1,5 $ 1 table sng bubble push or raise KJ offsuit ?

• bezemdriederde
      bezemdriederde
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 100/200 Blinds 25 Ante (4 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB (t5640)
      UTG (t1810)
      Hero (Button) (t3810)
      SB (t2240)

Hero's M: 9.53

Preflop: Hero is Button with J, K
      1 fold, Hero bets t3785 (All-In), 1 fold, BB calls t3585

Flop: (t7770) 3, 9, 8 (2 players, 1 all-in)

Turn: (t7770) J (2 players, 1 all-in)

River: (t7770) 7 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t7770

Had ik hier beter kunnen drie betten of miss min raise ipv shove ?
      Ik had een gezonde stack en miss was het niet zo slim achetraf gezien om te shoven tegen de bigstack.

alvast bedankt.
  • 4 antwoorden
    • broodjkaas
      broodjkaas
      Bronze
      Je hebt een stack van 19 bb's, ik zou hier uberhaupt nooit shoven. Ook zal ik op deze spot over het algemeen tight openen omdat de bb veel druk op ons kan zetten m.b.v. zijn grote stack, maar dat is ook deels read-afhankelijk, maar over het algemeen zal ik KJ hier het liefst folden.
    • PhantomR32
      PhantomR32
      Bronze
      Qua ICM is dit echt een verschrikkelijke beslissing, waarom clashen met de chipleader als er twee spelers shorter dan jij zijn. Je zet je hele stack op het spel voor 400 chippies, wat broodjekaas al min of meer zegt. Gewoon minraise hier in my opinion.
    • bezemdriederde
      bezemdriederde
      Bronze
      ja ik was achteraf ook niet al te blij met mijn keuze. Maar ik had al zoveel handen crap gehad daarvoor dat ik best tevreden was om te proberen met die hand te stealen. Maar ik dacht niet echt goed na over die push en een minraise was idd zowieso beter geweest.

Bedankt voor de reacties! die fout maak ik niet meer ;)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi bezemdriederde,

Ten eerste, excuses voor de late beoordeling.

De antwoorden die door anderen gegeven zijn kloppen hier, en vullen elkaar ook aan. Wat betreft de winstgevendheid van de push is het duidelijk dat het hier praktisch nooit winstgevend is om te pushen. Om preciezer te zijn, de push is alleen winstgevend, als de big stack zin heeft om QQ te folden tegen jouw push, dat lijkt me natuurlijk volstrekt onrealistisch.

Verder is het ook zo, dat het vrijwel nooit een goed idee is met 19bb´s direct preflop te pushen. Je hebt hier nog meer dan genoeg ruimte om te miniraisen, waardoor je wel folding equity hebt, je zit in positie met een prima hand, dus tegen calls ben je ook goed gewapend, en je geeft jezelf op die manier nog de kans te folden als de big stack direct all in 3bet.

Ik zou dan ook vrijwel altijd miniraisen hier.