HU in MTT

• RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Hoi strategen,

Enig advies om mijn heads-up spel te verbeteren voor aan finale tafels van mtt's. Ik heb gisteren terwijl ik ruim voor stond in chips verloren en dat komt er toch op neer dat ik $180 misloop omdat de gap zo groot is tussen 1e en 2e. Is er een verschil in speelstijl als je ruim voorligt in chips of niet?

HU oefen in sng's? Of op de cash tafels? Enige goede video's aan te raden? Nog adviezen? Een deal kon ik niet maken, dat kan sowieso niet bij Everest...

Alvast bedankt voor de raad.

Grtz. RocknRollAd :f_love:
  • 13 antwoorden
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
      Hoi strategen,

Enig advies om mijn heads-up spel te verbeteren voor aan finale tafels van mtt's. Ik heb gisteren terwijl ik ruim voor stond in chips verloren en dat komt er toch op neer dat ik $180 misloop omdat de gap zo groot is tussen 1e en 2e. Is er een verschil in speelstijl als je ruim voorligt in chips of niet?

HU oefen in sng's? Of op de cash tafels? Enige goede video's aan te raden? Nog adviezen? Een deal kon ik niet maken, dat kan sowieso niet bij Everest...

Alvast bedankt voor de raad.

wss ben je te tight, prob een coaching van donbartos haal je je cash wel uit wbt hu play imo.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Hi,

Je kunt in ieder geval wat video's kijken. Faarcyde, Collin Moshman en EnvyJosh maken allemaal HU video's:

Faarcyde

EnvyJosh

Collin Moshman

Verder kun je idd besluiten coaching te nemen bij Joshua, Chaser of mijzelf.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      En NASH? :(
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Uhu verder kun je werken met Nash en SNG Wiz voor het push-folden.
      Wel is dat eerste vaak niet optimaal tegen slechte spelers.
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Het was zeker een vis. Dat heb ik toch effe gesharkscoped ter indicatie.
      Eerst een tijdje status quo met min betjes. Had ik nooit mogen doen, maar kom, het leverde lang een status quo en uiteindelijk een kleine - op. Niets erstigs, maar toch, van 280k was hij -de vis, zou steambull zeggen- naar 400k gegaan.
      Soit, ik dacht stoppen met dit spelletje en push all in op zijn button raisje. Ik had A5o en hij callt meteen met AA. Dus heb ik nu half zijn stack.
      Volgende hand K2 push ik, callt met A3 en het is al afgelopen. Hij hit zelfs nog zijn 3 den dief.
      Die K2 was geen goede push, die A5o reraise all in wellicht ook niet... Al min raisede hij ongeveer 80% van de keren.
      Heel jammer vond ik het wel. Want ik had die gast aan de tafel echt nog gedomineerd. En die vis wint wel ineens $180 meer. Vanaf nu ben ik dus ook een HU vis eigenlijk.. :f_cool:

Mja. Alvast bedankt voor de tips.

• karatsj
      karatsj
      Bronze
      die A5o reraise all in wellicht ook niet... Al min raisede hij ongeveer 80% van de keren.

Hoe deep zat je hier? Als je hier tussen de 10-15 bb zit en villain opent 80% op bu zoals je zegt dan is dit een goede push en mag je je niet laten afleiden door het korte termijn resultaat.
      Zelfde vraag bij K-2, hoe deep enzo zit je?
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Niet diep genoeg. Beide hand totaal overspeeld eigenlijk. die A5o is 40bb diep. En die K2o is 12bb diep.
      Mijn strategie was minbetten en hem proberen in de val te lokken, en eigenlijk was ik goed bezig, want na 27 handen HU had ik net pakweg 2 bb van hem gewonnen. En had ik 3,8 keer zijn stack. Toen ging het bij mij iets minder, en geraak ik precies wat in de stress dat ik het niet kan afmaken en doe een move... (Die ik niet had moeten doen) Had nog geen enkele hand geshoved en ik dacht dat dit wel een erg sterke move zou zijn, maar ja AA fold hij natuurlijk nooit :)
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      die A5o is 40bb diep
      dit is IMO idd niet zon verstandige shove als je nog zo diep zit tenzij je denkt dat hij nog zal callen met lagere a-x of kq en kj type hands. Als hij toch een vis is zoals je zegt dan is het beter om geduld uit te oefenen en hem postflop te outplayen.
    • rrrood
      rrrood
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door karatsj
      die A5o is 40bb diep
      dit is IMO idd niet zon verstandige shove als je nog zo diep zit tenzij je denkt dat hij nog zal callen met lagere a-x of kq en kj type hands. Als hij toch een vis is zoals je zegt dan is het beter om geduld uit te oefenen en hem postflop te outplayen.
      Dit idd. A5o is wel erg licht 40bb. Vanaf 20bb HU is er wel online een nash-tabel, ter indicatie. Tevens is er ook nog het SAGE systeem. Ik zou zeggen, check het even :)
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      gaat om effectieve stack, oftwel: a5 is de nuts
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      gaat om effectieve stack, oftwel: a5 is de nuts
      Geen idee wat hier bedoeld wordt. Die gast had ongeveer 23 bb over.
      Soit, hij callt de volgende all in met A3, dus denk ik wel dat hij met KJ etc. ook all in gecallt zou hebben.

Had andere handen gekregen die ik wél had kunnen shoven en daar doe ik het dan niet mee... maar probeer ik hem in de val te lokken.
      Dus toch proberen post-flop de vis naar huis te spelen lijkt me de conclusie.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Soit, hij callt de volgende all in met A3, dus denk ik wel dat hij met KJ etc. ook all in gecallt zou hebben.

Maar hier heb je nog maar 12 BB waardoor heel de situatie anders wordt. Omdat villain 12 BB callt met a-3 kan je er niet van uitgaan dat hij dit doet met kj en kq type handen wnr je 20-40 bb deep zit.
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door karatsj

Maar hier heb je nog maar 12 BB waardoor heel de situatie anders wordt. Omdat villain 12 BB callt met a-3 kan je er niet van uitgaan dat hij dit doet met kj en kq type handen wnr je 20-40 bb deep zit.
      klopt.