NL6 - AA in MP, flop folden?

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.06(BB) Replayer
      SB ($6.12)
      BB ($6.27)
      UTG ($5.94)
      UTG+1 ($6)
      Hero ($6)
      MP1 ($7.67)
      MP2 ($5.14)
      CO ($4.16)
      BTN ($7.35)

Dealt to Hero A:heart: A:spade:

fold, fold, Hero raises to $0.24, fold, fold, fold, fold, SB raises to $0.72, fold, Hero raises to $1.90, SB calls $1.18

FLOP ($3.86) T:spade: 7:club: 8:diamond:

SB bets $1.93, Hero ???

-----

Villain speelt over een klein sample 10/7 met een 3bet van 9,5. Postflop AF is 1.0.

Omdat hij eerst 3bet, en daarna mijn 4bet callt, zet ik zijn range op AK, TT-QQ. Met lagere PP's zie ik hem niet 3betten OOP. Met AQ misschien nog wel, maar daarmee zie ik hem dan weer geen 4bet callen.
      - Correcte gedachtegang?
      - Is mijn 4bet sizing okay?

Op de flop donkt hij een halve pot. Met AK zie ik hem dat niet doen, omdat mijn 4bet range daarvoor te sterk is. De PP's uit zijn range zie ik hem dat nog wel mee doen.
      - Correcte gedachtegang, of zou hij alleen TT betten en de rest checken?

Als ik alleen TT-QQ in zijn range overlaat, loop ik equitywise 68 - 32 voor.
      - Wat is dan de correcte verdere speelwijze? Het geld erin krijgen om te voorkomen dat bijvoorbeeld JJ een gutshot gaat hitten op de turn? Of callen en zien wat de turn brengt?
  • 3 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      shove. als ie dit doet met TT.. so be it
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Ik shove, als is dit meer omdat ik dan azen vast heb. Nu dat ik niet in het spel zit zou ik jouw gedachtengang kunnen volgen. Alleen onnozelen durven wel een 3betten, donkbetten en 4bet callen met een onnozele paar.

Je hebt een vrij lage sample size, dus zolang dat ik niet zeker wat hij precies speelt, denk ik dat de speler een regular is. maw hij gaat nooit meegaan met QQ en lager, denk ik.

Shove imo.

Hebben nog mensen voor dat wanneer ze niet aan het pokeren zijn, maar enkel handen beoordelen dat jullie meer nadenken over de handen dan tijdens het spelen?
      Of moet je zoiets ontwikkelen?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kefkef
      Hebben nog mensen voor dat wanneer ze niet aan het pokeren zijn, maar enkel handen beoordelen dat jullie meer nadenken over de handen dan tijdens het spelen?
      Of moet je zoiets ontwikkelen?
      Je moet jezelf dwingen om hier tijdens het spelen op te letten. Wat mij heel erg heeft geholpen is je eigen sessie met geluid op te nemen (Camtasia, Fraps, enzovoort) en jezelf hardop uit te leggen waarom je wat doet. Ik heb het maar een paar keer gedaan, maar die sessies crushte ik zo ongelooflijk hard dat ik daarna altijd (in m'n hoofd) mezelf uitleg waarom ik wat doe.

Orodin: easy broke op de flop. Het is een 4-bet pot en dan zal villain vaak iets als JJ-KK zo spelen. TT is mogelijk, maar dat is dan een cooler. Je ziet zelf dat je qua equity hier gewoon moet shoven, er zijn te veel vervelende turnkaarten.