NL50, QQ, squeeze. overpair vs c/r

• darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Villain is een 18/12 speler. 4.0 AF op de flop.

Preflop lijkt me standaard.
      Wat doe ik op de flop na zijn c/r?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      BU:
      $53.55
      SB:
      $68.25
      BB (Hero):
      $50.00
      MP1:
      $52.40
      MP2:
      $64.30
      MP3:
      $26.15
      CO:
      $50.75

Preflop: Hero is BB with Q, Q.
      4 folds, BU raises to $1.50, SB calls $1.25, Hero raises to $6.00, BU folds, SB calls $4.50.

Flop: ($13.5) 4, T, 7 (2 players)
      SB checks, Hero bets $9.00, SB raises to $60.50, Hero calls $35.00.

Turn: ($118) A (2 players)

River: ($118) J (2 players)

Final Pot: $118.
      Results follow:
  • 7 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      played it like a set....
      je bet hier alleen JJ en AT en je bent beat door TT, KK, 77 alhoewel KK zelf wel zou 3-betten pre.
      Als villain dit tenminste alleen met bovenstaande handen zou doen. AK :club: kan natuurlijk ook nog maar daar heb je een flip tegen dus dat veranderd niks.

Meestal maak ik hier ook de call dus ben wel benieuwd wat anderen doen.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      must be TT. En anders flip je af en toe.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Ik denk niet dat je hier nog heel vaak goed gaat zijn, maar je bent na je cbet al redelijk commited waardoor je nog geen 30% nodig hebt. Voor deze odds kun je je overpair daarom niet meer folden.

Hij hoeft dit maar een enkele keer met een draw of JJ te doen om te kunnen callen.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door sjengfred
      Ik denk niet dat je hier nog heel vaak goed gaat zijn, maar je bent na je cbet al redelijk commited waardoor je nog geen 30% nodig hebt. Voor deze odds kun je je overpair daarom niet meer folden.

Hij hoeft dit maar een enkele keer met een draw of JJ te doen om te kunnen callen.
      Denk niet dat deze speler hier jj ooit zal afstacken. Verder heb jij de Q dus dat haalt een van de logische kaarten weg die hij nodig heeft voor zijn fd combo. Hij houd dus slechts A K over denk ik qua f'ds..

Denk niet dat je hier vaak die benodigde 30% zal hebben sjeng.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Je zou best gelijk kunnen hebben, maar fold je KK hier dan ook of denk je dat hij QQ wel zo kan spelen?

En een 18/12 speler kan best wat meer flushhanden in zijn range hebben, al weet ik niet waarmee hij doorspeelt na jouw squeeze. Maar dit is natuurlijk een line waar je heel moeilijk een range aankunt hangen, het enige wat je enigszins een idee kan geven is een fold to 3bet.
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Villain is een fish, een squeeze callen vanuit de SB :facepalm: , hij krijgt nooit de juiste odds om te callen met 44/77 en zelfs TT lijkt me redelijk marginaal, in principe krijgt hij met geen enkele hand de juiste odds dus callt hij omdat hij denkt dat jij heel vaak air in je range hebt en dus kan zijn range hier wel redelijk wijd zijn imo en dus zal de fish hier zeker ook pushen met Tx/88/99/JJ/draws op deze flop.

Als je hier QQ gaat folden dan vraag ik me af met welke handen je wel gaat callen? AA niet, KK niet, 44 niet, want als je hem enkel op een set zet kun je enkel een shove gaan callen met 77 of TT en dat zou gewoon super exploitable zijn als je zo nitty broke gaat imo
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Klopt, die redenering had ik ook. Ik zie hem geen TT callen in de SB, en een squeeze OOP callen met 44/77 is ook niet al te best.

Uiteindelijk bleek wel dat hij 44 had, dus zijn fishy play heeft hem deze keer wel wat opgeleverd.