$1.50 turbo 18

• PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $100(BB) Poker Stars
      SB ($1,550)
      BB ($2,170)
      UTG ($1,520)
      UTG+1 ($1,365)
      UTG+2 ($2,260)
      CO ($3,320)
      Hero ($1,315)

Dealt to Hero J:diamond: T:spade:

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $250, fold, BB calls $150

FLOP ($550) 9:diamond: 8:club: 4:heart:

BB checks, Hero bets $300, BB calls $300

TURN ($1,150) 9:diamond: 8:club: 4:heart: 5:heart:

BB checks, Hero checks

RIVER ($1,150) 9:diamond: 8:club: 4:heart: 5:heart: 3:spade:

BB bets $1,620 (AI), Hero folds

BB wins $1,150

Cbet niet moeten doen? buttonraise lijkt me correct...
  • 9 antwoorden
    • HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Ik zou hier op de BTN wel gewoon minraisen. Cbet lijkt me ook wel fine. Er zitten redelijk wat broadwaycard in zijn callrange die je wel wilt laten folden + dat je outs hebt naar de straat dus je ook evt. nog value kan krijgen.
    • Willem103
      Willem103
      Bronze
      Minraise en c-bet kleiner like 200 ofzo.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi PhantomR32,

Om met de deur in huis te vallen, hier wil je zeker wel cbetten, dit is in mijn ogen het mooiste type board waarom je kunt cbetten.

Je hebt immers een openended straight draw, wat natuurlijk geen showdownvalue geeft, maar het is wel een goede ontsnappingsmogelijkheid voor als je gecalled wordt (met 8 outs en 2 overcards heb je nog goede odds de hand te winnen immers).

Preflop is inderdaad je raise wel kleiner dan 3bb's, maar 2.5 is eigenlijk ook al niet echt nodig, omdat 2 al genoeg is. Je zit altijd in positie na de flop, en je hebt 1 van de kleinste stacks waarmee een raise (die kleiner is dan all in) nog mogelijk is. Op zich vind ik je cbet op de flop wel gewoon goed, je maakt de pot zo 1150, en je stack is nog 765 over, dat lijkt me een goede verhouding voor het geval je een straat hit en all in wilt gaan, zonder dat je je fe pijn doet door te laag te betten, waardoor je wellicht van A high of kleine pockets nog calls zou kunnen krijgen.
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Als ik deze hand nou eens zou pushen (13BB) ipv minbetten, zou dat dan op lange termijn profitabel zijn? Of is dat ongunstig aangezien de blinds nog laag zijn en ik te weinig voor mijn stack zou oppakken in verhouding met wat ik hier push.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Bollebeertje
      Als ik deze hand nou eens zou pushen (13BB) ipv minbetten, zou dat dan op lange termijn profitabel zijn? Of is dat ongunstig aangezien de blinds nog laag zijn en ik te weinig voor mijn stack zou oppakken in verhouding met wat ik hier push.
      Lijkt me nooit een profitabele push. Moet ik het nog laten zien mbv sng wizard?
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Haha, ik moet binnenkort ook maar eens SnG Wizard halen. In elk geval. Ik denk dat ik de reden wel snap waarom het niet profitable is. Maar zou je hier sws al moeten pushe als je bij AK vindt? Of kan je dan net zo goed als bij QJ beter 2x BB zetten?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Haha, ik moet binnenkort ook maar eens SnG Wizard halen. In elk geval. Ik denk dat ik de reden wel snap waarom het niet profitable is. Maar zou je hier sws al moeten pushe als je bij AK vindt? Of kan je dan net zo goed als bij QJ beter 2x BB zetten?
      Ik zou hier profitabele pushes wel maken ja, met AK bijvoorbeeld, is ook uit positie niet de handigste hand om postflop te spelen natuurlijk. De SNGwiz vraag was serieus bedoeld, toen ik die postte had ik stars open, dus ik kon op dat moment gewoon niet de sngwiz instellen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver

Heb de ranges niet aangepast, op deze limiet verwacht ik eerder lossere dan tightere ranges.
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Met SnGWizard is het inderdaad wat duidelijker, en ik bedoel ook dat ik het zelf zou moeten aanschaffen zodat ik ook mijn eigen handjes erin kan plampen. Ik vind het wiskundige erachter toch ook wel fijn om een hand te onderbouwen :) . Maar in deze situatie dus gezien zou openen vanaf de BU ook geen optie zijn? Ik krijg altijd nog een beetje een naar gevoel als ik een hand push met 50/100, ik heb dan vaak het gevoel dat ik nog te vroeg in het toernooi push en dat ze mij altijd wel calle met pp's en hoge Azen.