KJs

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Cassava Poker $0.10/$0.20 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1498391
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

MP1: $10.00
      MP2: $12.81
      CO: $20.00
      BTN: $43.78
      Hero (SB): $20.00
      BB: $20.00
      UTG: $31.56
      UTG+1: $34.21

Pre Flop: ($0.30) Hero is SB with J :spade: K :spade:
      6 folds, Hero raises to $0.80, BB raises to $2.40, Hero calls $1.60

Flop: ($4.80) Q :club: J :club: 3 :club: (2 players)
      Hero checks, BB bets $2.40, Hero raises to $7, BB raises to $17.60, Hero folds

In deze kutsituaties weet ik nooit wat te doen. En ik screw het hier dus...

Ik heb een groot sample op deze regular. Hij 3bet me daar ongeveer met 16% van al zijn handen wat echt heel veel is. En toch fold hij maar 60% op 4bets, wss wel meer in die positie.

4bet bluff ik hier dan beter of call of fold?

As played zie ik een superdrawy flop die vaak slecht is voor ons beiden daarom besluit ik hem te check/raisen (hij cbet 82%)
  • 9 antwoorden
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Uhm, in mijn opinie. Zou ik nooit met zo'n hand gaan callen uit positie. Ik zou hier altijd kiezen tussen een 4-bet of een fold. En inderdaad is 16 procent veel , maar over wat voor sample speelt die dat? En als hij maar 60% fold op 4-bets. Zou ik gewoon lekker met mijn monsters hem 4-betten. Denk dat daar veel value uit te halen is.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door olram6
      Uhm, in mijn opinie. Zou ik nooit met zo'n hand gaan callen uit positie. Ik zou hier altijd kiezen tussen een 4-bet of een fold. En inderdaad is 16 procent veel , maar over wat voor sample speelt die dat? En als hij maar 60% fold op 4-bets. Zou ik gewoon lekker met mijn monsters hem 4-betten. Denk dat daar veel value uit te halen is.
      Sample: 4k hands.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      callen oop is inderdaad niet altijd even goed...maar ik vind dit soort situaties toch erg lastig. Hij 3bet 16%, dus met KJs doe je het nog aardig goed tegen zijn range. Als je gaat 4betten krijg je enkel actie van betere handen, maar, je hebt wel initiatief.

Dus mijn vraag aan de handjudge: kan je hier niet callen oop omdat je voorligt op zijn range? (wel met het idee om op bepaalde boards te bluffen ook).
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      kan je hier niet callen oop omdat je voorligt op zijn range?
      Ook even een duit in het zakje, voor de judge met zijn mening komt en ik de mijne niet meer kan bijstellen... :)

Ik denk van niet. Puur om de reden dat je postflop OOP speelt en je met een hand als KJs ontzettend goed moet floppen wil je er voldoende value uit kunnen halen. Je ligt idd op een deel van zijn range voor, maar ik denk dat de verhouding tussen dat waar je op voor staat en dat waar je tegen achter staat te onduidelijk is om dat postflop, OOP en zonder initiatief goed uit te kunnen spelen. Da's mijn idee erbij... En als ik nu onzin klets hoor ik het graag! :)
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hehe, grappig, stel ik een vraag aan de handjudge...blijkt een paar dagen later dat ik 'm eigenlijk aan mezelf stel.

Maar ik laat de thread open staan hoor.

@ Orodin: wat zit je nu toch weer voor onzin te kletsen :P ...nee hoor, just kidding.
      Ik denk dat ik hier tegen deze speler toch zou 4betten. Als hij 60% foldt dan kan je dat zeker af en toe doen (geen gewoonte van maken aub).

Wat zijn trouwens de stats van Villain?
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Sorry dat ik vervelend doe maar waarom zit je aan deze tafel met een reg die 16% 3bet links van je?

Folden preflop. Op een range van 16% 3bet lig je preflop al achter (45%) met KJs en je zit nog uit positie.
      Edit: tegen een 25% threebet range in blinds battle, heeft KJs slechts 50% equity. Ik stond er zelf versteld van hoe zwak die hand hier uit komt.

De hand zelf is echt vervelend: Als je checkraist is het echt een bluff. Check/call protect niet tegen de fd. Als je donkbet moet je folden op een raise.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      easy fold preflop of een bluff 4bet maken. Je kan hier nooit profitabel oop spelen. Een 4bet is een optie aangezien je wat blockers hebt en aangezien 4bets veel respect krijgen op deze stakes.
      Flop is fit/fold dit is geen fit dus easy check/fold.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      easy fold preflop of een bluff 4bet maken. Je kan hier nooit profitabel oop spelen. Een 4bet is een optie aangezien je wat blockers hebt en aangezien 4bets veel respect krijgen op deze stakes. Flop is fit/fold dit is geen fit dus easy check/fold.

+1

Ik fold hier meestal pf, maar 4bet om af te wisselen is ook beter dan call imo.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Vind callen echt beroerd tbh , alsook 4betbluffen.
      Reden is dat hij IP zit en superveel van zijn connected broadways enzo zal kunnen callen . Als je vermoed dat hij vaak zal folden / 5betten , en weinig callen is een 4betbluf wss alsnog een optie , maar vermoed dat dit zelden zal voorkomen.
      Tenzij je het te groot maakt , maar dan ben je weer exploitable omdat je te groot bluft.
      Zowieso denk ik dat wat ninja zegt eigl zowat de beste raad is , en dat is maken dat je van deze tafel bent.
      Deze positie is zo ongelooflijk vervelend en hoewel hij met 16% 3bet zeker exploitable moet zijn is het wss best varianceinducing.

Reden dat ik een call beroerd vind is dat je met een call denkt postflop een edge te hebben tegen deze villain met zijn range.
      Tegen zijn range kan je het nogwel ok doen , maar zoals je je post opstelt is het duidelijk dat hij je tot wanhoop drijft en dus niet echt denkt van hem postflop te kunnen outplayen.

Als je dan hit moet je gaan donken/ ch-raisen / ch-callen / ch-folden, allemaal afhankelijk van boardtexture en betsizes.
      Als je vanplan bent ervoor te gaan met je hand moet je er rekening mee houden dat hij met een zo wijde mogelijke range je afbetaalt.

Op deze flop zou ik zowieso niet ch-call spelen , om redenen die je zelf ookwel ziet.
      Ch-fold lijkt ook enorm exploitable , want waarom call je anders om dan postflop te folden als je hit , maar is al bij al niet zo enorm terrible ook wss.
      Als je ch-raised moet je overtuigd zijn dat hij anypair+fd / any overcards + fd , any gutshot + fd enz durft shippen imo.

conclusie : wss is life EV folden gewoon de beste optie omdat hier een andere move doen gewoon dik variance inducing werkt , en als je dan verliest je direct aan jezelf gaat twijfelen enzo :)