NL2 Set te agressief?

• kefkef
      kefkef
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      MP1:
      $2.00
      MP2:
      $2.07
      MP3:
      $0.57
      CO:
      $0.57
      BU:
      $3.44
      SB (Hero):
      $2.96
      BB:
      $1.92

Preflop: Hero is SB with 8, 8.
      MP1 folds, MP2 calls $0.02, MP3 calls $0.02, CO folds, BU raises to $0.08, Hero calls $0.07, BB calls $0.06, MP2 calls $0.06, MP3 folds.

Flop: ($0.34) 3, 6, 8 (4 players)
      Hero checks, BB checks, MP2 checks, BU checks.

Turn: ($0.34) 5 (4 players)
      Hero bets $0.30, BB folds, MP2 folds, BU calls $0.30.

River: ($0.94) 4 (2 players)
      Hero bets $0.80, BU raises to $1.60, Hero raises to $2.58, BU calls $0.98.

Final Pot: $6.1.

Results follow:

Hero shows three of a kind, eights(8h 8d).
      BU shows a straight flush, eight high(7c 6c).

BU wins with a straight flush, eight high(7c 6c).

Denkwijze
      Pre-Flop: Ik call dmv de call-20 regel en ik zie dat het speler is met 10/7 over 173 handen. Als er een 8 op de flop komt en een A, K, Q,... wil ik gaan voor de AI.

Flop: Ik hit de 8, maar zit OOP en er valt geen goede kaart voor de tegenstander, ik check dus in de hoop dat hij c-bet, AG-factor = 2.3 Spijtig want hij checkt.

Turn: Er valt een blanco-kaart, tenzij misschien een flush- en straight-kans, maar die kans acht ik achter weinig dus ik bet bijna pot-size.

River: Ik bet nog eens bijna pot-size en dan raised hij mij. Aangezien het om een goede speler ging achtte hem niet te gaan voor de flush of straat, aangezien hij ook pre-flop raised. Ik besluit AI, aangezien ik dat al van int begin wou.

Nu, dat ik mijn hand-history aant doorgaan ben denk ik dat het beter was om gewoon de river te callen, aangezien ik met een raise mij enkel isoleer tegen beter. Klopt dit? Bovendien zou ik toch tegen zo'n speler rekening moeten hebben gehouden met een flush en/of straight kans? Maw, nog groter betten op de turn?

Nog opmerkingen?

En my god, poker ging voordat ik een break nam van 4-5 maand, zoveel beter. Mijn poker-grafiek via Holdem Manager toont mij aan dat ik enorm veel variantie heb. Ik ga eens de tijd nemen om de bronze artikelen en bronze filmpjens eens grondig door te nemen en zaken te noteren, want het is nodig.

Een klein vraagje: Hoe "studeren", jullie de artikelen en filmjes?
      Noteren jullie alles in een mapje met de hand, of gewoon bij de notities vh artikel?

grtz
  • 4 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      tegen 3 spelers gewoon op de flop al donken. board is niet drawheavy, maar tegen zoveel spelers donk ik hier gewoon uit, omdat fish hier met Ax ook nog regelmatig called, en mensen met (suited) connectors ook. met je made hands wil je juist om grote potten spelen, en door op de flop niet te betten, blijft de pot klein. als je op de flop al bet, is de pot op de turn een stuk groter, en kan je op de turn dus gewoon weer potsize betten.

river is hier imo gewoon check / call. as played kan je hier enkel callen (je krijgt redelijke odds, maar bent 9/10x beat), sowieso niet raisen. wat beat je nog? je wordt verslagen door zowel de flush, als door de straat, dus je isoleert jezelf enkel tegen beter.
    • kefkef
      kefkef
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      tegen 3 spelers gewoon op de flop al donken. board is niet drawheavy, maar tegen zoveel spelers donk ik hier gewoon uit, omdat fish hier met Ax ook nog regelmatig called, en mensen met (suited) connectors ook. met je made hands wil je juist om grote potten spelen, en door op de flop niet te betten, blijft de pot klein. als je op de flop al bet, is de pot op de turn een stuk groter, en kan je op de turn dus gewoon weer potsize betten.

river is hier imo gewoon check / call. as played kan je hier enkel callen (je krijgt redelijke odds, maar bent 9/10x beat), sowieso niet raisen. wat beat je nog? je wordt verslagen door zowel de flush, als door de straat, dus je isoleert jezelf enkel tegen beter.
      Ik had ergens in een artikel gelezen (bronze) dat je best de pre-flop agressor laat doen als je een set hit, omdat het onder opvalt dat je een set hebt.
      Al kan dit net een voorbeeld zijn waarin je juist wel mag donken, aangezien er op het NL2-niveau genoeg mensen met een Ax nog wel durven callen.

Dit is dan ook genoteerd!

En over die river-re-raise achteraf gezien ging ik mezelf inderdaad enkel isoleren tegen beter. Spijtig dat ik nog niet zo "snel" kan nadenken tijdens het spelen, want ik ken het begrip wel.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kefkef

En over die river-re-raise achteraf gezien ging ik mezelf inderdaad enkel isoleren tegen beter. Spijtig dat ik nog niet zo "snel" kan nadenken tijdens het spelen, want ik ken het begrip wel.
      Ik vind het uitstekend voor 'het leerproces' dat je dit zegt. Vele mensen, waaronder ik, maken de fout om op de river te raisen ookal weet je dat je beat ben. In mijn plaats is dat altijd een 'tilty' fout omdat ik denk, yes ik heb eindelijk een hand maar door die klote turn en river is mijn hand opeens bijzonder zwak. Maar ach laat ik het geld er maar insmijten. Ga zo door!
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Eerst en vooral ben ik het sowieso eens met Olram. Het is inderdaad heel goed dat je zelf inziet dat je je isoleert tegen betere handen! Als je zelf je fouten inziet, kan je ze ook aanpakken.

Wat betreft de hand is er al heel wat gezegd.

Preflop: prima, je komt in een multiway pot terecht

Flop:
      hier komt het er eigenlijk op neer dat er heel vaak niet wordt gec-bet multiway op zo'n board. Handen die hier zullen c-betten zijn ook handen die jouw c-bet zullen callen/ raisen. Door zelf uit te betten voorkom je dat er 4-way een gratis kaart valt en je wordt nog vaak een keer gecalled door overpairs/overcards of een draw.

Turn:
      Waarom denk je dat de kans op een flush/straight klein is? MP2 kan bv. makkelijk gelimpt hebben met suited connectors. Daarnaast kan er ook bv. een hand zoals K :club: Q :club: in hun range zitten. (en dat is nog maar 1 voorbeeld).
      Dus je (bijna) potsize bet is hier zeker goed!

River:
      as played vind ik de river een c/f. Overpairs hadden wel op de flop gebet.
      Ik zie nog heel weinig two-pair handen in de range van de button en lagere sets zijn eigenlijk ook niet meer logisch. Hoewel je hier dus een set heb, zie ik eigenlijk bijna geen (of geen) handen die je callen en die je beat hebt.