45 mans met AK afstacken in early fase ??

• kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      PokerStars - $1.36+$0.14|10/20 NL (9 max) - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: 1,630.00
      MP+1: 1,490.00
      LP: 1,470.00
      CO: 1,470.00
      Hero (BTN): 1,470.00
      SB: 1,480.00
      BB: 1,650.00
      UTG: 1,420.00
      UTG+1: 1,420.00

SB posts SB 10.00, BB posts BB 20.00

Pre Flop: (30.00) Hero has A:diamond: K:diamond:

UTG calls 20.00, fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to 120.00, SB calls 110.00, fold, UTG raises to 1,420.00 and is all-in, Hero raises to 1,470.00 and is all-in, fold

Ik besluit hier af te stacken omdat je in imo zeker op de 1,50's en lager vaak genoeg voorligt.
      Is dit verstandig of is dit echt een leak ? Ook ervan uitgaande dat je normaal gesproken wel een edge op het veld hebt en dus mischien beter op andere betere spots kan wachten ?
  • 4 antwoorden
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      Ik kan mij herinneren dat we hier eerder ook een discussie over hadden en dat toen de conclusie was dat je met AK wel af kan stacken pre-flop. Deze conclusie werd mede getrokken nadat jij een flink aantal handen had gepost waarin je liet zien met wat voor belachelijke handen mensen pre-flop al allin gaan.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi kokkie,

Mijn problemen met AK all ins in de vroege fase van een sng zijn met name gericht op sng's die weinig spelers hebben (6, 9, misschien 18). Met 45 spelers zou ik hier eerlijk gezegd ook meestal callen, zeker op de 50 cnt. limiet.

ICM speelt natuurlijk wel een rol, maar slechts een zeer marginale, omdat het nog heel ver is naar itm spots, en je dus sowieso met 1500 chips dat toch niet gaat halen.

Wel is het alsnog belangrijk de hand op zichzelf te bekijken, en in dit geval ben ik natuurlijk niet heel happy met de voorwaarden waaronder de all in gecalled moet worden. UTG limped, en gaat vervolgens direct all in. Dit ruikt natuurlijk naar een slowplay, maar we moeten dus kijken welke range hij moet hebben, wil het voor ons mogelijk worden een goede call te maken.

We krijgen hier 1300 to call voor een pot van 1680. Voor een cEV break even call hebben we dus 43.6% kans te winnen nodig. Dat halen we tegen een range van AK, 99+. Als villain ook AQ zo speelt, dan krijgen we 48.8% kans te winnen, en kunnen we dus makkelijk een goede call maken, tegen AK, 99+ is de call slechts BE qua cEV, dus dat zal zeker niet genoeg zijn.

Ik vind dat alsnog niet heel gemakkelijk om te bepalen natuurlijk. Zo te zien zijn er pas enkele handen gespeeld, en je hebt dus niet echt een read. Dat maakt het lastig in te schatten wat voor een range iemand kan hebben natuurlijk.

Ik durf op zich wel mee te gaan met de gedachte dat spelers hier extreem loose zijn. Het is echter dan alsnog de vraag of je wel een UTG moet callen. Het moeilijke is dat de grens heel hard is, Pushed villain AQ, dan is het +ev$, pushed hij AQ niet, dan is het -ev$, ik zou echter, gezien de limiet, wel durven callen. Er zal ook wel een kans bestaan dat hij AJ oid heeft, dus op .50$ wil ik op zich wel callen.
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      thnx voor de heldere uitleg.
      Villain pushde nu met pocket zevens wat het dus een correcte call maakte :)
    • CarlyTuur
      CarlyTuur
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kokkie1975
      thnx voor de heldere uitleg.
      Villain pushde nu met pocket zevens wat het dus een correcte call maakte :)
      Een laag/middle paartje was ook mijn gedacht. Zie die play ook regelmatig op de 1.5$ 18s/9s.