[45man SnG $0.50] AQs, call of overshove?

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      PokerStars - $0.45+$0.05|150/300 NL (9 max) - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (BTN): 4,830.00
      SB: 2,117.00
      BB: 1,595.00
      UTG: 1,736.00
      UTG+1: 1,811.00
      MP: 3,233.00
      MP+1: 770.00
      CO: 2,882.00

Hero posts ante 25.00, SB posts ante 25.00, BB posts ante 25.00, UTG posts ante 25.00, UTG+1 posts ante 25.00, MP posts ante 25.00, MP+1 posts ante 25.00, CO posts ante 25.00, SB posts SB 150.00, BB posts BB 300.00

Pre Flop: (650.00) Hero has Q:club: A:club:

fold, fold, fold, MP+1 raises to 745.00 and is all-in, CO calls 745.00, Hero calls 745.00, fold, fold

Flop: (2885.00, 3 players) A:heart: 3:spade: T:club:
      CO bets 1,350.00, Hero raises to 4,060.00 and is all-in, CO calls 762.00 and is all-in

Tijdens het spelen twijfelde ik nogal over deze hand. Zal straks nog even toelichting geven over wat ik dacht :)
  • 4 antwoorden
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      edit:

Ik zou overshoven, de CO callt slechts, dit wil vaak zeggen dat hij ofwel een monster heeft, ofwel een redelijk onzekere hand waartegen jij als big stack nog fold equity hebt. Je wilt hem laten folden zodat jij je isoleert tegen de eerste pusher met een hele hoop dood geld, ik vind AQs voor 9.5bb effectief te goed om bang te zijn voor een monster, ik zou hem preflop dus niet wegleggen. Verder geef je met een call ook goede odds aan de big blind en loop je dus zelfs kans 4way in een pot te komen, dit lijkt me niet ideaal met je AQs, Je zit liever tegen 1 of 2 spelers met meer equity en meer dood geld. Dus zou ik overshoven voor maximale fold equity voor zowel de CO als de blinds
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi theErwin,

Ik zou hier eerlijk gezegd sowieso niet preflop callen. Je hebt effectief 'maar' 9.5bb's, en dat is nooit genoeg om een raise mee te callen of een raise (kleiner dan all in) mee te maken.

De vraag is dus of je hier preflop moet overshoven of niet. Die vraag is op zich niet gemakkelijk te beantwoorden. Ten eerste kunnen we wel aannemen dat we voorliggen tegen de openraiser. Hij heeft maar 2.5bb's, dus kan makkelijk elke A, elke pocket, veel Kx en zelfs Qx handen shoven, dus daar zullen we sowieso wel dik op voor liggen.

Vervolgens is het lastige van deze hand de call van CO, moeten we daar overheen pushen of niet? We moeten ook tegen zijn range voor liggen, willen we hier een goede call maken.

Als ik met equilab ga spelen, merk ik dat de verhouding al 25.5% / 37% / 37% tussen respectievelijk MP1 / CO / HERO, als MP3 77+, ATs+, KJs+, AJo+, KQo speelt. Gezien de calls die ik pokerstrategyleden in dit forum heb zien posten vind ik dit eerlijk gezegd nog een redelijk tighte inschatting. Verder vind ik de assumptie die ik maakte dat we al geen fe meer hadden tegen CO niet erg realistisch.

In dat licht vind ik een overshove dus beter dan een shove. Je hebt vrij snel de juiste equity om hier all in te kunnen gaan, en ICM speelt geen grote rol nog, dus kun je hier mijns inziens wel veilig all in preflop.

As played is de flop natuurlijk een easy shove. TPsecondK is zeker wel goed, ik zou absoluut niet overtuigd zijn dat CO bijvoorbeeld alleen maar AA of AK kan hebben, eerder zal hij een veel wijdere range van Ax handen hebben.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Het is alweer een paar dagen terug dat ik deze hand had gepost, dus ging ik eerst zelf ook nog even de hand bekijken. Daarbij vroeg ik me zelf ook al af waarom ik hier geen overshove had gedaan.

Toch nog even een vraagje over Equilab. Wat heb je voor deze berekening MP1 precies als range gegeven?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Toch nog even een vraagje over Equilab. Wat heb je voor deze berekening MP1 precies als range gegeven?
      Mmh, gek dat ik dat niet vermeld heb. Ik weet het niet zeker, en vergeef me als ik er iets naast zit, maar het is een range die ik verwacht van 2.5bb's, en is dus A2+, 22+, K4s, K7o, QTo, Q9s, J9o, 10 9o, etcetera. Op zich maakt het weinig uit, als villains range maar rond de 30-40% ligt komt hij tegen jullie 2 ranges/hand op 25 uit.