NL6 - JJ in BU, flop overplayed?

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.06(BB) Replayer
      SB ($6.44)
      BB ($6.18)
      UTG ($5.78)
      UTG+1 ($3.91)
      UTG+2 ($6)
      CO ($6.24)
      Hero ($6)

UTG+2 posts $0.06

Dealt to Hero J:club: J:diamond:

UTG calls $0.06, fold, UTG+2 checks, fold, Hero raises to $0.36, fold, fold, UTG calls $0.30, fold

FLOP ($0.87) 6:heart: 8:club: 9:heart:

UTG checks, Hero bets $0.81, UTG raises to $1.62, Hero raises to $5.64 (AI), UTG calls $3.80 (AI)

-----

Na de limp en de deadblind poster die checkt, lijkt mijn isoraise goed lijkt me. Alleen UTG callt.

Als ik de hand terugkijk, denk ik dat mijn cbet eigenlijk al niet goed is, omdat het board zo ontzettend wet is. Mijn gedachtegang op dat moment was denk ik, dat ik wilde protecten tegen een draw en hem door zijn limp-call niet op een overpair zette.

- Is de betsizing okay? Ik denk zelf dat ik gewoon pot had moeten uitbetten.
      - Na zijn minraise: folden? Of is dat te weak? Callen leek me sowieso de slechtste optie, omdat bijna iedere turnkaart er een is die ik niet wil zien (iedere , 5, 7, T, Q, K, A, noem maar op) en ik dan sowieso moet gaan hopen dat ik nog goedkoop naar showdown kom. Om die reden (en om hem gewoon niet goedkoop te laten drawen) push ik, maar door dat te doen laat ik eigenlijk alleen betere handen callen. Voor mijn gevoel is dus geen enkele optie echt goed, dus hellep! :)

Ik denk dat de clue hem hier zit in het feit dat ik geen flauw idee had van zijn range. Villain is een 25/1 speler over ongeveer 140 handen, met een postflop AF van 5,8.
  • 2 antwoorden
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Als ik goed heb is 25/1 VPIP/PFR?

Indien ja, lijkt het me een vrij passieve kerel, die niet met niets called.

De manier van zijn play doet mij sterk denken aan een paartje (Pre-Flop), hij callt 2x en 2x is het net profitabel om te callen, aangezien hij 0.30EUR moet neerleggen en bijna 6EUR kan winnen.

Post-Flop, check-raised hij en vooral bij zo'n passieve speler vind ik dat enorm sterk. Ik zet hem hier vrij snel op een set.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      De isoraise preflop is prima!

Je c-bet op de flop is ook wel goed hoor. Als hij heel weinig foldt tegen c-bets kan je daar natuurlijk ook potbetten, maar deze bijna-potbet is ook goed.
      Als je hier een hand zoals AK hebt (zonder FD) dan is dit board natuurlijk helemaal niet geschikt om te c-betten.

Uit zijn stats blijkt dat hij eigenlijk passief is preflop, maar agressief postflop. Natuurlijk zijn 140 handen erg weinig.

Ik heb het even op een rijtje gezet (en ik hoor graag of je het met me eens bent):

Als UTG hier pusht (hij zal volgens mij niet meer folden na die minraise, dus ik maak het even gelijk aan een push), dan moet je 5.64 callen in een pot van 7.1. Daarvoor heb je 44.27% nodig.

Als ik nu de range invoer waarmee villain dit kan doen, dan kom je uit op:
      Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 35,559 % 33,526 % 4,066 % 62,408 % JdJc
      Player 2: 64,441 % 62,408 % 4,066 % 33,526 % QQ-88, 66, AhKh, AhQh, AhJh, AhTh, KhQh, KhJh, KhTh, QhJh, QhTh, JhTh

Je kan hier dus eigenlijk niet broke gaan tegen deze range :) .