Kk

• paladon
      paladon
      Bronze
      Ik kom er langzaam achter dat ik veel meer mijn handen moet gaan nalopen en kijken waar mijn fouten zitten. Graag wil ik jullie vragen hoe ik deze hand heb gespeeld. Is het verlies gewoon 'bad luck' of heb ik iets goed fout gedaan? Alvast bedankt voor de hulp!

Seat 1: Hero ( $24.37 USD ) - VPIP: 29, PFR: 18, 3B: 6, AF: 4.2, Hands: 15085
      Seat 2: Player2 ( $10.00 USD ) - VPIP: 11, PFR: 11, 3B: 4, AF: 3.0, Hands: 112
      Seat 3: Player3 ( $1.34 USD ) - VPIP: 31, PFR: 9, 3B: 0, AF: 1.6, Hands: 64
      Seat 4: Player4 ( $7.00 USD ) - VPIP: 16, PFR: 6, 3B: 1, AF: 1.8, Hands: 186
      Seat 5: Player5 ( $8.30 USD ) - VPIP: 25, PFR: 0, 3B: 0, AF: NaN, Hands: 28
      Seat 6: Player6 ( $8.41 USD ) - VPIP: 36, PFR: 16, 3B: 0, AF: 2.5, Hands: 25
      Seat 7: Player7 ( $10.13 USD ) - VPIP: 19, PFR: 13, 3B: 0, AF: 0.7, Hands: 152
      Seat 8: Player8 ( $10.44 USD ) - VPIP: 16, PFR: 12, 3B: 2, AF: 4.0, Hands: 103
      Player7 posts small blind [$0.05 USD].
      Player8 posts big blind [$0.10 USD].
      ** Dealing down cards **
      Dealt to Hero [ Kc Kh ]
      Hero raises [$0.30 USD]
      Player2 folds
      Player3 calls [$0.30 USD]
      Player4 folds
      Player5 calls [$0.30 USD]
      Player6 calls [$0.30 USD]
      Player7 folds
      Player8 folds
      ** Dealing Flop ** [ 3h, 5h, 3c ]
      Hero bets [$1.00 USD]
      Player3 folds
      Player5 folds
      Player6 calls [$1.00 USD]
      ** Dealing Turn ** [ 7d ]
      Hero bets [$1.60 USD]
      Player6 calls [$1.60 USD]
      ** Dealing River ** [ 7h ]
      Hero bets [$4.10 USD]
      Player6 raises [$5.51 USD]
      Hero calls [$1.41 USD]
      Player6 shows [Ah, Th ]
      Hero shows [Kc, Kh ]
      Player6 wins $16.71 USD from main pot

/edit excuses ik zie dat ik een handconverter moet gebruiken. Ga ik uitzoeken!
  • 4 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hey Paladon,

Welkom op het handjudging forum! Goed dat je handen wilt posten om van te leren.

Allereerst: inderdaad (je had het zelf al gezien), gebruik alsjeblieft de handconverter. Dat maakt de hand een stuk overzichtelijker en leesbaarder (en dus beter beoordeelbaar, en daar doe je het voor, toch?).

Ik speel zelf ook microstakes en ben dus geen judge, maar doe op dit judgingforum wel actief mee, dus ik zal een poging doen:

1. Aan jouw stats te zien speel je behoorlijk loose-agressief. Ik denk dat je er baat bij kunt hebben een wat tightere handselectie aan te houden. Ook is de gap tussen je VPIP en je PFR vrij groot, vind ik (wat een indicatie kan zijn dat je wat te veel callt preflop).

2. De hand zelf:
      - Preflop: Raise gewoon lekker naar 4bb in plaats van 3bb, dus naar $0,40. Dan is de pot op de flop al groter en met KK wil je je geld er (zeker preflop) zo veel mogelijk in krijgen.
      - Flop: alle spelers die jouw raise callen lijken aan hun stats te zien erg fishy. Een van hen kán een 3 of een full house met 55 hebben gehit. Meestal zul je echter voor staan, omdat je vaak met suited connectors, any (suited) ace en broadways zullen callen. De pot is op de flop $1,35 en omdat er redelijk wat draw-mogelijkheden liggen, zou ik zeker (en helemaal tegen 3 anderen!) minstens potsized betten. (Persoonlijk vind ik er ook wel wat voor te zeggen om hier een overbet te plaatsen, maar hier ben ik niet zeker van...) Je wilt een van de andere spelers namelijk niet goedkoop hun flush- of straightdraw laten chasen!
      - Turn: as played is de pot nu $3,35. De 7 is voor jou niet erg eng (er komen nauwelijks draws aan door deze kaart). Ook hier zou ik stevig doorbetten en het minstens $2,80 maken ongeveer.
      - River: je tegenstander kan prima een draw aan het chasen zijn geweest en dan is zo'n derde flushkaart nooit leuk om te zien. Rottige is hier dat je uit positie speelt en dus afhankelijk bent van wat hij na jou gaat doen. Je bet hier dan ineens vrij groot uit, en je moet je afvragen welke handen je dan nog gaan callen: precies, alleen betere handen. Je preflop KK is op de river helemaal niet meer zo'n goede hand. Beschouw 'm ook zo. Je hebt 'slechts' een overpair op een board dat zó veel betere handen gehit kan hebben. Ik zou hier checken en callen als tegenstander klein bet. Op een grotere bet (2/3 pot en meer) zou ik m'n hand hier lekker wegleggen.

Nog 1 opmerking achteraf: het tonen van resultaten of vertellen of je de hand verloren of gewonnen hebt is niet verstandig. Als het resultaat namelijk bekend is, kan dit negatieve uitwerking hebben op de beoordeling van de handjudge, die objectief hoort te zijn. Als je de uitslag kent, kun je niet meer objectief beoordelen, vandaar! :) (Tip voor de volgende keer, krijg je gratis van me. Wat ben ik toch weer aardig vanavond!!!)
    • paladon
      paladon
      Bronze
      heel erg bedankt voor de informatie! Nog een vraag over de table converter. De hand hierboven heb ik geimporteerd uit HEM. Nu kan ik deze niet in de table converter invoeren van deze site. Weet iemand hoe dit moet?
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Je kunt vanuit HEM de hand al converteren. Dat doe je als volgt:

Dubbelklik op de hand zodat hij opent in de replayer.
      Klik dan links bovenin op 'Hand History'. In de pop-up die dan opent druk je rechts bovenin op '2+2'. De geconverteerde hand is dan automatisch gekopieerd, waardoor je hem alleen nog maar in de thread hier hoeft te plakken.

Succes!
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Hey Paladon,

Welkom op het handjudging forum! Goed dat je handen wilt posten om van te leren.

Allereerst: inderdaad (je had het zelf al gezien), gebruik alsjeblieft de handconverter. Dat maakt de hand een stuk overzichtelijker en leesbaarder (en dus beter beoordeelbaar, en daar doe je het voor, toch?).

Ik speel zelf ook microstakes en ben dus geen judge, maar doe op dit judgingforum wel actief mee, dus ik zal een poging doen:

1. Aan jouw stats te zien speel je behoorlijk loose-agressief. Ik denk dat je er baat bij kunt hebben een wat tightere handselectie aan te houden. Ook is de gap tussen je VPIP en je PFR vrij groot, vind ik (wat een indicatie kan zijn dat je wat te veel callt preflop).

2. De hand zelf:
      - Preflop: Raise gewoon lekker naar 4bb in plaats van 3bb, dus naar $0,40. Dan is de pot op de flop al groter en met KK wil je je geld er (zeker preflop) zo veel mogelijk in krijgen.
      - Flop: alle spelers die jouw raise callen lijken aan hun stats te zien erg fishy. Een van hen kán een 3 of een full house met 55 hebben gehit. Meestal zul je echter voor staan, omdat je vaak met suited connectors, any (suited) ace en broadways zullen callen. De pot is op de flop $1,35 en omdat er redelijk wat draw-mogelijkheden liggen, zou ik zeker (en helemaal tegen 3 anderen!) minstens potsized betten. (Persoonlijk vind ik er ook wel wat voor te zeggen om hier een overbet te plaatsen, maar hier ben ik niet zeker van...) Je wilt een van de andere spelers namelijk niet goedkoop hun flush- of straightdraw laten chasen!
      - Turn: as played is de pot nu $3,35. De 7 is voor jou niet erg eng (er komen nauwelijks draws aan door deze kaart). Ook hier zou ik stevig doorbetten en het minstens $2,80 maken ongeveer.
      - River: je tegenstander kan prima een draw aan het chasen zijn geweest en dan is zo'n derde flushkaart nooit leuk om te zien. Rottige is hier dat je uit positie speelt en dus afhankelijk bent van wat hij na jou gaat doen. Je bet hier dan ineens vrij groot uit, en je moet je afvragen welke handen je dan nog gaan callen: precies, alleen betere handen. Je preflop KK is op de river helemaal niet meer zo'n goede hand. Beschouw 'm ook zo. Je hebt 'slechts' een overpair op een board dat zó veel betere handen gehit kan hebben. Ik zou hier checken en callen als tegenstander klein bet. Op een grotere bet (2/3 pot en meer) zou ik m'n hand hier lekker wegleggen.

Nog 1 opmerking achteraf: het tonen van resultaten of vertellen of je de hand verloren of gewonnen hebt is niet verstandig. Als het resultaat namelijk bekend is, kan dit negatieve uitwerking hebben op de beoordeling van de handjudge, die objectief hoort te zijn. Als je de uitslag kent, kun je niet meer objectief beoordelen, vandaar! :) (Tip voor de volgende keer, krijg je gratis van me. Wat ben ik toch weer aardig vanavond!!!)
      Wow, goed bezig Orodin!! En dan nog gratis tips geven ook! ;)

Ook goed dat je handen post Paladon, dat kan je spel echt een enorme boost geven!

Orodin heeft al heel veel gezegd, maar ik ga het toch nog even samenvatten en waar ik kan aanvullen:

preflop: je stats zijn inderdaad behoorlijk loose voor FR. En zoals Orodin ook aangeeft is de gap tussen je VPIP en PFR ook groot, wat aangeeft dat je nog iets te vaak callt. Heb je ook bepaalde handranges die je raist vanuit verschillende posities? Indien niet, dan is dit zeker iets om over na te denken, en daar wil ik je zeker bij helpen.

In deze hand, vanuit deze positie, is het inderdaad het beste om preflop naar 4BB (0.40) te raisen. Je zit de rest van de hand uit positie en je hebt een sterke hand waarmee je graag een grote pot wil spelen.

Flop: hier verwijs ik graag naar het commentaar van Orodin. Je moet je afvragen of je gecalled wordt door slechtere handen...en op deze flop (en met deze spelers) is het antwoord zeker "ja". Ik zou hier dus ook vaak pot betten aangezien deze spelers vaak zullen callen met een draw of een lager PP, ongeacht de betsize. Ik denk dat het wel al verdacht wordt als je een overbet maakt.

Turn: deze kaart verandert niet superveel. Handen die je op de flop hebben gecalled zullen op de turn ook callen. Ook daar kan je dus gerust groter betten (3$- 3.35$).

River: dat is natuurlijk een zeer vervelende kaart. Ik denk dat je hier best kan checken en een kleine bet kan callen. Je kan ook bv. 1$ betten zodat je nog een call krijgt van 88/99/TT, maar ik denk niet dat hij die vaak zal hebben. Hij zal veel vaker een :heart: draw hebben. Ik denk dat bijna elke hand die bet op de river je beat heeft, dus een c/f kan hier best.

Maar, deze lastige riverspot is natuurlijk het gevolg van de eerdere straten. Ik heb het even voor je uitgewerkt.

Preflop: raise naar 0.40c (je krijgt zelfde aantal callers)
      Pot op flop = 1.75
      Flop: bet 1.75 (opnieuw zelfde aantal callers)
      Pot op turn = 5.25
      Villain heeft dan nog 6.25 left in zijn stack, dus dan zou je in principe deze speler al all-in kunnen zetten op de turn. Als je je betsizes op de flop en turn nog een beetje hoger maakt, dan hoef je zelf niet te overbetten op de turn en dan heb je die speler binnen twee straten all-in, en tegen fish wil je met een sterke hand zo snel mogelijk het geld naar het midden krijgen.

Mocht je nog vragen hebben of opmerkingen, let me know!