Regular of Turbo HU-SNG

• 26 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      In SNG's is het meestal.
      ROI: reg > turbo
      $/h: turbo > reg
      Niveau: turbo > reg (reg makkelijker)

Zal hier wel niet anders zijn.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      In SNG's is het meestal.
      ROI: reg > turbo
      $/h: turbo > reg
      Niveau: turbo > reg (reg makkelijker)

Zal hier wel niet anders zijn.
      Ik speel namelijk momenteel op Europoker de Turbo variant, met 3 minuten blindlevels, maar die lopen niet heel erg lekker, aangezien je al heel snel op 50/100 zit. De regulars lopen daar niet zo snel vol, dus is het maar weer wachten tot we op stars weer kunnen beginnen, of is er een site waar de regulars of de blindlevels wat beter opgebouwd worden?
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Heb niet zoveel ervaring met blindlevels. Weet ook niet juist waar ze goeie HU sngs hebben, dus ik vrees dat ik je niet kan helpen.. :(
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Heb niet zoveel ervaring met blindlevels. Weet ook niet juist waar ze goeie HU sngs hebben, dus ik vrees dat ik je niet kan helpen.. :(
      Dan wachten we tot dat er iemand langs komt die het wel weet! :D
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Dan nog maar even een vraag, de Hand Charts die dapapst in zijn video gebruikt zijn voor HU-CASH, maar deze zijn toch ook gewoon toe te passen op HU-SNG?
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Volgens mij zul je in SNG's je moeten aanpassen aan de effectieve stacksize waardoor je soms tighter/looser zult moeten zijn dan in een cashgame.

FR STTs zijn ook niet hetzelfde als FR cashgames ;) .
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Volgens mij zul je in SNG's je moeten aanpassen aan de effectieve stacksize waardoor je soms tighter/looser zult moeten zijn dan in een cashgame.

FR STTs zijn ook niet hetzelfde als FR cashgames ;) .
      Natuurlijk kom je op een gegeven moment dat je moet gaan shoven, maar dan pak je NASH erbij, is dat de juiste gedachtengang?
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Voor HU zou ik aanraden om deze chart er bij te houden :s_cool:

bron: http://www.holdemresources.net/hr/sngs/hune.html

Ook de volgende artikelen zijn wel goed om door te lezen:

Zeker bij de turbo's is het belangrijk dat je push/fold spel goed is, omdat je natuurlijk al heel snel in deze fase terecht komt en je in de eerste handen minder tijd hebt om met postflop spel een voorsprong op te bouwen.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
      Voor HU zou ik aanraden om deze chart er bij te houden :s_cool:

bron: http://www.holdemresources.net/hr/sngs/hune.html

Ook de volgende artikelen zijn wel goed om door te lezen:

Zeker bij de turbo's is het belangrijk dat je push/fold spel goed is, omdat je natuurlijk al heel snel in deze fase terecht komt en je in de eerste handen minder tijd hebt om met postflop spel een voorsprong op te bouwen.
      De tabel die jij hier pakt is gewoon de NASH-chart toch? Zal de andere linkjes even doornemen.
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Nash is +EV.

Maar tegen veel spelers (sowieso fish, maar ook regs die de p/f-fase niet goed spelen) is het vaak beter om niet geheel volgens nash te spelen.

Stel je speelt tegen een speler die heel erg tight speelt in de p/f-fase. Laten we zeggen dat je in de sb zit, hij heeft 10bb (jij meer obv) en hij calt je shove met de top 20% van zijn handen. Wat doe je met 74o?

Als villian tighter calt dan nash (wat vaak het geval is bij tighte spelers), kan je looser pushen, omdat je veel vaker de blinds op kan pakken. En als villian tighter pusht dan nash (wat ook vaak het geval is) moet je ook tighter callen, aangezien zijn shoving-range sterker is.

Conclusie is dat je veel meer EV kan halen door je aan te passen aan villian als je weet hoe dat moet. Maar als je twijfelt in een situatie kan je natuurlijk nash toepassen (of als villian een reg is die (bijna) optimaal speelt).
    • LexerZz
      LexerZz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Thormtos91
      Nash is +EV.
      Nope, Nash is 0EV, als beide spelers exact de chart aanhouden.
      Maar meestal wordt er tighter gespeeld dan nash, en er wordt niet
      altijd ge-openshoved, meestal is er ook een inducingrange.
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LexerZz
      Nash is +EV.
      Nope, Nash is 0EV, als beide spelers exact de chart aanhouden.
      Maar meestal wordt er tighter gespeeld dan nash, en er wordt niet
      altijd ge-openshoved, meestal is er ook een inducingrange.
      Ja klopt.

Wat ik bedoeld is:

Als je de shovingrange van Nash aanhoudt speel je +EV tegen elke speler die anders speelt dan Nash. En aangenomen dat je niet (altijd) tegen regs speelt die perfect nash spelen, maar het meerendeel speelt (als het goed is) tegen fish of slechte regs, zal je door Nash aan te houden $ winnen. Zo bedoelde ik de +EV.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Dus als ik op de $1.50 begin, en mijn tegenstander is heel loose, in de p/f fase, dan moet ik NASH gebruiken, maar is hij heel tight, dan kan ik me daar het beste op aanpassen.
    • 6MaxGrinder
      6MaxGrinder
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 6MaxGrinder
      Dus als ik op de $1.50 begin, en mijn tegenstander is heel loose, in de p/f fase, dan moet ik NASH gebruiken, maar is hij heel tight, dan kan ik me daar het beste op aanpassen.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Lijkt me wel! :)
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 6MaxGrinder
      Ja, als je met heel loose bedoelt ongeveer hetzelfde als nash (want dat wordt vrij loose gevonden), dan kan je voor ~10bb en minder het beste nash aanhouden.

Maar zoals LexerZz ook al zei zijn er nog meer dingen mogelijk (limpen, inducen ipv shoven, etc.). Dus je kan het beste veel vids kijken, artikelen lezen, enz. om je late game play te verbeteren.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Nash is +EV.

Maar tegen veel spelers (sowieso fish, maar ook regs die de p/f-fase niet goed spelen) is het vaak beter om niet geheel volgens nash te spelen.

Stel je speelt tegen een speler die heel erg tight speelt in de p/f-fase. Laten we zeggen dat je in de sb zit, hij heeft 10bb (jij meer obv) en hij calt je shove met de top 20% van zijn handen. Wat doe je met 74o?

Als villian tighter calt dan nash (wat vaak het geval is bij tighte spelers), kan je looser pushen, omdat je veel vaker de blinds op kan pakken. En als villian tighter pusht dan nash (wat ook vaak het geval is) moet je ook tighter callen, aangezien zijn shoving-range sterker is.

Conclusie is dat je veel meer EV kan halen door je aan te passen aan villian als je weet hoe dat moet. Maar als je twijfelt in een situatie kan je natuurlijk nash toepassen (of als villian een reg is die (bijna) optimaal speelt).
      Wilde precies dit pushte toen ik de charts zag.

Ik zou echt adviseren om turbo te doen je hourly ligt in 9vd10gevallen zoveel hoger.

Je kan ook gewoon beta nash pakken en daar structure op 1 zetten en ranges van je tegenstander adjusten zodat je optimale pushrange hanteert.
      Denk er wel aan dat vaak andere opties meer EV bezitten dan pushen limpen/minr. Maar dat ligt weer aan villian.

Nash beta:

http://www.holdemresources.net/hr/beta/calculator.html
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Hm thormtos is me net voor :tongue:
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door chaserr
      Hm thormtos is me net voor :tongue:
      Verschil moet er zijn :D