NL20 AA set op monotone board

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, $0.20 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (SB) ($25.45)
      BB ($48.12)
      UTG ($19.53)
      MP ($18.35)
      Button ($12.98)

Preflop: Hero is SB with A, A
      2 folds, Button calls $0.20, Hero bets $1, BB calls $0.90, Button calls $0.90

Flop: ($3.30) A, Q, 10 (3 players)
      Hero bets $2.25, BB calls $2.25, 1 fold

Turn: ($7.80) 9 (2 players)
      Hero bets $4, BB raises $10.80, Hero shoves?

River: ($22.60) K (2 players)

Total pot: $22.60 | Rake: $2.55

Hey,

villain is standard tag 25/22.

Op de turn dacht ik er serieus over na om te folden. Ik denk dat ie dit nooit doet met minder dan een flush, TT had ie wel op de flop geraised en QQ had ie wss ge3bet. Ik heb echter nog steeds outs voor een boat (als ie al geen ROyal heeft :P ) Maar is folden op turn na raise niet correcte play? Thanx.
  • 6 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Speler is een regular waar je tegen speelt dus zijn range op de Turn is polarized waarin ik zeker ervan ben dat dit nauwelijks een bluff is.

Sinds we Topset hebben kunnen nog drawen naar een boat. hierin hebben we ongeveer 25% equity en dus 3:1 nodig om te callen.

We krijg nu 23:7 wat het mogelijk maakt om hier te callen voor een full house, we moeten de river dan wel donkshoven :)

Bet/shove of bet/fold zijn daarom marginale beslissingen. Bet/f omdat we profitabel de Turnraise kunnen callen & bet/shove is slecht omdat we alleen gecalled worden door beter

Mvg,
      Gerv
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Hey,

Speler is een regular waar je tegen speelt dus zijn range op de Turn is polarized waarin ik zeker ervan ben dat dit nauwelijks een bluff is.

Sinds we Topset hebben kunnen nog drawen naar een boat. hierin hebben we ongeveer 25% equity en dus 3:1 nodig om te callen.

We krijg nu 23:7 wat het mogelijk maakt om hier te callen voor een full house, we moeten de river dan wel donkshoven :)

Bet/shove of bet/fold zijn daarom marginale beslissingen. Bet/f omdat we profitabel de Turnraise kunnen callen & bet/shove is slecht omdat we alleen gecalled worden door beter

Mvg,
      Gerv
      Op wat voor range zet je de TAG speler dan in deze situatie?

Aangezien hij AA (unlikely) QQ 1010 wel preflop zal raisen heb ik niet echt een idee, lijkt mij hier echt een soort van K :heart: Q, K :heart: 10 hand te zijn.
      Ook AK :heart: , AQ, en mss A10 aangezien je blocked is unlikely door preflop action. Hier is A10 wel nog meest likely, maar zo'n handen zou een standard TAG raisen op de flop, eveneens Q10 ofc.

Zelfs KJ raised zo'n speler daar op de flop, behalve met mss een K :heart: .
      Ik bet daar overigens 3$ op de flop en bet/shove de turn.

Enige gedachten over deze redenering?

Mss is mijn range hier completely off, maar zie echt geen andere handen wat hij preflop, flop en turn hier zo speelt...
      Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 60,455% 60,455% 0,000% 39,545% AsAd
      Player 2: 39,545% 39,545% 0,000% 60,455% KTo+
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Villain is a reg. Are you ever going to bluff the Turn against another reg who fires 2 barrels if you were bb?

It's about perceiving ranges
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      Villain is a reg. Are you ever going to bluff the Turn against another reg who fires 2 barrels if you were bb?

It's about perceiving ranges
      True, dus in jouw ogen heeft hij hier ALTIJD de flopped flush? Ik heb mij in deze situaties laten vertellen dat je moet spelen alsof je hand de nuts is en als hij zijn flush flopped, is dat unlucky en kan je een note gaan maken over hoe hij zijn made hands speelt (slow op een megadrawy flop en agressief op een ietwat blanke turn). Want je hebt nog dermate wat outs om naar FH te drawen.

Trouwens hebben we in het geval van drawen naar boat en quads niet 10 outs dus 10/46= 21.7%
      En pot odds zijn 7/23= 30.4%, of reken je hier nog op implied pot odds? Want gaat zo'n reg daar zijn flush op een paired river, met jouw line die schreeuwt dat je een set hebt, callen?

Xeno
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      3.2:1 krijgen is toch echt wel richting de lowerend of 20% als 3:1=25% , 4:1 = 20%

Dan is het verschil 4% en denk niet dat men nutflush gaat folden noch 2nd nutflush :P
    • Xenophon
      Xenophon
      Bronze
      3.2:1 krijgen is toch echt wel richting de lowerend of 20% als 3:1=25% , 4:1 = 20%

Dan is het verschil 4% en denk niet dat men nutflush gaat folden noch 2nd nutflush :P
      Oké, excuseer voor mijn doordrammen ;)
      Bedankt

Xeno