goede reg niet licht af gaat stacken, is een flat wel fine.'

Noem iets waarvan bayleysa niet zou pushen utg met 15 big blinds. maar wel zou raise- callen.

Dat zijn imo vooral handen waarmee hij postflop broke will gaan, of handen waarmee hij ieder geval een cbet gaat maken.

:edit check time, dus ik ben niet helemaal helder hahahaha.