NL50, Ako vs squeeze

• darko163
      darko163
      Bronze
      Heel simpel...wat doe ik hier best?

Mijn redenering:
      Villain is een 21/15 speler met een 3bet% vanuit de BB van 17% (sample 100 handen, maar...12 situaties). Folden lijkt me hier uitgesloten. Ik kon hier wel callen maar ik zal dan zo vaak moeten opgeven op de flop dat dat me niet echt een goede oplossing leek.
      Ik overwoog klein te 4betten, maar 4bet/fold spelen is ook redelijk spewy. Daarom koos ik voor de optie shoven om zo de BB voor het blok te zetten. Als hij callde had ik waarschijnlijk nog wel genoeg equity (behalve tegen AA/KK).

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BB:
      $36.10
      UTG2:
      $50.00
      MP1:
      $61.65
      MP2 (Hero):
      $51.00
      MP3:
      $25.00
      CO:
      $47.60
      BU:
      $57.65
      SB:
      $55.75

Preflop: Hero is MP2 with A, K.
      2 folds, Hero raises to $1.50, MP3 folds, CO calls $1.50, BU folds, SB raises to $6.50, BB folds, Hero raises to $51.00, CO folds, SB calls $44.50.

Flop: ($104) 2, J, 6 (2 players)

Turn: ($104) 6 (2 players)

River: ($104) 9 (2 players)

Final Pot: $104.
      Results follow:
  • 3 antwoorden
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Callen preflop? Ak met positie speel heerlijk in een 3bet pot. Zeker als hij verder niet heel aggro is en lage cbet in 3bet pot heeft. Als dit heel hoog is wordt een call echter marginaal omdat je slechts 1 op de 3keer gaat hitten. Still is het niet fout imo.
      Vind je shove zelf wel een beetje spewy en overplayed. Die gast ziet eruit als een speler die veel 3bet, maar een shove probs wel respecteerd. Je gaat hier dus slechts flippen of je ligt achter, hij callt echt niet af met een lagere aas. Je riskeerd 51$ om een 10$ pot te winnen. Dit is natuurlijk niet nice.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Wat is zn 3bet vs MP2? Kan goed dat hij alleen vs steals zoveel 3bet waardoor je gewoon een easy fold hebt...

En de CO? Is die capable om te trappen (erg laag 3bet%)?

Shoven lijkt me sowieso niet nice, als hij echt zoveel 3bet zou je denk ik wel kunnen callen. Hij 3bet dan mogelijk een hoop hands die je dominate waar je nice value uit kan krijgen als je hit. Mocht je sowieso je A/K hitten zal hij die boards toch zogoed als altijd cbetten waardoor je iig 1 bet krijgt.

Als je callt hebt je btw odds van ~34% nodig, dat is meteen al de kans dat je hit met jouw AK en zal je nog eens een cbet vangen wat de zaak imo alweer EV+ maakt. Verder zal de CO vaak ook callen als jij callt waardoor je zelfs maar rond de 25% nodig had. Ofc dan wel erg oppassen als de CO op de F niet opgeeft als t een reg is (vaak set oid).
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Als je preflop 4bet kun je dit ook doen om te callen op een shove natuurlijk. Omdat je al zoveel geld hebt geïnvesteerd kun je met AK de call maken.

Callen is ook niet optimaal omdat de CO dan goede odds krijgt om te callen en je dan een flopje gaat zien OOP. Als er niemand meer tussen zat zou ik een call wel een optie vinden maar nu zou ik gaan voor de fold of the 4bet. Gezien zijn stats redelijk loose zijn zou ik hier dan gaan voor de 4bet met het plan een shove te callen uiteraard.