heb ik hier juist gespeeld?

• Rafke01
      Rafke01
      Bronze
      PokerStars - $0.50+$0.05|50/100 NL (9 max) - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3: http://www.pokertracker.com

UTG: 883.00
      UTG+1: 9,784.00
      MP: 11,268.00
      MP+1: 5,550.00
      LP: 1,646.00
      CO: 1,780.00
      Hero (BTN): 3,300.00
      SB: 2,850.00
      BB: 2,685.00

SB posts SB 50.00, BB posts BB 100.00

Pre Flop: (150.00) Hero has Ts Tc

fold, fold, MP raises to 300.00, fold, fold, fold, Hero calls 300.00, SB calls 250.00, fold

Flop: (1000.00, 3 players) 4s 5s 7s
      SB checks, MP bets 800.00, fold, SB calls 800.00

Turn: (2600.00, 2 players) Ks
      SB checks, MP checks

River: (2600.00, 2 players) 8s
      SB checks, MP checks

SB shows 5h 7h (Flush, King High) (PreFlop 51%, Flop 50%, Turn 50%)
      MP shows 7c 5c (Flush, King High) (PreFlop 49%, Flop 50%, Turn 50%)
      MP wins 1,300.00
      SB wins 1,300.00

MP is ene heel loose speler, die bijna elke hand speelt die hij krijgt
      Vp:77, PR: 36(rasied elke A, conected, suited kaarten)
  • 11 antwoorden
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Zoals je zelf opmerkt opent villain veel, je zou dus een 3-bet kunnen overwegen, alhoewel ik callen hier ook niet slecht vind.
    • Rafke01
      Rafke01
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TurboHenk
      Zoals je zelf opmerkt opent villain veel, je zou dus een 3-bet kunnen overwegen, alhoewel ik callen hier ook niet slecht vind.
      MP calde ook heel veel 3-bets, dus dacht ik als ik raise gaat ie veel kans toch callen
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      3bet-call pre, en as played push ik de flop
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rafke01
      Oorspronkelijk gepost door TurboHenk
      MP calde ook heel veel 3-bets, dus dacht ik als ik raise gaat ie veel kans toch callen
      is dat erg met 1010 en positie? Zou het wel vrij groot sizen in dat geval
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ik vind dat je een vervelende stacksize hebt, zowel voor een call als voor een 3bet.

Als je callt weet je weinig over de hand van villain. Je hebt niet de effectieve stacksizes om te setminen (alhoewel dat discutabel is omdat er kans is dat er nog iemand achter je callt). Als je 3bet naar 800 en villain callt, heb je nog ongeveer een pot sized bet over op flop. Als je 3bet en villain 4bet pusht, lijkt me dat je nog kan folden.

Er is een kans van 44% op precies één overcard en een kans van 15% op twee of drie overcards op de flop.

Even denken... Ik zou deze hand hebben ge3bet en daarna op elke flop met 0 of 1 overcards pushen en op een flop met 2 overcards opgeven.

As played met deze flop lijkt het me dat je all in kan gaan. Je ligt voor op de range van MP en de SB en je hebt nog een backdoor flushdraw voor het geval je toch achter ligt.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillGatesIII
      Ik vind dat je een vervelende stacksize hebt, zowel voor een call als voor een 3bet.

Als je callt weet je weinig over de hand van villain. Je hebt niet de effectieve stacksizes om te setminen (alhoewel dat ook discutabel is omdat er kans is dat er nog iemand achter je callt). Als je 3bet naar 8.000 en villain callt, heb je nog ongeveer een pot sized bet over op flop. Als je 3bet en villain 4bet pusht, lijkt me dat je nog kan folden.

Er is een kans van 44% op precies één overcard en een kans van 15% op twee of drie overcards op de flop.

Even denken... Ik zou deze hand hebben ge3bet en daarna op elke flop met 0 of 1 overcards pushen en op een flop met 2 overcards opgeven.

As played met deze flop lijkt het me dat je all in kan gaan. Je ligt voor op de range van MP en de SB en je hebt nog een backdoor flushdraw voor het geval je toch achter ligt.
      3bet fold is obv een onmogelijke lijn
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      Tsja... daar heb ik vaker onenigheid over met mensen in dit forum. En ik ben nog niet overtuigd dat je met TT een 4bet all in kan callen voor 30bb. Tegen een 4bet range van JJ+, AQs, AK heb je 35% met TT. Ik vind dat niet genoeg om m'n toernooileven op het spel te zetten. Je houdt 22bb over, genoeg om een betere spot te kiezen.

Maar ik laat me graag overtuigen dat 3bet-fold incorrect is in deze hand :)
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillGatesIII
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      Tsja... daar heb ik vaker onenigheid over met mensen in dit forum. En ik ben nog niet overtuigd dat je met TT een 4bet all in kan callen voor 30bb. Tegen een 4bet range van JJ+, AQs, AK heb je 35% met TT. Ik vind dat niet genoeg om m'n toernooileven op het spel te zetten. Je houdt 22bb over, genoeg om een betere spot te kiezen.

Maar ik laat me graag overtuigen dat 3bet-fold incorrect is in deze hand :)
      basically zie ik 1010 in deze spot preflop als de nuts. Al is het wel zo dat als hij daadwerkelijk 4bet het een crying call wordt. Punt hier is is dat ik hier 3bet om weaker te inducen, of het hier echt zovaak weaker erin gaatin deze stage weet ik niet maar zeker in een 50 cent toernooitje lijkt 1010 hier mij de nuts.

Als jij hier gaat 3bet folden kun je dat net zo goed met 62 offsuit doen en verander je je hand hier in een bluf
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      33bb is inderdaad vrij vervelend te spelen met TT in een called pot, zeker tegen een maniac.

Tegen zon speler kan je het beste 3betten preflop. Zeker als hij vaak callt zul je daar veel value uit halen. Is inderdaad nog steeds niet makkelijk te spelen post flop maar je hebt wel positie.

Hier 3bet/folden kan gewoon echt niet.
      Stel dat je 700 3bet en hij shoved moet je nog 2,600 callen om een pot van 6,750 te winnen waar je 38.5% equity voor nodig hebt wat echt genoeg is tegen een realistische range.

As played kan je gewoon de flop shoven.
      Je hebt een maniac die elke hand speelt en maar chips in de pot gooit.
      Je hebt een overpair en een flushdraw.
      Mooie situatie!
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok. Helder.

3Bet-folden zal ik niet meer doen in deze situatie (hoop ik :) )
    • Rafke01
      Rafke01
      Bronze
      Bedankt voor de heldere uitleg van iedereen :)